Navigation
21
Οκτ
location
Αθήνα
2 Αυγ 2016

Τα φέρι μπόουτ κέρδισαν την γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου

Ριο Αντίριο Οικονομία

Όσοι Έλληνες στέκονται τυχεροί και έχουν την δυνατότητα να φύγουν για διακοπές στην Ελλάδα της 8ετους κρίσης εκτός από τις προετοιμασίες, έχουν και τον «πονοκέφαλο» του περιορισμού των εξόδων. Καθώς οι εποχές των «παχιών αγελάδων» έχουν περάσει ανεπιστρεπτί, οι πολίτες πλέον προσπαθούν να εξοικονομήσουν και το παραμικρό ευρώ προκειμένου να φτάσουν στο τέλος τα λιγοστά ευρώ που έχουν στην διάθεσή τους για τις διακοπές.

Πλέον οι ταξιδιώτες προτιμούν λιγότερη άνεση και… μεγαλύτερα ταξίδια με χαρακτηριστικό παράδειγμα η μείωση της διέλευσης από τη γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου που βλέπει τα πολύ φθηνότερα φέρι μπόουτ να ανακάμπτουν και να αυξάνουν την κίνησή τους.

Η «ελεύθερη» πτώση για την γέφυρα «Χαρίλαος Τρικούπης» ξεκίνησε από την περίοδο 2009-2013 όπου και η πτώση άγγιξε το 35% με τα φέρι μπόουτ να εκτελούν τα δρομολόγιά τους πλήρη, ενώ το 2014 η πτώση άγγιξε το 40%.

2 εκατ. οχήματα λιγότερα ετησίως στα χρόνια των Μνημονίων

Το 2009 περίπου 5 εκατ. πολίτες περνούσες ημερησίως από την γέφυρα με τα οχήματα να αγγίζουν τα 13.826. Ο αριθμός αυτός όμως βρίσκεται σε διαρκή πτώση από τότε με αποκορύφωμα το 2014 όπου και παρατηρήθηκε η μεγαλύτερη πτώση.

Το 2010 ο μέσος όρος ήταν 12.064, το 2011 έπεσε στις 10.980 διελεύσεις, το 2012 στις 9.289 και το 2013 στις 8.706 ή σε ετήσια βάση κοντά στα 3 εκατ. πολίτες, ενώ, όπως προαναφέρθηκε, το 2014 έκλεισε με ακόμα μεγαλύτερη πτώση. Με άλλα λόγια, στα χρόνια των Μνημονίων, η Γέφυρα έχασε περίπου 2 εκατ. διελεύσεις σε ετήσια βάση!

Όσον αφορά στο προφίλ των οχημάτων που χρησιμοποιούν τη Γέφυρα «Χαρίλαος Τρικούπης», τα στοιχεία δείχνουν τα εξής: Το 2009 τα Ι.Χ. αποτελούσαν το 87% της κίνησης ενώ σήμερα έχουν πέσει στο 82,3%. Τα φορτηγά ήταν στο 6% και σήμερα ανέβηκαν στο 7,7%, οι μοτοσυκλέτες ήταν στο 4,5% και τώρα το 7%, ενώ τα λεωφορεία από το 2% ανέβηκαν στο 3%. Αξίζει ωστόσο να σημειωθεί ότι με το πέρασμα των χρόνων έχει δεκαπλασιαστεί η χρήση του e-pass, αφού το 2009 αφορούσε το 1,4% των διελεύσεων ενώ το 2014 έφθασε Στο 10,4%. Σύμφωνα με τους υπευθύνους της «Γέφυρας» η αύξηση των ποσοστών σε φορτηγά και λεωφορεία αποδίδεται στα ειδικά πακέτα προσφορών που υπάρχουν ενώ για το e-pass η άνοδος οφείλεται στο γεγονός ότι είναι πολύ οικονομικό και το επιλέγουν όσοι χρησιμοποιούν τη Γέφυρα συχνά.

Τα διόδια «φωτιά» δεν βοηθούν

Παράλληλα ούτε τα πανάκριβα για την εποχή διόδια βοηθούν να αυξηθεί η διέλευση της γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου, καθώς ένα Ι.Χ. θέλει 13,30 ευρώ για να περάσει, ενώ τα φορτηγά με δύο άξονες πρέπει να πληρώσουν 20 ευρώ. Τα λεωφορεία άνω των 40 θέσεων πληρώνουν 65 ευρώ και οι μοτοσικλέτες 1, 90 ευρώ. H διέλευση με φέρυ μπόουτ είναι φυσικά πολύ φθηνότερη. Τα Ι.Χ. πληρώνουν 6,50 ευρώ, τη μισή τιμή σε σχέση με τη Γέφυρα, τα φορτηγά με δύο άξονες 11 ευρώ, τα λεωφορεία άνω των 40 θέσεων 16 ευρώ και οι μηχανές 1 ευρώ.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

PolicePress
kinima_ypervasi