Navigation
23
Μαΐ
location
Αθήνα
26oC
Νεφοσκεπής
13 Ιούλ 2016

Σήμα κινδύνου για τον τουρισμό της Αθήνας

Τουρισμός Οικονομία

Τον κώδωνα της ανησυχίας για το τουριστικό μέλλον της Αθήνας έκρουσε ο πρόεδρος της Aegean Ε. Βασιλάκης καθώς ανέφερε πως παρά την υψηλότατη ικανοποίηση των επισκεπτών της Αθήνας όπου και το 95% θα σύστηνε τον προορισμό παρατηρείται  «μία στασιμότητα στους αριθμούς και χρειάζεται ένα νέο επίπεδο προσπάθειας γιατί είναι πολύ εύκολο να κυλήσουμε προς τα πίσω».

Aπό την πλευρά του ο δήμαρχος της πόλης κ. Γ. Καμίνης, ανέφερε ότι το μέλλον της Αθήνας ως προορισμού θα εξαρτηθεί από τις εξελίξεις που απασχολούν όλους αυτή την περίοδο με βασικά ζητούμενα την ομαλότητα, την σταθερότητα και το αίσθημα ασφάλειας που προσφέρει ο προορισμός στους επισκέπτες κι έκανε λόγο για κατάσταση …σχιζοφρένειας σε ό,τι έχει να κάνει με θέματα που αντιμετωπίζει ο τουρισμός της πόλης: «Εκεί όπου έχουμε διαχειριστική ικανότητα, τα πάμε καλά. Εκεί όπου δυστυχώς θα πρέπει να πορευθούμε μέσα από τα βασικά κανάλια της δημόσιας διαχείρισης εκεί πάσχουμε κι έχουμε σοβαρό πρόβλημα» ανέφερε χαρακτηριστικά απαντώντας ουσιαστικά και στην κριτική που ασκείται στο δήμο (και από τους επισκέπτες της πόλης) για το θέμα της καθαριότητας. ‘το θέμα της καθαριότητας ήταν κεντρικό ως προς τη δυσαρέσκεια των τουριστών όπως είναι και σήμερα. Το πρόβλημα δεν είναι τόσο τα χρήματα όσο το ότι δεν υπάρχει διαχειριστική ευχέρεια στο δήμο, ο οποίος δεν μπορεί να πραγματοποιήσει προσλήψεις, ενώ ακόμη και η προμήθεια 8.000 κάδων, «κόλλησε’» λόγω των οικονομικών προβλημάτων που αντιμετώπισε ο προμηθευτής».

Τι «γεύση» αφήνει η Αθήνα στους τουρίστες

Το θέμα της καθαριότητας είναι και το βασικό σημείο στο οποίο υστερεί η ελληνική πρωτεύουσα στα μάτια των τουριστών της, οι οποίοι τη βαθμολογούν σε αυτό το ζήτημα με μόλις 6,1 στα 10.
Σύμφωνα με τη μελέτη «Ερευνα Ικανοποίησης Πελατών Ξενοδοχείων», την οποία διενήργησε η gbr consulting για λογαριασμό της Ενωσης Ξενοδόχων Αθηνών- Αττικής και Αργοσαρωνικού φαίνεται ότι η ζήτηση για την Αθήνα έχει σημειώσει σημαντική αύξηση και οι τουρίστες παραμένουν ιδιαίτερα ικανοποιημένοι από την εμπειρία τους. Ωστόσο, σε σύγκριση με άλλες ανταγωνιστικές πόλεις της Μεσογείου, η επισκεψιμότητα της Αθήνας παραμένει σε χαμηλά επίπεδα και η απόδοση των ξενοδοχείων θα μπορούσε να βελτιωθεί ιδιαίτερα όσον αφορά τις τιμές.

