Navigation
23
Ιαν
location
Αθήνα
10oC
Αρκετά σύννεφα
28 Σεπ 2015

WSJ:Η κυβέρνηση θα χτυπήσει τα προνόμια των εφοπλιστών

Πλοια Οικονομία

Η ελληνική κυβέρνηση είναι πρόθυμη να προχωρήσει στην εφαρμογή ενός υψηλότερου φόρου χωρητικότητας που θα προκαλέσει σημαντικές αλλαγές στη γιγαντιαία βιομηχανία εμπορικής ναυτιλίας της χώρας.

Αυτό σημειώνει σε δημοσίευμα της Wall Street Journal η οποία σημειώνει πως η συγκεκριμένη κίνηση της Αθήνας εντάσσεται στην κατηγορία των απαιτούμενων δράσεων που ζητούν οι θεσμοί μέσω του τρίτου Μνημονίου.

Η απαίτησή τους δεν είναι τωρινή, έχει ξαναπέσει στο τραπέζι και παλαιότερα, όμως, υπήρχε δισταγμός και απροθυμία από την Αθήνα, καθώς υπήρχε ο φόβος ότι οι ναυτιλιακές εταιρείες θα εγκαταλείψουν την Ελλάδα.

Το άρθρο σημειώνει πως η ναυτιλιακή βιομηχανία αποτελεί ένα από τα θεμέλια της ελληνικής οικονομίας, με τους Έλληνες πλοιοκτήτες να ελέγχουν σχεδόν το 20% του παγκόσμιου στόλου των εμπορικών πλοίων, και περισσότερο από το ήμισυ του στόλου της ΕΕ. Για πολλές δεκαετίες, η βιομηχανία, η οποία αποτελεί το 7,5% της ελληνικής οικονομίας, απασχολούσε περισσότερους από 230.000 ανθρώπους, έχει αντιμετωπιστεί ευνοϊκά καθώς πριμοδοτείται με μεγάλα φορολογικά πλεονεκτήματα τα οποία είναι κατοχυρωμένα από το ελληνικό Σύνταγμα.

Τώρα, οι δανειστές ζητούν αυτό να αλλάξει και να αυξηθεί ο φόρος χωρητικότητας, καθώς να υπάρξει και σταδιακή κατάργηση των ειδικών φορολογικών καθεστώτων της ναυτιλίας. Η αντιπρόταση της ελληνικής πλευράς, σύμφωνα με το ρεπορτάζ της WS Journal, ήταν να υπάρξει μεν αύξηση του φόρου, αλλά δεν υπάρχει καμία δέσμευση για τη σταδιακή κατάργηση άλλων ειδικών φορολογικών προνομίων προς τον κλάδο. Έλληνας αξιωματούχος τόνισε στην αμερικανική εφημερίδα ότι η Ελλάδα θα δεσμευτεί σε «ένα αποτελεσματικό πλαίσιο φορολογίας για την εμπορική ναυτιλία». Ωστόσο, δεν θέλησε να γίνει πιο συγκεκριμένος σε τι θα συνίστανται αυτές οι δεσμεύσεις.

Όπως αναφέρει η εφημερίδα για να αλλάξει ριζικά το καθεστώς προνομίων προς το ναυτιλιακό κλάδο, θα απαιτηθεί αυξημένη πλειοψηφία από τη Βουλή (τα 2/3). Να σημειωθεί ότι εν μέσω οικονομικής κρίσης, οι Έλληνες πλοιοκτήτες πλήρωσαν οικειοθελώς 420 εκατομμύρια ευρώ ως φόρο χωρητικότητας για τα έτη 2014-2017.

Ο Θεόδωρος Βενιάμης, πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, έχει επανειλημμένα δηλώσει ότι τυχόν αλλαγές στο ισχύον φορολογικό καθεστώς είναι πιθανό να αναγκάσει τους ιδιοκτήτες να εγκαταλείψουν τη χώρα και να δημιουργήσουν νέες έδρες στο εξωτερικό. «Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι, ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια, έχουμε γίνει καθημερινός στόχος δελεαστικών προτάσεων που έρχονται από τρίτες χώρες, τόσο εντός όσο και εκτός της ΕΕ, να μετεγκατασταθούμε σε αυτές, έτσι ώστε οι οικονομίες τους να επωφεληθούν από μια ισχυρή ναυτιλιακή κοινότητα», είχε δηλώσει ο κ. Βενιάμης στην πρόσφατη ετήσια συνέλευση της ΕΕΕ.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

kinima_ypervasi