Navigation
21
Οκτ
location
Αθήνα
25 Απρ 2016

Σχεδόν έναν μισθό κοστίζει το ταξίδι με το πλοίο για μια 4μελή οικογένεια με Ι.Χ.

ploia-diakopes Οικονομία

Αν μια τετραμελής οικογένεια με δύο παιδιά και Ι.Χ. αυτοκίνητο θέλει να σουβλίσει τον πατροπαράδοτο οβελία στη Ρόδο, τότε θα πρέπει να υπολογίσει ότι θα χρειαστεί να δώσει σχεδόν έναν «κουτσουρεμένο» μισθό μόνο για τα εισιτήρια, που ανέρχονται γύρω στα 483 ευρώ, προκειμένου να ταξιδέψει με συμβατικό πλοίο σε οικονομική θέση και χωρίς καμπίνα στο σμαραγδένιο νησί.

του Νίκου Κουφάκου

Πιο «τυχεροί» είναι όσοι ταξιδιώτες έχουν εξασφαλίσει εγκαίρως εισιτήρια –εκμεταλλευόμενοι το γεγονός ότι οι περισσότερες ακτοπλοϊκές εταιρείες επιχειρούν να προσελκύσουν τους επιβάτες με δελεαστικές, αλλά περιορισμένες προσφορές και εκπτώσεις–, που μπορεί να βρουν χαμηλότερες τιμές ανάλογα με τον προορισμό.

Πάντως, παρά την πτώση στις τιμές των καυσίμων (σχεδόν στο 1/3 την τελευταία τριετία), τα εισιτήρια των πλοίων παραμένουν δυσβάσταχτα για τη μέση ελληνική οικογένεια και οι εκδρομείς του Πάσχα θα έχουν την ευκαιρία να πάρουν μια πρώτη…γεύση των «αλμυρών» ναύλων της ακτοπλοΐας.
Ταξίδι μόνο για τους έχοντες

«Τα εισιτήρια των πλοίων είναι απαγορευτικά για τα μεσαία και χαμηλά εισοδήματα, ιδίως με τα σκληρά οικονομικά μέτρα», επισημαίνει στο «Π» ο πρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών Ελλάδας,Μιχάλης Τσιφάκης.

«Το ταξίδι με πλοίο για μια μέση τετραμελή οικογένεια έχει εξελιχθεί σε είδος υπερπολυτελείας, αφού πρέπει να πληρώσει ο επιβάτης πανάκριβα ναύλα (οικονομική θέση και χωρίς καμπίνα), που αν μη τι άλλο θα έπρεπε να είχαν μειωθεί από καιρό τώρα, λόγω της πρωτόγνωρης μείωσης των διεθνών πετρελαϊκών τιμών», εξηγεί ο ίδιος και συνεχίζει:

«Από την άλλη, το ίδιο το κράτος αύξησε τον ΦΠΑ στο εισιτήριο επιβάτη και παραμένουν τα τέλη προς τρίτους, με αποτέλεσμα να “απογειώσει” ακόμη περισσότερο το κόστος ταξιδιού. Είναι βέβαιο ότι τα ακριβά ναύλα θα προκαλέσουν στο επιβατικό κοινό υπέρμετρο σκεπτικισμό για την πραγματοποίηση ή μη του ταξιδιού, δεδομένης της οικονομικής ασφυξίας που έχουν προκαλέσει η φορολογικής πολιτική, οι μεγάλες μειώσεις σε μισθούς και συντάξεις, αλλά και της γενικότερης ακρίβειας που πλήττει εδώ και έξι χρόνια ειδικά τις ασθενέστερες τάξεις του ελληνικού πληθυσμού».

Έτσι, οι περισσότεροι επιβάτες εμφανίζονται αρκετά σκεπτικοί, με αποτέλεσμα να αποφασίζουν στο «παρά πέντε» για το ταξίδι με το πλοίο, αφού έως την τελευταία στιγμή αναζητούν να βρουν κάποια προσφορά και έκπτωση στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια. Κάποιοι, μάλιστα, επιλέγουν να μην πάρουν το Ι.Χ. αυτοκίνητό τους, προκειμένου να περιορίσουν το υψηλό κόστος του ολιγοήμερου πασχαλινού ταξιδιού.