Πιο συγκεκριμένα παρατηρείται:

-Σταθερά υψηλή ικανοποίηση των επισκεπτών της Αθήνας με βαθμολογία 8 από 7,8 στα 10 την περυσινή χρονιά
-Το 95% θα σύστηνε την Αθήνα
-Υψηλό ποσοστό επαναλαμβανόμενου τουρισμού
-Το 62% των διεθνών επισκεπτών είχε καλύτερη ή πολύ καλύτερη εμπειρία απ’ ό,τι προσδοκούσε
-Το 14% των επισκεπτών συνδυάζει την αναψυχή με τη δουλειά (bleisure) και συχνά συνοδεύεται από τον σύντροφό του/ της.

Η έρευνα έδειξε ότι το τμήμα της αγοράς baby boomers (μεταπολεμική γενιά), παραμένει σημαντικό για την Αθήνα, γιατί είναι ιδιαίτερα δραστήριοι, επισκέπτονται τα περισσότερα αξιοθέατα -και τα νησιά του Αργοσαρωνικού- σε σύγκριση με τις υπόλοιπες ηλικιακές ομάδες, δαπανούν 2,4 φορές περισσότερο από τους millenials (αυτούς δηλαδή που έχουν γεννηθεί μετά το 1980).

Επιπλέον, από πλευράς γεωγραφικής ανάλυσης, αξιοσημείωτη είναι η αύξηση από τις ΗΠΑ (+38% για το 2015) που κατατάσσονται έτσι στις κορυφαίες διεθνείς αγορές για την ελληνική πρωτεύουσα. Οι Βορειοαμερικάνοι είναι οι πιο ικανοποιημένοι από την εμπειρία τους στην πόλη κι έχουν δώσει την υψηλότερη βαθμολογία στη σχέση ποιότητας/ τιμής για τα ξενοδοχεία σε σύγκριση με επισκέπτες από άλλες ηπείρους. Οι Αμερικάνοι επισκέπτες είναι μέσοι καταναλωτές στην Αθήνα, ενώ οι τουρίστες από τη Μέση Ανατολή και την Αυστραλία δαπανούν περισσότερο, κυρίως σε ψώνια. Οι Αμερικάνοι δαπανούν λιγότερα σε ψώνια επειδή αξιολογούν τη σχέση ποιότητας/ τιμής χαμηλότερα σε σχέση με άλλες εθνικότητες. Οι Ευρωπαίοι ταξιδιώτες δαπανούν συνολικά τα λιγότερα χρήματα και μαζί με τους Ασιάτες δίνουν τη χαμηλότερη βαθμολογία για τη συνολική τους εμπειρία στην Αθήνα.

Παρά τη σημαντική αύξηση των διεθνών αφίξεων στο αεροδρόμιο της Αθήνας κατά 23% το 2015 παρατηρείται ότι τα επίπεδα της πληρότητας των ξενοδοχείων ήταν χαμηλά, 3,6% φθάνοντας στο 74,9% το 2015 (ο αριθμός των διαθέσιμων δωματίων παρέμεινε σταθερός το 2015 σε σχέση με το 2014), οι τιμές των ξενοδοχείων παρέμειναν χαμηλές σχεδόν 14% λιγότερα από τα επίπεδα του 2008, παρά την αύξηση των τιμών κατά 4,7% το 2015. Η Αθήνα είχε Μέση Τιμή Δωματίου 90 ευρώ το 2015 και βρισκόταν στα ίδια επίπεδα με τις μεσογειακές πόλεις της Μαδρίτης και της Λισαβόνας που είχαν 94 και 92 ευρώ αντίστοιχα.

Η πληρότητα το διάστημα Μαΐου- Σεπτεμβρίου στα αθηναϊκά ξενοδοχεία έφτασε το 89%- συμπεριλαμβανομένου του Αυγούστου που το συγκεκριμένο διάστημα αποτέλεσε το μήνα με τη χαμηλότερη πληρότητα- ενώ την περίοδο Οκτωβρίου- Απριλίου η πληρότητα ήταν 65% το 2015.
Τέλος, πρόκληση μπορεί να αποτελέσει για τα ξενοδοχεία της Αθήνας, η αύξηση της πληρότητας τη συγκεκριμένη περίοδο, πιθανόν με την περαιτέρω ανάπτυξη και προώθηση του συνεδριακού τουρισμού.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

PolicePress
kinima_ypervasi