Navigation
22
Αυγ
location
Αθήνα
31oC
Αρκετά σύννεφα
7 Σεπ 2015

Το νέο αίμα της ελληνικής ναυτιλίας

naytilia Οικονομία

Με αξιοζήλευτες σπουδές, οι γόνοι γνωστών εφοπλιστικών οικογενειών αλλάζουν τον χάρτη στην ελληνική ναυτιλία με σεβασμό στην παράδοση των γονιών και των παππούδων τους

Χρειάζεται σκληρή δουλειά, αφοσίωση, καινοτομία και ρίσκο. Οι σπουδές και οι συναναστροφές τους στο εξωτερικό τους κατατάσσουν, εκ των πραγμάτων, σε ένα άλλο επίπεδο επιχειρηματικότητας που ξεπερνά τα κατεστημένα και τα κακώς νοούμενα standards που επικράτησαν για δεκαετίες στην ελληνική αγορά

Tου Νάσου Γουμενίδη

Θα αντέξει η ελληνική ναυτιλία την πίεση των μεγάλων δυνάμεων που επιχειρούν να αλλάξουν τον παγκόσμιο συσχετισμό δυνάμεων; Θα μπορέσει η επόμενη γενιά Ελλήνων εφοπλιστών να κρατήσει ζωντανές και μάχιμες τις οικογενειακές ναυτιλιακές επιχειρήσεις, που έχουν κερδίσει τον σεβασμό της διεθνούς επιχειρηματικής κοινότητας;

Θα συνεχίσουν οι Έλληνες να κρατούν το τιμόνι της παγκόσμιας ναυτιλίας; Τα παιδιά εκείνων που έχτισαν «αυτοκρατορίες των ανοιχτών θαλασσών» δίνουν μάχες σε ένα δυσμενές περιβάλλον να φανούν αντάξιοι των γονιών και των παππούδων τους, διευρύνοντας τους ορίζοντες των οικογενειακών πολυεθνικών επιχειρήσεων. Αυτό είναι το νέο στόρι που ξεδιπλώνεται στην ελληνική ναυτιλία, με τη νέα γενιά των Ελλήνων εφοπλιστών να βγαίνει μπροστά.

Με «βαριές» σπουδές σε χρηματιστηριακά και στη διοίκηση επιχειρήσεων, παίρνουν στα χέρια τους τις οικογενειακές επιχειρήσεις τους, με στόχο να τις απογειώσουν και να δώσουν έναν άλλον αέρα στην ελληνική ναυτιλία.Η νέα γενιά των Ελλήνων εφοπλιστών είναι εδώ και ήρθε για να αποδείξει ότι δεν αρκεί μόνο ένα βαρύ όνομα για να είναι κάποιος επιτυχημένος.

Χρειάζεται σκληρή δουλειά, αφοσίωση, καινοτομία και ρίσκο. Οι σπουδές και οι συναναστροφές τους στο εξωτερικό τους κατατάσσουν εκ των πραγμάτων σε ένα άλλο επίπεδο επιχειρηματικότητας που ξεπερνά τα κατεστημένα και τα κακώς νοούμενα standards που επικράτησαν για δεκαετίες στην ελληνική αγορά.

 

Γιαννής Προκοπίου

Προκοπίου

Με σπουδές στο City University of London, o Γιάννης μπήκε δυναμικά στηναυτιλιακή εταιρεία του πατέρα του, Δημήτρη Προκοπίου, και ασχολείται με τις ναυλώσεις. Μετρημένος και σοβαρός αγαπάει τα ταξίδια και το τένις, ενώ ο ακέραιος χαρακτήρας του και η δημοφιλία του φάνηκαν από νωρίς, όταν φοιτούσε στο κολέγιο του Ψυχικού.

Αν και η παρουσία του έχει απασχολήσει την επικαιρότητα πολλές φορές λόγω της αγάπης του προς το ωραίο φύλο, αυτή την περίοδο έχει αφοσιωθεί στη ναυτιλία και σε μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες στον κόσμο που έχτισε ο πατέρας του με πολύ κόπο.

 

Σπύρος Κούβελος

Κούβελος

Η μεγάλη του αγάπη για τον αθλητισμό είναι χαρακτηριστικό γνώρισμα που πήρε από τον πατέρα του, Ισίδωρο Κούβελο, σύζυγο της Ντόρας Μπακογιάννη. Με πολλές διακρίσεις στην ιππασία, από μικρή ηλικία, ο γιος του Ισίδωρου Κούβελου έχει πολλά εφόδια και αξιοζήλευτες σπουδές στο Λονδίνο.

Τώρα πια ασχολείται ως υπεύθυνος στο τεχνικό τμήμα των ναυτιλιακών εταιρειών που διαχειρίζεται ο πατέρας του και, όπως λένε όσοι τον γνωρίζουν, αφιερώνει όλο τον χρόνο του για να φτάσει στην κορυφή.

