Navigation
25
Ιούλ
location
Αθήνα
37oC
Αίθριος - καθαρός
11 Νοέ 2015

Έξι μέρες αναπάντητα τα ερωτήματα για τον Κοτιώνη – Τι γίνεται με τον μυστηριώδη κρατικό διαφημιστή;

Κοτιώνης Νέα

Αίσθηση είχε προκαλέσει το δημοσίευμα της έντυπης έκδοσης της εφημερίδας «Παρασκήνιο» που κυκλοφόρησε στις 7/11 σχετικά με τον διευθύνοντα σύμβουλο  διαφημιστικής εταιρίας, Θοδωρή Κοτιώνη  και τις σχέσεις του με πρώην μεγάλο δημόσιο οργανισμό, αλλά και τις συναλλαγές του με μέσα ενημέρωσης και, δη,τηλεοπτικούς σταθμούς.

Παραθέτουμε ολόκληρο το δημοσίευμα:

Του Γιάννη Ευαγγελίου

Στον κ. Θοδωρή Κοτιώνη, διευθύνοντα σύμβουλο της διαφημιστικής εταιρείας Bold Ogilvy, έχουν αποδοθεί δεκάδες χαρακτηρισμοί. Από «εθνικός διαφημιστής» και «master κρατικής διαφήμισης», χάρη στην ικανότητά του να λαμβάνει σχεδόν ολόκληρη τη διαφημιστική «πίτα» από το Δημόσιο, αφήνοντας στους ανταγωνιστές του τα «ψίχουλα», μέχρι «κύριος τηλέφωνο, ρεύμα, τηλεόραση», με τους «νονούς» του να φωτογραφίζουν τη σχέση του με πρώην μεγάλο δημόσιο οργανισμό, αλλά και τις συναλλαγές του με μέσα ενημέρωσης και, δη,τηλεοπτικούς σταθμούς.

Ακόμη, τον έχουν χαρακτηρίσει ως «άνθρωπο των ειδικών αποστολών», χάρη στην ικανότητά του να πείθει τους συνομιλητές του παρουσιάζοντάς τους επιχειρήματα και ό,τι άλλο θέλουν για να πειστούν, αλλά και για το γεγονός ότι στις δημόσιες εμφανίσεις του πιο πιθανό είναι τον δει κάποιος χωρίς το χαρακτηριστικό τσιγκελωτό μουστάκι του παρά χωρίς τον επαγγελματικό χαρτοφύλακά του, αλλά και για άλλους λόγους.

Η πραγματικότητα φαίνεται να είναι ότι οι κολακευτικοί χαρακτηρισμοί για το προφίλ του κ. Κοτιώνη είναι απείρως περισσότεροι, τουλάχιστον σε συνεντεύξεις και δημοσιεύματα, που θα πίστευε κανείς ότι πρόκειται αν όχι για τον πιο επιτυχημένο επιχειρηματία στον χώρο της διαφήμισης, σίγουρα για τον πιο… γλυκό άνθρωπο του κόσμου. Αν και ο ίδιος ακόμη και τον καφέ του τον προτιμά μέτριο, είτε τον πίνει στο γραφείο του, είτε σε κάποιο «in» στέκι τηςΚηφισιάς όπου συχνάζει, είτε ακόμη στην εντυπωσιακή κατοικία του στον Γέρακα.

Και συνήθως στα έντυπα που φιλοξενούν συνέντευξή του ή κάποιο αφιέρωμα που αγγίζει τα όρια της προσωπολατρίας, σχεδόν «αγιογραφίας» θυμίζοντας εκκλησιαστικό φυλλάδιο, ο αναγνώστης θα δει σε άλλες σελίδες κάποια σχετική διαφήμιση, χωρίς να μπορεί να αντιληφθεί τη σύνδεση, την οποία όμως αντιλαμβάνονται οι έμπειροι άνθρωποι της αγοράς και χαμογελούν με νόημα. Όμως και τα μέσα ενημέρωσης που έχουν σχηματίσει αντίθετη εικόνα, σύντομα αντιλαμβάνονται τη… λάθος εκτίμησή τους και επανορθώνουν.

Σε κάποια άλλα γραφεία, εισαγγελικά και ελεγκτικών μηχανισμών του κράτους, όπως του ΣΔΟΕ, τα επισυναπτόμενα έγγραφα ογκωδέστατων φακέλων αποτυπώνουν ένα διαφορετικό πρόσωπο από αυτό που καταγράφεται στα περισσότερα δημοσιεύματα.

Θα έλεγε κάποιος ότι όποια πέτρα και αν σηκώσεις θα βρεις από κάτω τον κ. Κοτιώνη με άμεσο ή έμμεσο τρόπο. Από την υπόθεση με τις ύποπτες επιστροφές στις συναλλαγές των διαφημιστικών εταιρειών με άλλες επιχειρήσεις, την έρευνα του ΣΔΟΕ για τριγωνικές συναλλαγές και εικονικά τιμολόγια που έκλεισαν μέσα ενημέρωσης και έβαλαν φέσι στο Δημόσιο, αλλά και στις αίθουσες των δικαστηρίων, όπου συχνά πυκνά καλούνται οι δικηγόροι του έπειτα από εξώδικα που του στέλνουν οι συνεταίροι του.

