Navigation
25
Σεπ
location
Αθήνα
28oC
Αίθριος - καθαρός
15 Σεπ 2020

Τα χαρακτηριστικά των επιτυχημένων στην αντιμετώπιση της πανδημίας επιχειρήσεων (έρευνα)

pwc Επιχειρήσεις

Τον κρίσιμο ρόλο της υψηλής ευελιξίας για την επίτευξη καλύτερων επιδόσεων στο πλαίσιο διαχείρισης των σημαντικών επιπτώσεων της πανδημίας του COVID – 19 αποτυπώνει η ετήσια έρευνα «EMEA Private Business Survey» της PwC, η οποία καλύπτει 53 χώρες.

Σύμφωνα με την έρευνα, κάποιες ιδιωτικές επιχειρήσεις φαίνεται να ξεχωρίζουν και να αποδίδουν καλύτερα υπό πίεση. Παράλληλα, αναδεικνύει ως πρωταθλητές στην ευελιξία τις εταιρείες που εμφανίζουν μια σειρά χαρακτηριστικών, μεταξύ των οποίων, η πελατοκεντρική προσέγγιση, η εστίαση στον άνθρωπο, η αξιοποίηση της τεχνολογίας και η ανάπτυξη ευελιξίας. Οι εταιρείες αυτές ακολουθούν μια στρατηγική προσέγγιση ως προς την ανθεκτικότητα και την λήψη δύσκολων αποφάσεων σχετικά με το ανθρώπινο δυναμικό και τη μείωση του κόστους τους. Ταυτόχρονα, συνεχίζουν να επενδύουν σε βασικούς τομείς για τη διατήρηση της ανταγωνιστικότητας τους όπως η εκπαίδευση, η αναβάθμιση των δεξιοτήτων και οι νέες τεχνολογίες.

Με την ανάγκη προστασίας του προσωπικού από τον κίνδυνο μετάδοσης του ιού, πολλές εταιρείες (περισσότερες από το 60% των ιδιωτικών επιχειρήσεων) παρέχουν τη δυνατότητα εργασίας εξ αποστάσεως στους εργαζομένους τους. Αυτό ισχύει εξίσου ανεξαρτήτως του βαθμού ευελιξίας των εταιρειών. Ταυτόχρονα, οι εταιρείες πρωταθλητές στην ευελιξία, προετοιμάζουν το ανθρώπινο δυναμικό τους για το μέλλον – 57% των εταιρειών αυτών αναφέρουν ότι υλοποιούν προγράμματα εκπαίδευσης και αναβάθμισης των δεξιοτήτων των εργαζομένων τους, σε σύγκριση με μόλις 40% των υπολοίπων.

Επιπρόσθετα, οι ιδιωτικές επιχειρήσεις προτεραιοποιούν τη διατήρηση του προσωπικού τους, σε αντίθεση με τις περικοπές – 64% των συμμετεχόντων ιδιωτικών επιχειρήσεων αξιοποιούν τις άδειες ή τις υπερωρίες ως τρόπο διαχείρισης των επιπτώσεων της πανδημίας έναντι του 34% που αναφέρουν ότι μειώνουν το προσωπικό τους μέσω απολύσεων. Οι ιδιωτικές επιχειρήσεις που θα διατηρήσουν τους εργαζομένους τους θα εξέλθουν πιο ισχυρές από την πανδημία.

Κατά το 2020, αναδεικνύεται η σημασία της διατήρησης της ρευστότητας. Οι πρωταθλήτριες εταιρείες στην ευελιξία σημειώνουν μεγαλύτερη επιτυχία στην ανάληψη δράσεων για την βελτίωση της ταμειακής τους θέσης. Τα δύο τρίτα (66%) των πιο ευέλικτων εταιρειών, αναφέρουν ότι ενισχύουν τη διαχείριση του κεφαλαίου κίνησής τους στο πλαίσιο της αντιμετώπισης της πρόσφατης κρίσης, σε σύγκριση με μόλις 45% των λιγότερο ευέλικτων.