 

Αντώνης Ξυλάς

Ξυλάς

Μεγάλες αδυναμίες του Αντώνη Ξυλά είναι τα ταξίδια, το ποδόσφαιρο και ο Παναθηναϊκός. Γιος του κορυφαίου εφοπλιστή Γιάννη Ξυλά, ο οποίος διαθέτει πάνω από 60 πλοία, ο νεαρός Γιάννης, με σπουδές στο Cass Business School, διατηρεί το χαμηλό προφίλ του πατέρα του και εργάζεται στο τεχνικό τμήμα της εταιρείας.

 

Θάνος Φειδάκης

Φειδάκης

Γιος του επιχειρηματία Γιώργου Φειδάκη, ενός ανθρώπου που κατάφερε από τις επιχειρήσεις της ξηράς να μπει στη ναυτιλία και να δημιουργήσει δύο εταιρικά ναυτιλιακά σχήματα που αναζήτησαν δυναμικά το μέλλον τους σε διεθνή χρηματιστήρια, ακολουθώντας τα βήματα μεγάλων Ελλήνων εφοπλιστών.

Με σπουδές οικονομικών επιστημών στο Λονδίνο, ο Θάνος εργάζεται σήμερα στη ναυτιλιακή εταιρεία του πατέρα του με ειδίκευση στα ξηρού φορτίου πλοία στο marketing εταιρείας. Διατηρεί επαφές με το Λονδίνο και έχει ιδιαίτερη αγάπη στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές.

 

Βασίλης Μιχαήλ

Μιχαήλ

Ένας εκ των πρωτοπόρων νέων στη ναυτιλία με αρκετές ιδέες εργάζεται ως general manager στη ναυτιλιακή εταιρεία που έχει ιδρύσει με τον αδελφό του, με ειδίκευση στα δεξαμενόπλοια (tankers).

Mε σπουδές στο Liverpool John Moores University ο Βασίλης είναι ένας εκ των ισχυρότερων εφοπλιστών, ενώ παράλληλα με τη ναυτιλία ασχολείται με τη γυμναστική, δίνοντας μεγάλη έμφαση στα μαχητικά αθλήματα.

Εκτός από τη μεγάλη αγάπη που έχει στα ταξίδια, όσοι τον ξέρουν γνωρίζουν πολύ καλά ότι ο Βασίλης βοηθά πολλούς νέους ανθρώπους να κάνουν το όνειρό τους πραγματικότητα και το κάνει… αθόρυβα.

 

Μαρία Αγγελικούση

Αγγελικούση

«Τρέχει» μαζί με τον πατέρα της, Γιάννη, έναν από τους ισχυρότερους ναυτιλιακούς κολοσσούς του πλανήτη, το Angelicoussis Shipping Group. Η Μαρία Αγγελικούση εγκατέλειψε την καριέρα του γιατρού για να ενταχθεί στην οικογενειακή ναυτιλιακή επιχείρηση ακριβώς λίγο προτού καταρρεύσει η Lehmann Brothers. Έτσι, απέκτησε την πρώτη επιχειρηματική εμπειρία της σε εξαιρετικά δύσκολους καιρούς.

Μάλιστα, ολοκλήρωσε την πρώτη συμφωνία της στη λεγόμενη αγορά «second hand market», με την απόκτηση του VLCC Βlue Jade, το οποίο αποτελεί κομμάτι του στόλου 35 δεξαμενοπλοίων με το όνομα Maran Thetis.

Η κα Αγγελικούση αφιερώνει ολοένα και περισσότερο χρόνο στη Maran Gas Maritime. Είναι το κομμάτι του ομίλου που εξειδικεύεται στο υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG), το οποίο διαθέτει 12 πλοία μεταφοράς LNG, ενώ άλλα 18 είναι υπό παραγγελία.

 

 

Πάρης Λάτσης

Λάτσης

Μετά τον παππού του, ο οποίος δημιούργησε την οικογενειακή επιχείρηση, ο διευθυντής της Latsco Shipping είναι έτοιμος να ηγηθεί της επιστροφής της οικογένειας Λάτση στη ναυτιλία.

Ο Όμιλος Λάτση ασχολείται με τον τομέα της ναυτιλίας από την εποχή που ο θρυλικός Γιάννης Λάτσης αγόρασε το πρώτο του πλοίο το 1947. OΠάρης Κασιδόκωστας-Λάτσης, ο εγγονός του Γιάννη Λάτση, δείχνει έτοιμος να ηγηθεί μιας δυναμικής επιστροφής στη ναυτιλία. Ο σημερινός στόλος της Latsco Shipping περιλαμβάνει τρία πολύ μεγάλα δεξαμενόπλοια μεταφοράς αερίου (VLGCs), πέντε aframaxes και τέσσερα δεξαμενόπλοια MR, όλα χτισμένα από το 2008.Τον στόλο διαχειρίζεται η εταιρεία Consolidated Marine Management από τα γραφεία της στην Κηφισιά.

