Navigation
20
Οκτ
location
Αθήνα
4 Ιούλ 2016

«Θυσία» τα Starbucks για την ρευστότητα της Μαρινόπουλος

starbucks Επιχειρήσεις

Στο σφυρί ετοιμάζεται να βγει το σήμα της εταιρίας Starbucks στην Ελλάδα και την βαλκανική χερσόνησο με στόχο να δοθεί τονωτική ένεση στην ρευστότητα της Μαρινόπουλος. Το σήμα από το Σιάτλ που είχε αλλάξει για χάρη της Μαρινόπουλος κάνοντας την εξαίρεση και παραχωρώντας τα δικαιώματα σχεδόν για το 1/4 της Ευρώπης καθώς πέρα από τα Βαλκάνια και την Κύπρο σύναψαν συμφωνία master franchise για Ελβετία και Αυστρία.

Η Starbucks αναμένεται να είναι ένα από τα πρώτα «ασημικά» που θα εκποιήσει η Μαρινόπουλος, καθώς ο αγοραστής μάλλον έχει βρεθεί και δεν θα είναι άλλος  από την ίδια την Starbucks.

Κάτι αντίστοιχο είχε συμβεί και πριν μία πενταετία όταν υπήρξε «φιλικό διαζύγιο» μεταξύ Starbucks και Μαρινόπουλου για τις αγορές της Ελβετίας και της Αυστρίας όπου η Starbucks εξαγόρασε το ποσοστό που κατείχε στην Starbucks-Marinopoulos Holdings B.V. η Marinopoulos Holding SARL. Αξίζει να σημειωθεί ότι και στα Starbucks στην Ελλάδα η μητρική κατέχει μειοψηφική συμμετοχή η οποία σύμφωνα με πληροφορίες ανέρχεται σήμερα σε 18%.

Η είσοδος-η άνοδος και η πτώση των Starbucks στην Ελλάδα

Οι Ολυμπιακοί Αγώνες ήταν το γεγονός που επίσπευσε την γιγάντωση της διάσημης αλυσίδας εστίασης στη χώρα μας και το 2002 άνοιγε το πρώτο κατάστημα στη Κοραή. Η Αθήνα είχε κερδίσει άλλες σημαντικές πόλεις όπως το Βερολίνο, το Παρίσι και το Άμστερνταμ στην προσέλκυση νέων και μεγάλων επενδύσεων. Όμως όλα έσβησαν τόσο γρήγορα όσο και η φλόγα από το ΟΑΚΑ στο τέλος των Αγώνων…

Το πρώτο διάστημα η ανάπτυξη των Starbucks ήταν ταχύτατη καθώς δεν υπήρχε ακόμα ουσιαστικός ανταγωνισμός με τις υπόλοιπες γνωστές εταιρείες να έρχονται καθυστερημένες. Το 2008 και ενώ η οικονομική κρίση βρισκόταν ante portas τα Starbucks είχαν φτάσει να έχουν 70 καταστήματα ενώ είχε επιτευχθεί και η διεθνής ανάπτυξη που είχε υποσχεθεί η Μαρινόπουλος στην μητρική εταιρεία με καταστήματα να έχουν ανοίξει στην Κύπρο, την Ρουμανία και την Βουλγαρία. Από εκεί ξεκίνησε και η κατάρρευση του σήματος στην Ελλάδας καθώς η εταιρεία έφτασε πλέον να απαριθμεί λιγότερα από 30 σημεία πώλησης.

Η Starbucks πανευρωπαϊκά, όπως και άλλες αμερικανικές πολυεθνικές, βρέθηκαν στο μάτι του κυκλώνα για φοροαποφυγή στις αρχές της δεκαετίας. Στην Ελλάδα λόγω των συνεχιζόμενων ζημιογόνων χρήσεων η εταιρεία κατέβαλε επίσης ελάχιστους φόρους ενώ την τελευταία μέρα του 2012, στις 31 Δεκεμβρίου, η Επιτροπή Ανταγωνισμού θα ανακοινώσει ότι δίνει το πράσινο φως για την απόκτηση αποκλειστικού ελέγχου επί της εταιρίας «Μαρινόπουλος Εταιρεία Καφέ Ανώνυμη Εμπορική Εταιρεία» από την «Marinopoulos Holding SARL» με έδρα το Λουξεμβούργο.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τα Starbucks είναι η μόνο μεγάλη συμμετοχή που κατέχει σε εκτεταμένο δίκτυο διεθνούς συνεργασίας (σ.σ. Grand Optical και Gap αφορούν μικρά μεγέθη) καθώς στην άλλη πολυετή συμφωνία που διαθέτει, αυτή με την Marks & Spencer που χρονολογείται από την δεκαετία του ’70 το ποσοστό της Μαρινόπουλος έπεσε το 2008 σε 50% και σήμερα σε 20%.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

PolicePress
kinima_ypervasi