Navigation
26
Ιούλ
location
Αθήνα
34oC
Αίθριος - καθαρός
11 Φεβ 2016

Τι σημαίνει το κλείσιμο των ναυπηγείων στη Κίνα

Κινα επενδύσεις Κόσμος

Συνεχίζεται η ελεύθερη πτώση του ξηρού φορτίου καθώς δεν έχει «ξεκολλήσει» από τα κόκκινα εδώ και 26 σερί ημέρες, με την Κίνα να βρίσκεται σε συναγερμό άμα τη λήξει των εορταστικών αργιών.

«Αναµένουµε να δούµε αν µετά την λήξη των εορταστικών αργιών στην Κίνα, θα επαληθευθεί η κυκλικότητα των εισαγωγών σε σιδηρομετάλλευμα-Iron Ore, καθώς ο Μάρτιος ιστορικά χαρακτηρίζεται από αύξηση του βιοµηχανικού κλάδου έχοντας ως αποτέλεσµα την αύξηση των αναγκών σε Iron Ore» επισημαίνεται στην εβδομαδιαία ανάλυση του διεθνούς ναυλομεσιτικού οίκου, G.Moundreas SA:

«Σε αυτό το σηµείο να υπενθυµίσουµε ότι το 2015 οι εισαγωγές Iron Ore από την επιβραδυνόµενη Κίνα αυξήθηκαν κατά 2,2% φτάνοντας στους 952,7 εκ. τόνους και να επισηµάνουµε ότι τεράστια αύξηση παρουσίασαν οι εισαγωγές σε Soybean οι οποίες από σχεδόν ανύπαρκτες έφτασαν στους 81,7 εκ. τόνους στο σύνολο του έτους».
Τον Ιανουάριο o κρατικός οργανισµός SISI (Shanghai International Shipping Institute) ανακοίνωσε τα αποτελέσµατα έρευνας στις 50 µεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες της Κίνας. Το συµπέρασµα ήτανε ότι το 60% βρίσκεται αντιµέτωπο µε ζηµίες και το 40% ήδη έχει προβλήµατα ρευστότητας.

Σύµφωνα µε την έρευνα, η αγορά είναι ιδιαίτερα αρνητική, χωρίς να διαφαίνονται σηµάδια βελτίωσης για το 2016, έχοντας ως αποτέλεσµα την αύξηση των ζηµιών και την δυσκολία στην χρηµατοδότηση, οδηγώντας εταιρείες στην χρεωκοπία.

«Να επισηµάνουµε πως το αρνητικό περιβάλλον δεν το βιώνουν µόνο οι πλοιοκτήτριες-διαχειρίστριες εταιρείες αλλά ο ευρύτερος κλάδος, όπως για παράδειγµα τα ναυπηγεία τα οποία βλέπουν τις παραγγελίες να πηγαίνουν στον Καιάδα.

Είναι χαρακτηριστικό πως µεγάλος αριθµός ναυπηγείων στην Κίνα είτε έκλεισε είτε είναι στα πρόθυρα χρεωκοπίας καθώς το 2015 οι παραγγελίες κατέγραψαν υποχώρηση πάνω από 60% και αυτή τη στιγµή πολλά ναυπηγεία αποζητούν κρατική επιχορήγηση για να παραµείνουν ανοιχτά» επισημαίνει ο G.Moundreas SA:

«Το 2015 µόνο 69 Κινεζικά ναυπηγεία υπέγραψαν παραγγελίες έναντι 126 ναυπηγείων το 2014 και 147 το 2013. Εντός του 2015 πέντε εταιρείες προχώρησαν σε χρεωκοπία, τον Σεπτέµβριο η Daiichi Chuo Kisen και η θυγατρική της Star Bulk Carriers Co. και πριν η ∆ανέζικη Copenship, η Daebo International Shipping Co. της Νοτίου Κορέας, η Κινεζική Winland Ocean Shipping Corp. και η µε έδρα το Hong Kong, Shahang Shipping. Και φυσικά τα αρνητικά εταιρικά νέα συνεχίζονται και φέτος καθώς πρόσφατα οι 3 µεγαλύτερες εταιρείες της Ιαπωνίας, Mitsui O.S.K Lines, Nippon Yusen και Kawasaki Kisen (K Line) προέβησαν σε ανακοινώσεις για µείωση των εσόδων. Συγκεκριµένα η Mitsui σε ανακοίνωση της εκτιµά ότι για το οικονοµικό έτος που λήγει στις 31 Μαρτίου αναµένει καθαρή ζηµία 175 δισ. Yen ($ 1.14 δισ.) αναθεωρώντας την προηγούµενη εκτίµηση για κέρδη 17 δισ. Yen. Ο Hideo Horiguchi, ανώτατο στέλεχος της εταιρείας δήλωσε πως δεν αναµένει βελτίωση της αγοράς λόγω της επιβράδυνσης της Κίνας και την επιδείνωση στις οικονοµίες των χωρών που εξάγουν πρώτες ύλες όπως η Ρωσία και η Βραζιλία. Αντίστοιχα η K Line µείωσε τις προβλέψεις της για τα κέρδη από 12 δισ. Yen σε 5 δισ. Yen για το οικονοµικό έτος που λήγει στις 31 Μαρτίου, ενώ η Nippon Yusen ανακοίνωσε ότι για το 3 ο τρίµηνο του οικονοµικού έτους (Οκτώβριο – ∆εκέµβριο 2015) τα κέρδη της θα είναι µειωµένα κατά 40% στα 15 δισ. Yen».

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

PolicePress
kinima_ypervasi