Μετοχές ΧΑ πηγή: metrics trade
Τιμές Χρηματιστηρίου με καθυστέρηση 15 λεπτών

ΤΑΙΠΕΔ: Τιτλοποιούνται 1.000 ακίνητα – Τα αγκάθια του ΟΛΠ

Μέγεθος κειμένου: α+ α-

tatoi

Εντός του Οκτωβρίου, στο πρώτο διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ, θα αποφασιστεί το ακριβές μοντέλο με το οποίο θα προχωρήσει η τιτλοποίηση μελλοντικών εσόδων από ακίνητα, με το επικρατέστερο σενάριο να μιλά για έκδοση δανείων έναντι υποθήκης.

Λιγότερο πιθανό είναι το 2ο σενάριο, δηλαδή να εισφερθούν τα ακίνητα σε οχήματα ειδικού σκοπού (Special Purpose Vehicle-SPV) -ένα είδος Εταιρειών Επενδύσεων σε Ακίνητη Περιουσία (ΑΕΕΑΠ), που εν συνεχεία θα εισαχθούν στο Χρηματιστήριο, προκειμένου να πουληθούν οι μετοχές τους.

Εφόσον επιλεγεί η έκδοση δανείων, τα ομόλογα θα έχουν 5ετή διάρκεια και στη λήξη τους το Δημόσιο θα πρέπει να αποπληρώσει τους κατόχους τους, διαφορετικά τα υποθηκευμένα ακίνητα θα περιέλθουν στην κατοχή τους.

Τρεις μεγάλοι τραπεζικοί οίκοι, η UBS, η Deutche Bank και η BNP, έχουν επιλεγεί από το ΤΑΙΠΕΔ ως σύμβουλοι για να τρέξουν το σχέδιο και να προσεγγίσουν δυνάμει αγοραστές για τους τίτλους, για τους οποίους έχει ήδη εκδηλωθεί ενδιαφέρον από ξένα επενδυτικά κεφάλαια (real estate funds, hedge funds κ.λπ.).

Το σχέδιο που έχει πάρει την έγκριση της τρόικας μιλάει για έσοδα τουλάχιστον 1 δισ. ευρώ από την έκδοση ομολόγων για περίπου 1.000 ακίνητα διαφόρων κατηγοριών, όπως το Ελληνικό, το βασιλικό κτήμα στο Τατόι, η έκταση πλησίον του Σταδίου Ειρήνης και Φιλίας, το Πρασονήσι στη Ρόδο, γκολφ και ιαματικές πηγές.

Τα αγκάθια σε ΟΛΠ και ΟΛΘ

Το άλλο μεγάλο θέμα που αναμένεται να ενταχθεί στην ατζέντα, ίσως και του πρώτου Δ.Σ. του ΤΑΙΠΕΔ υπό το νέο του πρόεδρο Κωνσταντίνο Μανιατόπουλο, αφορά τα λιμάνια, ΟΛΠ και ΟΛΘ.

Το σχέδιο μιλά για πώληση του 67% του ΟΛΠ, που θα περιλαμβάνει την Προβλήτα Ι, το car- terminal (γεγονός που δίνει τη δυνατότητα μεταφοράς αυτοκινήτων transit σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες και ιδιαίτερα της Βαλκανικής), και της κρουαζιέρας. Σύμφωνα πάντως με τις πληροφορίες, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν έχει ακόμη αποφανθεί κατά πόσο η παρουσία των Κινέζων στο λιμάνι προκαλεί αθέμιτο ανταγωνισμό.

Στο πλαίσιο αυτό, εντάσσονται και τα ερωτήματα που η ΕΕ έχει απευθύνει στην ελληνική κυβέρνηση και για τον φιλικό διακανονισμό με τους Κινέζους με το σκεπτικό ότι καθίστανται κυρίαρχοι στον Πειραιά και στην Ανατολική Μεσόγειο. Το πρακτικό που υπεγράφη τον Αύγουστο προβλέπει ότι αναπροσαρμόζεται το εγγυημένο τίμημα που κατέβαλε η Cosco, η οποία σε αντάλλαγμα θα κατασκευάσει το δυτικό τμήμα της Προβλήτας ΙΙΙ, μαζί με άλλες υποδομές. Η Κομισιόν συνεχίζει να θεωρεί ότι τα παραπάνω μεταφράζονται σε ένα είδος κρατικής ενίσχυσης, με τις διαπραγματεύσεις μεταξύ ελληνικής πλευράς (υπουργείο Ναυτιλίας και ΤΑΙΠΕΔ) και Βρυξελλών να συνεχίζονται.
Στο μέτωπο του ΟΛΘ, μιλάμε και εκεί για παραχώρηση του πλειοψηφικού πακέτου (ίσως και πάνω από 51%), με τους Ρώσους της RZD να θέλουν να εντάξουν σε ένα ενιαίο πακέτο την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, τη Rosco και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Η ρωσική εταιρεία (σσ: συμμετέχει στο διαγωνισμό τόσο για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όσο και για τη Rosco) έχει κάνει σαφές ότι αναζητά διέξοδο στη Μεσόγειο που θα παρακάμπτει τα Στενά του Βοσπόρου και στο πλαίσιο αυτό ενδιαφέρεται για την κατοχή ενός ευρύτερου δικτύου στην Ελλάδα, που μπορεί να περιλαμβάνει το λιμάνι είτε της Θεσσαλονίκης είτε και της Αλεξανδρούπολης.

