Navigation
18
Οκτ
location
Αθήνα
27oC
Λίγα σύννεφα
10 Μαρ 2015

Mείωση των τιμών καταναλωτή τον Φεβρουάριο

elstat Οικονομία

Μείωση 2,2% κατέγραψε ο Γενικός Δείκτης Τιμών Καταναλωτή του Φεβρουαρίου 2015, προς τον αντίστοιχο Δείκτη του Φεβρουαρίου 2014, έναντι μείωσης 1,1%, που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του έτους 2014 προς το 2013, σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Αρχή.

Ο Γενικός Δείκτης κατά τον μήνα Φεβρουάριο 2015 σε σύγκριση με τον Ιανουάριο 2015, παρουσίασε μείωση 0,6%, έναντι μείωσης 1,3%, που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

Ο μέσος Δείκτης του δωδεκαμήνου Μαρτίου 2014 – Φεβρουαρίου 2015 σε σύγκριση προς τον ίδιο Δείκτη του δωδεκαμήνου Μαρτίου 2013 – Φεβρουαρίου 2014 παρουσίασε μείωση 1,5%, έναντι μείωσης 1,2%, που σημειώθηκε κατά το αντίστοιχο προηγούμενο δωδεκάμηνο.

Ανάλυση μεταβολών Δείκτη Τιμών Καταναλωτή μηνός Φεβρουαρίου 2015

I. Σύγκριση Φεβρουαρίου 2015 με Ιανουάριο 2015

Η μείωση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή κατά 0,6% τον μήνα Φεβρουάριο 2015 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Ιανουαρίου 2015, προήλθε κυρίως από τις ακόλουθες μεταβολές:

1. Από τις μειώσεις των δεικτών:

α) Κατά 17,2% της ομάδας «Ένδυση και υπόδηση», λόγω των γενικών χειμερινών εκπτώσεων.
β) Κατά 2,9% της ομάδας «Διαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω των γενικών χειμερινών εκπτώσεων.
γ) Κατά 0,5% της ομάδας «Υγεία», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών των ιατρικών, οδοντιατρικών και παραιατρικών υπηρεσιών.
δ) Κατά 0,6% της ομάδας «Άλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών των προσωπικών ειδών εξαιτίας των γενικών χειμερινών εκπτώσεων.

2. Από τις αυξήσεις των δεικτών:

α) Κατά 0,8% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα νωπά ψάρια, ελαιόλαδο, νωπά φρούτα, νωπά λαχανικά και πατάτες. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα τυριά.
β) Κατά 0,8% της ομάδας «Στέγαση», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών του πετρελαίου θέρμανσης.
γ) Κατά 2,1% της ομάδας «Μεταφορές», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών των καυσίμων αυτοκινήτου (βενζίνη) και της μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο.

Σύγκριση Φεβρουαρίου 2015 με Φεβρουάριο 2014

Η μείωση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή κατά 2,2% τον μήνα Φεβρουάριο 2015 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Φεβρουαρίου 2014, προήλθε κυρίως από τις ακόλουθες μεταβολές:

1. Από τις μειώσεις των δεικτών:

α) Κατά 1,0% της ομάδας «Ένδυση και υπόδηση», λόγω μείωσης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.

β) Κατά 7,1% της ομάδας «Στέγαση», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών των ενοικίων κατοικιών, του πετρελαίου θέρμανσης και του φυσικού αερίου. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στον ηλεκτρισμό.

γ) Κατά 2,8% της ομάδας «Διαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα έπιπλα και διακοσμητικά είδη, στα υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης, στις μεγάλες οικιακές συσκευές ηλεκτρικές ή μη και στα είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.

δ) Κατά 1,7% της ομάδας «Υγεία», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών των φαρμακευτικών προϊόντων και των ιατρικών, οδοντιατρικών και παραϊατρικών υπηρεσιών.

ε) Κατά 5,4% της ομάδας «Μεταφορές», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών των καυσίμων αυτοκινήτου (βενζίνη) και της συντήρησης και επισκευής εξοπλισμού προσωπικής μεταφοράς. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα εισιτήρια συνδυασμένων μεταφορών επιβατών.

στ) Κατά 1,3% της ομάδας «Αναψυχή – Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στον οπτικοακουστικό εξοπλισμό-υπολογιστές.

ζ) Κατά 3,1% της ομάδας «Εκπαίδευση», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα προσχολικής και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και μεταδευτεροβάθμιας μη τριτοβάθμιας εκπαίδευσης (ΙΕΚ).

η) Κατά 0,4% της ομάδας «Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα εστιατόρια- ζαχαροπλαστεία-καφενεία-κυλικεία. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα ξενοδοχεία.

θ) Κατά 1,9% της ομάδας «Άλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών των ειδών ατομικής φροντίδας και των ασφαλίστρων αυτοκινήτων και δικύκλων.

2. Από τις αυξήσεις των δεικτών:

α) Κατά 0,9% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στο ελαιόλαδο, νωπά ψάρια, νωπά λαχανικά, αποξηραμένα φρούτα και ξηροί καρποί. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα νωπά φρούτα, ψωμί, κρέατα γενικά, πατάτες νωπές και ζάχαρη κοινή.

β) Κατά 2,0% της ομάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών των τσιγάρων.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

PolicePress