Navigation
11
Δεκ
location
Αθήνα
18oC
Αίθριος - καθαρός
21 Οκτ 2016

Τα ατυποποίητα φρούτα και λαχανικά βάζουν σε κίνδυνο τις εξαγωγές

Φρούτα Λαχανικά Νέα

Τον κίνδυνο να χαθούν για την Ελλάδα παραδοσιακές αγορές εξαγωγής οπωροκηπευτικών προϊόντων εξαιτίας ελλιπών ελέγχων σε διακινούμενα φρούτα και λαχανικά επισημαίνουν οι αρμόδιοι φορείς.

Η διακίνηση ατυποποίητων προϊόντων, κατευθείαν από το χωράφι ή και από τις λαχαναγορές, δημιουργεί προβλήματα που στους έλληνες εξαγωγείς που ζητούν την εντατικοποίηηση και αυστηροποίηση των ελέγχων σε εξαγόμενα και διακινούμενα φρούτα και λαχανικά.

Σε σχετική επισήμανσή του ο Σύνδεσμος Ελληνικών Επιχειρήσεων Εξαγωγής Διακίνησης Φρούτων Λαχανικών και Χυμών INCOFRUIT – HELLAS, οι πληροφορίες για διαπίστωση παραβάσεων σε φορτία προς εξαγωγή οπωροκηπευτικών και κυρίως ακτινιδίων τόσο στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας όσο και σε άλλα σημεία διακίνησης και εξόδου επιβεβαιώνουν ότι διακινούνται ατυποποποίητα οπωροκηπευτικά προϊόντα:

  • Σε κιβώτια συσκευασίας επαναχρησιμοποιημένα χωρίς την απαιτούμενη σήμανση, ακόμη και χύμα εντός των φορτηγών αυτοκινήτων, χωρίς την επεξεργασία τους από συσκευαστήρια ,χωρίς την τήρηση κανόνων υγιεινής και ασφάλειας και την προώθηση τους από «έλληνες εμπόρους» στις γειτονικές βαλκανικές χώρες, με κινδύνους για την υγεία των καταναλωτών και με δυσφήμηση των ελληνικών προϊόντων.
  • Από βαλκάνιους «εμπόρους» ακόμη και Ιταλούς που διακινούν επίσης μη τυποποιημένα οπωροκηπευτικά κατευθείαν από το χωράφι η και από τις λαχαναγορές.

Συνέπεια αυτής της πρακτικής, της μη εφαρμογής της κοινοτικής και Ελληνικής νομοθεσίας, είναι οι τιμές εξαγωγής προς τις βαλκανικές χώρες να έχουν ‘βαλτώσει” και οι υγιείς εξαγωγικές επιχειρήσεις οπωροκηπευτικών της χώρας μας να βιώνουν μια ανάσχεση της δραστηριότητας τους προς αυτές τις παραδοσιακές αγορές των προϊόντων μας.

Ο Σύνδεσμος ζητάει από τις αρμόδιες ελεγκτικές υπηρεσίες να συνεχίσουν τους αυστηρούς και εντατικούς ελέγχους επεκτείνοντας τους σε όλα τα επίπεδα – εμπορικών προδιαγραφών, μεταφοράς και φορολογικών-οικονομικών , προς διασφάλιση της φήμης των προϊόντων σε όλα τα φρέσκα φρούτα και λαχανικά της χώρας μας , για να μην χαθούν τα κατακτημένα μερίδια αγοράς στην Ευρώπη αλλά και τις νέες αγορές της Μ Ανατολής και Ν.Α Ασίας».

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

kinima_ypervasi