Εφόσον λειτουργήσει η σύνδεση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης με τον σιδηρόδρομο, τα εμπορεύματα θα μπορούν μέσω της Βουλγαρίας να φτάνουν στις ακτές της Μαύρης Θάλασσας και από εκεί στον τελικό προορισμό τους με χαμηλότερο κόστος.

Το όφελος, τόσο σε χρόνο όσο και σε χρήμα, είναι κάτι περισσότερο από σημαντικό, αφού με την υλοποίηση της γραμμής το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης θα συνδεθεί με τη Βουλγαρία και τα λιμάνια της Βάρνας και του Μπουργκάς, προσφέροντας έναν εναλλακτικό δρόμο μετακίνησης των εμπορευμάτων έναντι των Στενών του Βοσπόρου.

Το xrima.gr δεν φέρει ευθύνη για τα σχόλια που αναρτώνται στην ιστοσελίδα του. Ωστόσο, οφείλει να διαγράφει σχόλια που το περιεχόμενό τους είναι απειλητικό, προσβλητικό, χυδαίο, βίαιο ή υβριστικό προς άλλους σχολιαστές ή την ίδια ομάδα του site.

Όπου και αν βρίσκεσαι, ο,τι κι αν κάνεις, αποθήκευσε στην μνήμη του κινητού σου τους τηλεφωνικούς αριθμούς και το email του toxrima.gr και στείλε μας την φωτογραφία, το βίντεο, το μήνυμά σου, την καταγγελία, τις παρατηρήσεις σου, για να δείξεις και να πεις αυτό που θέλεις.

Τηλ. 6978996046

Άλλοι τρόποι επικοινωνίας με το toxrima.gr:
  • e-mail: press@toxrima.gr
  • Tηλ: 210 36 34 330
  • Fax: 210 36 45 608
Με ετικέτα: , , , , ,
Δημοσιεύθηκε Οικονομία

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

30 Sep 2014

Βουλευτής αρνήθηκε να πληρώσει… τρία ευρώ!
Όπως μαθαίνουμε Βορειοελλαδίτισσα βουλευτίνα αρνήθηκε να πληρώσει… τρία ευρώ για τη [...]

30 Sep 2014

Ανακαλείται σκόρδο από τον ΕΦΕΤ
Στην ανάκληση προϊόντος «σκόρδο σε άλμη» το οποίο βρέθηκε να περιέχει [...]

30 Sep 2014

Μπουτάρης: Αδύνατον να μην μετάσχει σε κυβέρνηση εθνικής ενότητας ο ΣΥΡΙΖΑ (ΒΙΝΤΕΟ)
Την άποψη ότι μία κυβέρνηση εθνικής ενότητας δεν πρέπει να [...]

30 Sep 2014

Ζητούνται Φύλακες Εσωτερικής Ασφάλειας στις Βρυξέλλες.
Γενικό διαγωνισμό για την πρόληψη 28 Φυλάκων Εσωτερικής Ασφάλειας διοργανώνει η [...]

30 Sep 2014

Το νέο i phone, δείκτης ανεργίας των νέων
Τα μηχανήματα αυξάνουν την παραγωγικότητα. Τα ρομπότ υποκαθιστούν την ανθρώπινη [...]

Very Sorry Banner
nkconsulting
Inforex
CityMed
usaygr

30 Sep 2014

Βουλευτής αρνήθηκε να πληρώσει… τρία ευρώ!
Στις καλοκαιρινές διακοπές! [...]

30 Sep 2014

Ψάχνουν τους «υπόπτους» σε βεστιάρια, καμαρίνια και σκηνές!
Συνάντηση του υπουργού Τασούλα και του Γιάννη Βούρου στον απόηχο [...]

30 Sep 2014

«ΜΕΚΚΑ» των Βαλκανίων η αγορά της Θεσσαλονίκης
«Πρόβα» για… όλες τις πολυεθνικές [...]

30 Sep 2014

Ο Κουβέλης προαναγγέλλει… εκλογές!
Τι είπε σε συνέντευξη του ο πρόεδρος της ΔΗΜΑΡ [...]

kourdisto