Navigation
30
Μαΐ
location
Αθήνα
25oC
Αίθριος - καθαρός
13 Ιούν 2016

Στο «κυνήγι» των προσφορών

super-market Σουπερ Μάρκετ Χρήμα & Πολίτης

Οι Έλληνες πάνε από σούπερ μάρκετ σε σούπερ μάρκετ για να βρουν την καλύτερη τιμή, λόγω της ανέχειας

της Μαρίας Καμπουράκη

Στης ακρίβειας τον καιρό, με την ανεργία αλλά και τον ΦΠΑ στο 24%, οι Έλληνες αναζητούν το φαγητό της ημέρας στα κουπόνια και στις προσφορές των πολυκαταστημάτων.

Στο «κυνήγι» του εκπτώσεων που ανακοινώνουν καθημερινά τα σούπερ μάρκετ καταφεύγουν οι Έλληνες καταναλωτές, προκειμένου να αγοράσουν τα απαραίτητα –για την επιβίωσή τους– αγαθά, σύμφωνα με την τελευταία έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ). Τα στοιχεία της ετήσιας πανελλήνιας έρευνας του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) 2015/2016, με δείγμα 2.000 καταναλωτές από όλη την Ελλάδα, δείχνουν ότι οι Έλληνες στην προσπάθειά τους να εξοικονομήσουν χρήματα «κυνηγούν» όλο και περισσότερο τις προσφορές και τις εκπτώσεις που παρέχουν τα σουπερ μάρκετ στην Ελλάδα, μέσα από πρακτικές έξυπνων αγορών, αποκομίζοντας σημαντικά οφέλη.

Σύμφωνα πάντα με την έρευνα, το 90% των καταναλωτών εξοικονομεί χρήματα μέσω προσφορών/κουπονιών/ δωροεπιταγών, που προφέρουν οι αλυσίδες σούπερμάρκετ και οι προμηθευτές των προϊόντων. Αξιοσημείωτο είναι,επίσης, ότι το 69% των καταναλωτών εξοικονομεί τουλάχιστον 5% επί της αξίας των αγορών του και το 41% τουλάχιστον 10%. Η μέση εξοικονόμηση που προκύπτει από τη στάθμιση του συνόλου ανέρχεται σε 11,2%.

Tουλάχιστον 25 ευρώ τον μήνα

Πρακτικά, η μηνιαία συνολική αξία αυτών των ενεργειών αντιστοιχεί κατά μέσο όρο σε όφελος πάνω από 25 ευρώ μηνιαία ανά νοικοκυριό και 300 ευρώ ετησίως. Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτό το όφελος είναι πολύ σημαντικότερο από το αντίστοιχο όφελος του 2010, εξαιτίας της μείωσης της δαπάνης των νοικοκυριών σε είδη παντοπωλείου αλλά και της αύξησης τόσο του ποσοστού των πωλήσεων που πραγματοποιείται μέσω προσφορών, όσο και της μέσης έκπτωσης ανά προσφορά. Όπως καταγράφεται στην έρευνα, το 2010 η μέση μηνιαία δαπάνη στο σούπερμάρκετ ήταν στα 250 ευρώ, με το 32% των αγορών να αφορούν προϊόντα σε έκπτωση ή προωθητική ενέργεια και το μέσο όφελος στα 15 ευρώ. Το 2015, αντίστοιχα, η μέση δαπάνη εκτιμάται στα 220 ευρώ, με το 42% των αγορών να αφορά προϊόντα σε έκπτωση ή προωθητική ενέργεια και το μέσο όφελος στα 25 ευρώ.

Την ίδια στιγμή, η έρευνα καταναλωτών του ΙΕΛΚΑ καταγράφει ενδιαφέροντα ευρήματα σχετικά με τις αντιλήψεις και τη συμπεριφορά των καταναλωτών σε σχέση με την επιλογή προσφορών και προωθητικών ενεργειών. Ένα τέτοιο εύρημα είναι ότι, πλέον, μία στις πέντε επισκέψεις στο σούπερμάρκετ έχει ως αφετηρία κάποια προσφορά για την οποία ενημερώθηκε ο καταναλωτής πριν επισκεφθεί το κατάστημα, κάτι που πρακτικά σημαίνει ότι περίπου μία φορά την εβδομάδα ο καταναλωτής αφιερώνει χρόνο για την αγορά προσφορών. Χαρακτηριστικό είναι επίσης ότι ένας στους δύο καταναλωτές, δηλαδή το 50%, δηλώνει ότι ψάχνει ενεργητικά για προσφορές και εκπτώσεις στο διαδίκτυο και στα φυλλάδια των αλυσίδων σούπερμάρκετ, πριν επισκεφθεί το κατάστημα για τις αγορές του.

Επιπλέον, στο πλαίσιο της υιοθέτησης των «έξυπνων» αγορών από τους καταναλωτές, λόγω της οικονομικής κατάστασης των νοικοκυριών, καταγράφονται και άλλες σημαντικές τάσειςστην καταναλωτική συμπεριφορά. Συγκεκριμένα, το 83% του κοινού δηλώνει ότι «κυνηγάει» τις προσφορές στις αγορές στο σούπερμάρκετ και το 64% ότι οι προσφορές και οι εκπτώσεις είναι ο κύριος λόγος για να επιλέξει το κατάστημα που θα επισκεφθεί. Το 78% των καταναλωτών δηλώνει ότι αγοράζει περισσότερες προσφορές και εκπτώσεις σε σχέση με το παρελθόν.

Αξίζει, τέλος,να σημειωθεί ότι σχεδόν όλες οι τάσεις παρουσιάζουν αυξητική τάση σε σχέση με το 2014 (με εξαίρεση την αναζήτηση σε φυλλάδια και ίντερνετ, η οποία δείχνει να σταθεροποιείται).

 

Το παρόν κείμενο δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Παρασκήνιο 11/06

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

PolicePress
kinima_ypervasi