Navigation
25
Μαΐ
location
Αθήνα
25oC
Αραιή συννεφιά
10 Δεκ 2015

«Σήμα κινδύνου» για την κρουαζιέρα στην Ελλάδα

Κρουαζιέρα Οικονομία

Παρά την προσπάθεια που γίνεται να φυσήξει αέρας αισιοδοξίας για την επόμενη ημέρα της ελληνικής κρουαζιέρας υπάρχουν και πιο συγκρατημένες απόψεις που δίνουν μία πιο σκληρή εικόνα, χωρίς «φτιασίδια» όπως εκείνη του Μιχάλη Λάμπρου πρώην αντιπρόεδρος της ΕΕΚΦΝ και Γενικός Διευθυντής Majestic International Cruises Inc.:

«Το τελευταίο διάστημα έχουν γραφτεί και ειπωθεί πάρα πολλά σχόλια και απόψεις για την πορεία της κρουαζιέρας σε παγκόσμια αλλά και σε τοπική ελλαδική κλίμακα.

Είναι ευχάριστο για την οικογένεια της κρουαζιέρας και για μένα προσωπικά που έχω αναλώσει όλη μου την πολυετή δραστηριότητα στο νευραλγικό αυτό χώρο να ασχολούνται φορείς και οργανισμοί σχεδόν επί καθημερινής βάσεως με την πορεία της κρουαζιέρας, με την αύξηση του αριθμού των αναμενόμενων κρουαζιεροπλοίων, με τις μελλοντικές προοπτικές ανάπτυξης του κλάδου και με την συμβολή σε συναλλαγματικούς πόρους του κλάδου προς την εθνική μας οικονομία.

Όμως πιστεύω ότι τέτοιου είδους απόψεις πρέπει να εκφράζονται κυρίως μέσα από τα αρμόδια για την κρουαζιέρα όργανα, και αυτά είναι κατά πρώτον λόγο η Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας, και κατά δεύτερο λόγο ο ΟΛΠ και οι κατά τόπους παράγοντες των λιμένων προσέγγισης κρουαζιεροπλοίων» επισημαίνει και προσθέτει:

«Το λιμάνι του Πειραιά αποτελεί ως γνωστόν την κορωνίδα των λιμένων κρουαζιέρας της πατρίδας μας και σίγουρα είναι η πυξίδα γύρω από την οποία καθοδηγείται η γενικότερη πορεία της κρουαζιέρας, θετική, αρνητική ή στάσιμη και μας παρουσιάζει σαφώς την πραγματική εικόνα σε προσεγγίσεις πλοίων, σε αριθμό επιβατών αλλά και σε εισαγόμενο συνάλλαγμα.

Μπορεί τη φετινή χρονιά να είχαμε περισσότερες προσεγγίσεις στον Πειραιά από τα λεγόμενα τριτοκοσμικά κρουαζιερόπλοια των τριών και τεσσάρων χιλιάδων επιβατών, όμως δεν καταφέραμε να πλησιάσομε τους απίστευτους αριθμούς των ετών 2013 και 2014. Το ίδιο ισχύει και για τις αφίξεις κρουαζιεροπλοίων που το έτος 2015 παρουσίασαν πτώση της τάξεως του 3-5%.»

Απελπιστική εικόνα στο homeporting

Η εικόνα στο homeporting που αφήνει και τα περισσότερα χρήματα στην ελληνική οικονομία, αφού κρουαζιερόπλοια ξεκινούν και ολοκληρώνουν το δρομολόγιό της σε ελληνικό λιμάνι, είναι απογοητευτικά σύμφωνα με τον Μιχαλη Λάμπρο:

«Η κατάσταση είναι απελπιστική στον τομέα του homeporting. Δυστυχώς και τη φετινή χρονιά μείναμε σε απογοητευτικά νούμερα με μόλις 147.000 επιβάτες, κυρίως από κρουαζιερόπλοια της CELESTYAL CRUISES.

Φοβάμαι ειλικρινά ότι το έτος 2016 θα είναι ακόμα πιο δύσκολο και απογοητευτικό, χωρίς φυσικά να λάβει κανείς υπ’ όψιν του τις αρνητικές επιπτώσεις στην κρουαζιέρα της Μεσογείου μετά τα φρικτά τρομοκρατικά γεγονότα που συνέβησαν στη Γαλλία».

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

PolicePress
kinima_ypervasi