Μάλιστα, λόγω της πρώην συζύγου του, κας Ξένιας Κούρτογλου, που είναι γνωστή για τις μετρήσεις τηλεθέασης, ορισμένοι τον έχουν συνδέσει και με την έρευνα της Δικαιοσύνης στον χάρτη των τηλεθεάσεων. Υποθέσεις που τον έχουν κάνει να αισθανθεί ιδιαίτερα άβολα, ειδικά όταν βρέθηκε απέναντι στο αφεντικό του, τον κύριο Martin Sorell, ιδιοκτήτη του ομίλου WPP, στον οποίο εντάσσεται η ελληνική Bold Ogilvy.

Η αλήθεια λένε ότι βρίσκεται κάπου στη μέση. Και η ειδικότητα των διαφημιστών είναι να πείθουν ότι το προϊόν που προμοτάρουν, η «αλήθεια» που παρουσιάζουν, είναι και το σωστό. Εξαρτάται από το πόσο ισχυρά είναι τα επιχειρήματά τους, αλλά και πόσο ευκολόπιστος ή καλοπροαίρετος –θέλεις να– φανείς. Φυσικά και ηΔικαιοσύνη είναι αυτή που θα αποφανθεί αν είναι κατηγορίες, πρωτοκολλημένες ή σε επίπεδο φημών, ευσταθούν ή είναι έωλες. Μέχρι,όμως, να συμβεί αυτό –και μέχρι τώρα δεν έχει δείξει και τα πιο γρήγορα αντανακλαστικά– η δημοσιογραφία οφείλει να φέρει στο φως όσα στοιχεία έχει στη διάθεσή της.

Το «Π», λοιπόν, ανοίγει τον φάκελο του μυστηριώδους διαφημιστή Θοδωρή Κοτιώνη, θέτοντας καίρια ερωτήματα προς την κυβέρνηση, τις εισαγγελικές και οικονομικές ελεγκτικές αρχές του κράτους και προς κάθε ενδιαφερόμενο:

– Στην κυβέρνηση γνωρίζουν την ύπαρξη φακέλου στο ΣΔΟΕ για τις ημέρες και τα έργα του κ. Κοτιώνη;

-Πόσο έχει προχωρήσει η σχετική έρευνα των ελεγκτικών αρχών;

– Πού βρίσκεται η έρευνα της Δικαιοσύνης σχετικά με τις διαφημιστικές εταιρείες και τις «μαϊμού» τηλεμετρήσεις;

– Τι γίνεται με τις εταιρείες σε διάφορες χώρες των Βαλκανίων;

– Πώς γίνεται η ΔΕΗ να κόβει το ρεύμα σε χιλιάδες καταναλωτές που αδυνατούν να πληρώσουν, αλλά να δίνει στον κ. Κοτιώνη «ζεστά» 3 εκατ. ευρώ για να οργανώσει τη διαφημιστική του καμπάνια; Ουδείς έχει διαβάσει τα σχετικά δημοσιεύματα στον Τύπο;

– Τι κατάληξη είχαν οι καταγγελίες του κ. Καρατζαφέρη με το «γιγαντιαίο σκάνδαλο», όπως το είχαν χαρακτηρίσει δημοσιεύματα της εποχής, με τις διαφημιστικές εταιρείες και τις επιστροφές ποσοστού συμμετοχής; Ο νόμος προέβλεπε ανώτατο όριο επιστροφής 9,99%, αλλά σε πλείστες περιπτώσεις ξεπερνούσε το 20%.

– Μπορεί κάποιος να εξηγήσει πως ο κ. Κοτιώτης, επί τουλάχιστον ένδεκα χρόνια, διαχειρίζεται το spec της διαφημιστικής δαπάνης μεγάλου πρώην δημόσιου οργανισμού σαν να μην υπάρχουν άλλες εταιρείες;

– Πώς είναι δυνατόν, την ώρα που υπάρχουν χιλιάδες άνεργοι δημοσιογράφοι και έχουν κλείσει τόσες επιχειρήσεις, να κυριαρχεί στη διαφημιστική αγορά και να διαχειρίζεται όλη την «πίτα» προς τα ΜΜΕ ο ίδιος διαφημιστής, ο οποίος, μάλιστα, φέρεται να σχετίζεται με φέσια σε επιχειρήσεις που οδήγησαν σε λουκέτα και πολύ κόσμο στην ανεργία;

– Μπορεί κάποιος να απαντήσει στο ερώτημα πού βρίσκεται η έρευνα για τις εις βάρος του καταγγελίες από πρώην μετόχους της εταιρείας BoldOgilvy σχετικά με τις δραστηριότητες του;

Το «Π» θα συνεχίσει την έρευνά του, γιατί ο φάκελος«Κοτιώνης» έχει πολύ ψωμί… Παράλληλα, όμως, θα περιμένει και σαφείς απαντήσεις για όλα τα παραπάνω ερωτήματα που έθεσε…

Από την έντυπη έκδοση της εφημερίδας «Παρασκήνιο» που κυκλοφόρησε στις 7/11

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

PolicePress
kinima_ypervasi