 

Χρήστος Οικονόμου, Αντώνης Κανδυλίδης

Οικονόμου

 

Ο Χρήστος Οικονόμου,γιος του Γιώργου Οικονόμου, γεννημένος το 1983, παραμένει επικεφαλής της TMS Cardiff Gas, «αιχμή του δόρατος» του ομίλου στην επιχείρηση μεταφοράς LNG. Η εταιρεία διαχειρίζεται έναν στόλο πέντε πλοίων, μεταξύ των οποίων τέσσερα 159.800 CuM νεότευκτα, τα οποία παραδόθηκαν το 2014 από την Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering. Ο 38χρονος ανιψιός του κ. Οικονόμου, Αντώνης Κανδυλίδης, ο γιος της Χρυσούλας Κανδυλίδη, η οποία είναι μέλος του διοικητικού συμβουλίου της DryShips, το 2006 ήταν επικεφαλής της ίδρυσης της OceanFreight, η οποία –έναν χρόνο μετά– εισήχθη στον Nasdaq. Η επιχείρηση ξεκίνησε με έναν μεικτό στόλο, αλλά στη συνέχεια εστίασε στην αγορά του ξηρού φορτίου, διατηρώντας την αυτονομία της έως το 2011, οπότε και απορροφήθηκε από την DryShips.

 

 

Μιλένα Παππά

Παππά

H κόρη του ιδρυτή της Star Bulk Πέτρου Παππά,Μιλένα, μεταξύ των χαρακτηριστικών που έχει κληρονομήσει από τον πατέρα της είναι η όρεξη για σκληρή δουλειά και η αγάπη για τον ανταγωνισμό.H κα Παππά δεν είχε κάποια ιδιαίτερη σχέση με τη ναυτιλία έως τη στιγμή που πραγματοποίησε την πρώτη της πρακτική στη C Transport Maritime στο Μονακό, μετά την αποφοίτησή της από το Πανεπιστήμιο Cornell με ένα πτυχίο Bachelor of Arts. Η αρχική περίοδος των τριών εβδομάδων στο κρατίδιο παρατάθηκε για όλο το καλοκαίρι.

Εντάχθηκε επίσημα σε μία από τις οικογενειακές επιχειρήσεις το 2007, αποφοίτησε με πτυχίο Master of Science στον τομέα του Shipping, Trade & Finance από το Cass Business School του City University του Λονδίνου και αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της ομάδας από τότε.Ο νεότερος αδελφός της, Αλέκος, δραστηριοποιείται περισσότερο στα δεξαμενόπλοια.

 

Οικογένεια Μαρτίνου

Μαρτίνος

 

Ο Ιωάννης Μαρτίνος αποφάσισε να δημιουργήσει τη δική του ναυτιλιακή εταιρεία, τη Signal Maritime, το 2014. Για να το καταφέρει, εγκατέλειψε τον ρόλο του ως συνδιευθύνοντος συμβούλου της Thenamaris, μιας από τις καλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες στην Ελλάδα, η οποία πλέον διευθύνεται αποκλειστικά από τον αδελφό του, Νικόλα Μαρτίνο, κάτοχο πτυχίων μηχανικών και αεροδιαστημικής μηχανικής από το Tufts και το MIT.

 

 

Αντώνης και Φίλιππος Λαιμός

Αφοί Λαιμοί

Οι αδελφοί διατηρούν τα κεκτημένα, έχοντας στραμμένο το βλέμμα τους τόσο στις παραδόσεις της οικογενειακής αυτοκρατορίας, που έχτισαν γενιές και γενιές, όσο και στις προκλήσεις του μέλλοντος. Ο Αντώνης και Φίλιππος Λαιμός αντιπροσωπεύουν την έκτη γενιά και είναι υπεύθυνοι για μια οικογενειακή ναυτιλιακή επιχείρηση που χρονολογείται από το 1848, προερχόμενη από το μικρό αιγαιοπελαγίτικο νησί των Οινουσσών.Ο μεγαλύτερος αδελφός Αντώνης είναι δικηγόρος, ενώ ο Φίλιππος είναι πτυχιούχος στη φιλοσοφία, στην πολιτική και στην οικονομία, με εμπειρία στον τομέα των χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών και της διαχείρισης των επενδύσεων. Και οι δύο είναι απόφοιτοι της Οξφόρδης.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

PolicePress
kinima_ypervasi