Navigation
27
Ιούλ
location
Αθήνα
29oC
Ασθενής Βροχή
4 Νοέ 2015

Τι τέλη κυκλοφορίας θα πληρώσουν τα πετρελαιοκίνητα ΙΧ

ΙΧ Φορολογία Αυτοκίνητα Χρήμα & Πολίτης

Μετά τις εξελίξεις με τα συνεχόμενα ήξεις-αφήξεις του υπουργείου Οικονομικών και του αναπληρωτή υπουργού Τρύφωνα Αλεξιάδη, ήταν αναμενόμενο πως και οι ιδιοκτήτες πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων δεν θα γλίτωναν από το να βάλουν το χέρι βαθιά στη τσέπη και να πληρώσουν τέλη κυκλοφορίας για το 2016.

Σύμφωνα με τον Ελεύθερο Τύπο, το μέτρο αφορά τα dieselοκίνητα ΙΧ έως 1.600 κυβικά, που εκλύουν κάτω από 100 μικρογραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο, δηλαδή περίπου 150.000 ιδιοκτήτες, που την τελευταία πενταετία αγόρασαν τα συγκεκριμένα μοντέλα.

Υπενθυμίζουμε ότι το αρμόδιο υπουργείο, πέραν της επιβολής τελών στα dieselοκίνητα μέχρι 1.600 κυβικά, σχεδιάζει πρόσθετες επιβαρύνσεις, κυμαινόμενες από 30 ευρώ έως και 200 ευρώ, σε χιλιάδες φορολογούμενους, οι οποίοι κατέχουν υβριδικά ή ηλεκτροκίνητα Ι.Χ. αυτοκίνητα, καθώς, επίσης, και βενζινοκίνητα ή πετρελαιοκίνητα ηλικίας μέχρι πέντε ετών, με κινητήρες άνω των 1.800 κυβικών εκατοστών.

Όταν οι Έλληνες το γύρισαν στην πέτρελαιοκίνηση

Από τον Νοέμβριο του 2011, οπότε και ήρθη η απαγόρευση της πετρελαιοκίνησης, ολοένα και περισσότεροι Έλληνες στράφηκαν σταδιακά στο diesel.

Τα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ), τα οποία παρουσιάζει ο Ελεύθερος Τύπος, είναι ενδεικτικά της αλλαγής που επήλθε στις αγοραστικές συνήθειες των εγχώριων καταναλωτών, προς όφελος του περιβάλλοντος, αλλά εις βάρος των βενζινοκίνητων οχημάτων.

Αναλυτικά ενώ το 2011 οι πωλήσεις των πετρελαιοκίνητων έως 1.600 κυβικά υπολείπονταν κατά πολύ σε σχέση με αυτές των βενζινοκίνητων (7.349 έναντι 80.986) τις επόμενες χρονιές αυξήθηκαν ως εξής:

  • Το 2012 «άγγιξαν» τις 20.877 έναντι 32.540 των βενζινοκίνητων
  • Το 2013, δε, οι νέες ταξινομήσεις των dieselοκίνητων Ι.Χ. έως 1.600 κυβικά ξεπέρασαν αυτές των βενζινοκίνητων (31.004 έναντι 23.293)
  • Τους πρώτους εννέα μήνες του 2015 φέρεται να έχουν κυκλοφορήσει στους ελληνικούς δρόμους περισσότερα από 33.000 πετρελαιοκίνητα οχήματα 1.600 κυβικών, σε αντίθεση με τα βενζινοκίνητα, ο αριθμός των οποίων ξεπέρασε κατά τι τα 20.000 Ι.Χ.

Στις κατηγορίες έως 2.000 κυβικά ισχύουν τα εξής:

Από 1.468 ταξινομήσεις πετρελαιοκίνητων Ι.Χ. το 2011 έφτασαν το εννεάμηνο του 2015 τις 1.837, σε αντίθεση με τις ταξινομήσεις βενζινοκίνητων που από 5.389 το 2011 έπεσαν στις μόλις 457 εφέτος.

Τι θα γίνει με τις κατηγορίες ΙΧ άνω των 2.000 κυβικών:

Το 2012 ταξινομήθηκαν 39 dieselοκίνητα περισσότερα (203 έναντι 164) και σήμερα 203 (260 πετρελαιοκίνητα έναντι 57 βενζινοκίνητα).

Αξίζει να σημειωθεί ότι πριν από πέντε χρόνια οι πωλήσεις συνολικά των επιβατικών αυτοκινήτων υπολογίζονταν σε 974.179, ενώ σήμερα δεν ξεπερνούν τις 431.417, λόγω της οικονομικής κρίσης.

 

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

PolicePress
kinima_ypervasi