Navigation
12
Δεκ
location
Αθήνα
17oC
Αίθριος - καθαρός
22 Απρ 2015

Taxibeat-Δρανδάκης: Ανταγωνιστής μας…είναι η συνήθεια να καλούμε ταξί με το χέρι

Δρανδάκης Startups | Τεχνολογία

O Διευθύνων Σύμβουλος της Taxibeat Νίκος Δρανδάκης μιλώντας στο 7ο Startup Grind Athens που πραγματοποιήθηκε το βράδυ της Τρίτης στο InnovAthens τόνισε ότι δεν είναι εταιρεία ταξί αλλά  μία εταιρεία που θα κάνει τις πόλεις στις οποίες λειτουργεί πιο αποτελεσματικές.

Για την αγορά της Αθήνας ο Νίκος Δρανδάκης ανέφερε ότι στα δύο πρώτα χρόνια λειτουργίας της, η εταιρεία κάθε χρόνο τριπλασίαζε τα δρομολόγια που γίνονταν μέσω της εφαρμογής της. Σήμερα, η αύξηση αυτή έχει πέσει στο διπλάσιο κάθε χρόνο, αλλά μέσα στο 2015 η αύξηση διατηρείται σε 10-12% από μήνα σε μήνα. Αυτό που θεωρεί σημαντικό ο ίδιος είναι ότι οι ρυθμοί αυτοί επιτυγχάνονται παρά την οικονομική κρίση και χωρίς να επενδύονται πολλά κεφάλαια σε ενέργειες μάρκετινγκ ή δημοσίων σχέσεων: το 60-70% των νέων εγκαταστάσεων της εφαρμογής προέρχεται από το «word of mouth», οι χρήστες πληροφορούν άλλους χρήστες για την αξία της υπηρεσίας. Στην αγορά της Λίμα, πρωτεύουσα του Περού, όπου η εταιρεία συμπλήρωσε 1 χρόνο λειτουργίας τις προηγούμενες εβδομάδες, η Taxibeat έχει φθάσει να κάνει τον ίδιο αριθμό δρομολογίων που πραγματοποιεί στην Αθήνα μετά από τέσσερα χρόνια λειτουργίας. Αυτό εξηγείται, σύμφωνα με τον Ν. Δρανδάκη, από το γεγονός ότι στην Λίμα υπάρχουν 200.000 ταξί όταν στην Αθήνα ο αντίστοιχος αριθμός είναι μόλις 15.000.

Ο συνιδρυτής της Taxibeat αποκάλυψε, μάλιστα, πως η Αθήνα είναι ήδη μία κερδοφόρος αγορά για την εταιρεία, ενώ η Λίμα αναμένεται να γίνει κερδοφόρος μέσα στο επόμενο τρίμηνο. Με αυτά τα δεδομένα βιωσιμότητας, και έχοντας αποσυρθεί από τις υπόλοιπες αγορές στις οποίες δραστηριοποιείτο, η Taxibeat δεν «κυνηγά» πλέον εξωτερικές επενδύσεις στον ίδιο βαθμό (συνολικά η εταιρεία έχει «σηκώσει» γύρω στα 8 εκατ. δολ.), αν και όπως τόνισε ο Ν. Δρανδάκης ένας νέος γύρος χρηματοδότησης θα πρέπει να αναμένεται μέχρι τέλος του χρόνου για να συνοδευθεί με μία νέα επέκταση στο εξωτερικό, σε αγορές με τα χαρακτηριστικά της Λίμα (ανοιχτή αγορά ταξί, μεγάλος αριθμός οδηγών, υποανάπτυκτες υποδομές μεταφορών, άσχημη φήμη της αγοράς ταξί).

«Ένα χαρακτηριστικό των εταιρειών του χώρου της τεχνολογίας είναι ότι μετεξελίσσονται. Δραστηριοποιούμενοι στην αγορά του ταξί και συλλέγοντας δεδομένα για να μπορέσουμε να συντονίσουμε έναν στόλο, αναπτύσσουμε τεχνογνωσία που μπορεί να αξιοποιηθεί και σε άλλα πράγματα για να δημιουργηθεί μία πιο αποτελεσματική πόλη. Με το Boxi μαθαίνουμε πώς να βγάζουμε έξω όχι επαγγελματίες αλλά ιδιώτες και χτίζουμε την τεχνογνωσία για το πώς να τους συντονίσουμε. Σχεδιάζουμε να λανσάρουμε και νέες υπηρεσίες, έρχονται πολλά πράγματα στο μέλλον. Δεν θα μείνουμε στην αγορά ταξί», τόνισε.

Για την πιθανότητα το Taxibeat να δημιουργούσε μία υπηρεσία μεταφοράς προσώπων με ιδιώτες οδηγούς και όχι επαγγελματίες – στο πρότυπο του uberX – o Νίκος Δρανδάκης ανέφερε πως «δεν θα το απέκλεια. Αν υπήρχε ανάγκη στην αγορά για διαφορετικού είδους μεταφορές και δοθέντος ότι το επέτρεπε ή έστω το ‘χώραγε’ ο νόμος θα ήμασταν οι πρώτοι που θα το κάναμε».

Μιλώντας για την είσοδο της Uber στην Αθήνα, είπε «Ο ‘θόρυβος’ από την είσοδο της Uber μας βοήθησε και πιστεύω θα μας βοηθήσει και στο μέλλον. Ο πραγματικός μας ανταγωνιστής είναι η συνήθεια του κόσμου να καλεί ένα ταξί με το χέρι και πλέον ο κόσμος μαθαίνει ότι υπάρχει και το mobile. Η συνήθεια αυτή κτίζεται σε βάθος χρόνους και κάθε ανταγωνιστής που εισέρχεται μεγαλώνει την αγορά», τόνισε.

Σε ό,τι αφορά στον ανταγωνισμό με την υπηρεσία της Uber, τόνισε πως αυτή την στιγμή «δεν αντιμετωπίζουμε τόσο πολύ ανταγωνισμό. Έχουμε μία πολύ σημαντική θέση στην αγορά που δεν μπορεί να ανταγωνιστεί η Uber, η οποία ούτως ή άλλως δεν δίνει πολύ μεγάλο ‘βάρος’ στις περιφερειακές αγορές. Το ίδιο συμβαίνει και στην Βραζιλία ή στο Περού, που η Uber δεν είναι τόσο μεγάλη», ενώ πρόσθεσε πως «στο τέλος της ημέρας αυτό που έχει σημασία (σσ. για το ποια υπηρεσία θα διαλέξει ο Έλληνας χρήστης) είναι από ποιον θα εξυπηρετηθεί καλύτερα. Έχουμε χτίσει μία ισχυρή σχέση προσφοράς και ζήτησης που κανένας ανταγωνιστής δεν μπορεί να επιτύχει. Αν ξεπεράσεις ένα συγκεκριμένο κατώφλιο κυριαρχίας στην αγορά είναι δύσκολο να ξεπεράσει ο ανταγωνιστής».

Επίσης, ξεκαθάρισε πως «δεν σκεφτόμαστε να πουλήσουμε, δεν είναι σενάριο για εμάς. Στις δύο αγορές που είμαστε πάμε πολύ καλά».

 

 

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

PolicePress
PolicePress