Navigation
22
Οκτ
location
Αθήνα
25oC
Αίθριος - καθαρός
31 Μαρ 2015

Τι αλλάζει ο Σταθάκης στα δημόσια έργα

Γιώργος Σταθάκης Οικονομία

Το τέλος των μεγάλων έργων και την στροφή της κυβέρνησης στα μεσαία και μικρά, με σειρά νομοθετικών παρεμβάσεων στο θεσμικό πλαίσιο δημόσιων αλλά και ιδιωτικών συμβάσεων, ανακοίνωσε χθες ο υπουργός Οικονομίας κ. Γιώργος Σταθάκης.

Ταυτόχρονα, η κυβέρνηση επιμένει στο θέμα της αναθεώρησης των αυτοκινητοδρόμων με ιδιαίτερα όμως αντιφατικό τρόπο και με ένα επικοινωνιακό μπαράζ. Ο κ. Σταθάκης σε τηλεοπτική του συνέντευξη αργά χθες το βράδυ υποστήριξε ότι τα έργα δεν βγαίνουν με την τελευταία αναθεώρηση, προσθέτοντας ότι θα χρειαστεί να πληρώσουμε πολλά χρήματα στο μέλλον.

«Τα έργα χρεοκόπησαν επειδή οι τράπεζες έφυγαν» είπε ο κ. Σταθάκης τονίζοντας ότι στις προθέσεις της κυβέρνησης είναι να μειωθούν οι τιμές των διοδίων και να επιμεριστεί ανάλογα το ρίσκο και στους ιδιώτες καθώς με την τελευταία αναθεώρηση όλο το βάρος πέφτει στο Δημόσιο. Η κυβέρνηση αφήνει να εννοηθεί ότι οι εργολάβοι θα ζητήσουν νέα χρηματοδότηση για να ολοκληρωθούν τα έργα, τα περισσότερα εκ των οποίων σχεδιάζεται να παραδοθούν στο β΄ εξάμηνο του 2016 στο πλαίσιο της οποίας θα γίνει επαναδιαπραγμάτευση των όρων επ’ ωφελεία του Δημοσίου. Μάλιστα ο αναπληρωτής υπουργός κ. Χρίστος Σπίρτζης σε τηλεοπτική εκπομπή της αυτοδιαχειριζόμενης δημόσιας τηλεόρασης (ΕΡΤopen) δήλωσε ότι τις παρούσες συμβάσεις «η κυβέρνηση θα τις τηρήσει με θρησκευτική ευλάβεια, όχι γιατί τις πιστεύει αλλά γιατί δεν θέλει οι πολίτες και το ελληνικό Δημόσιο να πληρώσουν άλλη μία Υποθαλάσσια Αρτηρία»!

Σε ότι αφορά την αναλογική χρέωση διοδίων (χρέωση με βάση την διανυόμενη απόσταση) παραδέχτηκε ότι δεν μπορεί να υιοθετηθεί νωρίτερα από την επόμενη διετία.

Μιλώντας χθες σε εκδήλωση του Συνδέσμου Επιχειρήσεων για την Ποιότητα και την Ανάπτυξη των Κατασκευών (ΣΕΠΑΚ), στην οποία παρουσιάστηκε μελέτη του ΙΟΒΕ για τον κλάδο, ο κ. Σταθάκης σκιαγράφησε το νέο μοντέλο στις κατασκευές, το οποίο δείχνει το δρόμο της ανάπτυξης για τις εταιρείες σε δύο άξονες. Για τις μεγάλες από την συντήρηση υφιστάμενων υποδομών και από τις αγορές του εξωτερικού και για τους μικρούς από τον τεμαχισμό των έργων. Υποστήριξε ότι η εποχή των μεγάλων έργων έχει τελειώσει. Για τις επικείμενες αλλαγές στα ιδιωτικά έργα αναφέρθηκε η ανάγκη επικαιροποίησης του θεσμικού πλαισίου (ΔΟΚΚ, κτιριοδομικός κανονισμός κλπ) αλλά και τα προβλήματα αρτιότητας στις μελέτες και ανεπάρκειας στις επιβλέψεις. «Απαιτούνται ισχυρότερες διαδικασίες ελέγχου, μέσω της πιστοποίησης των συντελεστών της κατασκευής (το Μητρώο Κατασκευαστών Ιδιωτικών Έργων συζητείται επί 35 χρόνια χωρίς να έχει υλοποιηθεί) και διαδικασιών ελέγχου ποιότητας παραγόμενου έργου».

Η νέα φιλοσοφία, εκτιμάται ότι θα συμβάλει στη έξοδο της χώρας από την κρίση και στην ανάκαμψη της αγοράς και θα συνοδευτεί με χρηματοδοτικά εργαλεία, εγγυήσεις και οικονομική διπλωματία για την ενίσχυση της διεθνούς επέκτασης των τεχνικών εταιρειών. Τις προθέσεις της για τα δημόσια έργα έδειξε πριν λίγες μέρες η κυβέρνηση παγώνοντας το νόμο Χατζηδάκη για τις δημόσιες συμβάσεις. Το νέο πλαίσιο θα εκπονηθεί από την αρχή προκειμένου να ενσωματώσει και τις αντίστοιχες κοινοτικές οδηγίες.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

PolicePress