Ωστόσο, οι επιβάτες των πλοίων της ακτοπλοΐας έχουν πολλές επιλογές, αν έχουν κάνει εγκαίρως έρευνα αγοράς για να εξασφαλίσουν καλύτερες τιμές εισιτηρίων από τις ακτοπλοϊκές εταιρείες. Κατά περιόδους υπάρχουν πακέτα προσφορών και εκπτώσεων, που λειτουργούν ως «κράχτες», όπως λένε χαρακτηριστικά στην Ακτή Μιαούλη, επισημαίνοντας ότι τα εισιτήρια των πλοίων παραμένουν σε υψηλά επίπεδα σε σχέση με τα χερσαία μέσα μεταφοράς.
Η μεγαλύτερη κίνηση αναμένεται στους δημοφιλείς κοντινούς προορισμούς, ενώ μειωμένη θα είναι στους πιο μακρινούς, όπου τα ναύλα είναι ακριβότερα.

Όπως σημειώνουν ναυτιλιακοί πράκτορες, «τα ναύλα των πλοίων καθορίζονται ελεύθερα και αλλάζουν κάθε μέρα. Οι τιμές συγκρατούνται στις γραμμές όπου δραστηριοποιούνται δύο ή περισσότερες εταιρείες, εξαιτίας του ανταγωνισμού, όπως για παράδειγμα στην Κρήτη. Όμως, όπως υπογραμμίζουν, στην ακτοπλοϊκή αγορά λειτουργεί ο νόμος της προσφοράς και της ζήτησης. Όσο περισσότερη ζήτηση, τόσο πιο υψηλές τιμές καταγράφονται και στις θαλάσσιες συγκοινωνίες. Δεν είναι τυχαίο ότι το εισιτήριο είναι φθηνότερο από Δευτέρα έως Πέμπτη και ακριβότερο από Παρασκευή έως Κυριακή…».
Σημειώνεται ότι το κόστος της μεταφοράς στα νησιά έχει αυξηθεί κατά μέσο όρο πάνω από 50% μέσα στην τελευταία δεκαετία. Ενδεικτικά αναφέρεται, για παράδειγμα, ότι ένα ταξίδι μετ’ επιστροφής σε οικονομική θέση συμβατικού πλοίου προς τα πιο δημοφιλή νησιά των Κυκλάδων (Μύκονος, Πάρος, Σαντορίνη) θα κοστίσει σε μια τετραμελή οικογένεια με Ι.Χ. για το τετραήμερο του Πάσχα κατά μέσο όρο γύρω στα 350 ευρώ. Αν ταξιδέψει με ταχύπλοο πλοίο η ίδια οικογένεια θα πρέπει να πληρώσει από 90 έως και 140 ευρώ επιπλέον, ανάλογα με την εταιρεία και τον προορισμό. Ανάλογες είναι οι τιμές των εισιτηρίων για Χίο, Χανιά και Μυτιλήνη.

ΚΟΣΤΟΣ ΤΑΞΙΔΙΟΥ ΜΕ ΠΛΟΙΟ

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΜΕΣΕΣ ΤΙΜΕΣ* ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ ΠΛΟΙΩΝ ΑΠΟ ΠΕΙΡΑΙΑ
(4μελής οικογένεια με δύο παιδιά έως 10 ετών + Ι.Χ. +  οικονομική θέση συμβατικού πλοίου)
ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΣ                    ΤΙΜΗ

ΠΑΡΟΣ                         364

ΣΥΡΟΣ                         328
ΤΗΝΟΣ                         351
ΜΥΚΟΝΟΣ                       379
ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ                     413
ΜΥΤΙΛΗΝΗ                      461
ΧΑΝΙΑ                         360

ΗΡΑΚΛΕΙΟ                      309

ΡΟΔΟΣ                         483

ΚΩΣ                           429

*Οι τιμές είναι ενδεικτικές και αφορούν οικονομική θέση, χωρίς καμπίνα σε συμβατικά πλοία από τον Πειραιά. Τα ναύλα μπορούν να αλλάξουν ανά πάσα στιγμή, ενώδιαφέρουν ανάλογα με την εταιρεία και την ημέρα ταξιδιού. Οι τιμές στα ταχύπλοα είναι ακριβότερες, καθώς διαμορφώνονται ελεύθερα από τις ακτοπλοϊκές εταιρείες.

 

ΕΡΕΥΝΑ ΤΙΜΩΝ: ΕΝΩΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

PolicePress
kinima_ypervasi