Με τον κύκλο εργασιών τους υπό πίεση, οι ιδιωτικές επιχειρήσεις αναζητούν επιπλέον τρόπους να ενισχύσουν τα κέρδη τους. Ανεξαρτήτως τους βαθμού ευελιξίας οι εταιρίες αναφέρουν ότι ακολουθούν μέτρα εξοικονόμησης κόστους, όπως ενδεικτικά είναι η περικοπή του προϋπολογισμού για το marketing ή η ακύρωση μειωμένης σημαντικότητας υπηρεσιών. Είναι όμως σημαντικό οι περικοπές να γίνουν με τρόπο που δεν ζημιώνει την επιχείρηση και οι πόροι που εξοικονομούνται να διοχετευθούν σε τομείς που είναι κρίσιμοι για την ανάπτυξη. Προς αυτό είναι σημαντική η κατανόηση των σημείων διαφοροποίησης της αλυσίδας αξίας τους (value chain).

Τον δρόμο δείχνουν οι εταιρείες που έχουν χαρακτηριστεί πρωταθλήτριες στην ευελιξία. Για παράδειγμα, ενώ η περικοπή των επενδύσεων στην τεχνολογία φαίνεται ως ένας τρόπος εξοικονόμησης, η πλειοψηφία των πιο ευέλικτων εταιρειών (58% σε σύγκριση με 41% των υπολοίπων) αυξάνουν τη χρήση των νέων τεχνολογιών. Και ενώ η εφοδιαστική αλυσίδα συνήθως θεωρείται αμιγώς λειτουργική, μια πραγματικά άριστη εφοδιαστική αλυσίδα μπορεί να αποτελέσει σημαντικό παράγοντα διαφοροποίησης. Περισσότερες από τις μισές πρωταθλήτριες εταιρείες (52%) υιοθετούν αλλαγές στη στρατηγική για την εφοδιαστική τους αλυσίδα, στο πλαίσιο της αντιμετώπισης της πανδημίας.

Ευέλικτες στρατηγικές, με ισχυρή πελατοκεντρική και συνεργατική προσέγγιση

Κλειδί για την επιτυχία σε ένα δύσκολο περιβάλλον αποτελεί η συνολική κατανόηση του περιβάλλοντος της αγοράς. Σύμφωνα με την έρευνα, οι πιο ευέλικτες εταιρείες προσπαθούν να κατανοήσουν την αγορά και τους πελάτες τους, ώστε να τοποθετηθούν καλύτερα και να ισχυροποιηθούν. Οι περισσότερες από τις πιο ευέλικτες εταιρείες θεωρούν τόσο την επέκταση σε νέες αγορές ή νέες πελατειακές βάσεις (58%) όσο και την έξοδο από αγορές που δεν είναι κερδοφόρες (57%) κρίσιμες για τη μελλοντική τους επιτυχία. Μερικές θα προχωρήσουν σε συγχωνεύσεις και εξαγορές για να δώσουν ώθηση στην ανάπτυξη, με το 39% να αναφέρει τους χειρισμούς αυτούς ως βασικούς.

Οι ιδιωτικές επιχειρήσεις που συμμετείχαν στην έρευνα λανσάρουν επίσης νέα προϊόντα και υπηρεσίες για να ανταποκριθούν στις νέες ανάγκες των πελατών τους με το 57% των πιο ευέλικτων εταιρειών να θεωρούν κρίσιμες τέτοιες κινήσεις. Αντίστοιχα 57%, πιστεύουν ότι η αλλαγή ή η προσαρμογή του επιχειρηματικού τους μοντέλου θα είναι καταλυτική για τη μελλοντική τους επιτυχία .

Ως σημαντική για την επίτευξη των στόχων αναγνωρίζεται και η ανάπτυξη συνεργασιών είτε μέσω στρατηγικών συμμαχιών (58% έναντι 39% των υπολοίπων) είτε μέσω της συνεργασίας με νεοφυείς επιχειρήσεις (29% έναντι 20% των λιγότερο ευέλικτων).

Κατά την προσαρμογή του επιχειρηματικού μοντέλου, είναι σημαντικό η ηγεσία να προωθεί τις αλλαγές και να δίνει τον τόνο από την κορυφή. Τα αποτελέσματα της έρευνας υποδηλώνουν ότι για τις πρωταθλήτριες εταιρείες στην ευελιξία, ο τόνος αυτός δίνεται επίσης και από την επόμενη γενιά των ηγετών (Next Gen), είτε αποτελούν μέλη της οικογένειας είτε ανερχόμενους νέους manager. Οι μισές από τις πιο ευέλικτες εταιρείες θεωρούν ότι η μεγαλύτερη συμμετοχή της επόμενης γενιάς στη λήψη αποφάσεων και τη διαχείριση θα είναι ουσιαστική για το μέλλον, σε σύγκριση με μόλις το ένα τρίτο των λιγότερο ευέλικτων (34%).

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