Navigation
21
Οκτ
location
Αθήνα
3 Απρ 2015

Σίγουροι οι Κινέζοι για την επένδυση στον ΟΛΠ λόγω Δραγασάκη

Δραγασάκης Οικονομία

Η πρόσφατη επίσκεψη του Γιάννη Δραγασάκη και του Νίκου Κοτζιά στο Πεκίνο συνέπεσε με τις εργασίες του φόρουμ Boao που είχε ως αντικείμενο της εξελίξεις στην Ασία και τον περιβόητο «δρόμο του μεταξιού» που επιδιώκει να εφαρμόσει η Κίνα με προβολή το 2025.

Όπως αναφέρει το κινεζικό «People’s Daily», αμφότεροι οι Έλληνες απεσταλμένοι υποστήριξαν τα πλάνα της κινεζικής κυβέρνησης, ενώ η παρουσία τους επί κινεζικού εδάφους ήταν μια πρώτης τάξεως ευκαιρία να τερματιστούν οι προηγούμενες παρεξηγήσεις, έτσι όπως είχαν προκληθεί με την ανάληψη των κυβερνητικών καθηκόντων του ΣΥΡΙΖΑ.

Το άρθρο αναφέρει πως η άνοδος του ΣΥΡΙΖΑ στην κυβέρνηση είχε θέσει σε κατάσταση συναγερμού την αντίστοιχη της Κίνας, καθώς είχαν να αντιμετωπίσουν μια αντιφατική κατάσταση. Στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ στήριζαν την επένδυση της COSCO στον Πειραιά, αλλά υπήρχαν και άλλα που τάσσονταν εναντίον της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ. Αυτή την επαμφοτερίζουσα στάση προσπάθησε να ξεδιαλύνει ο κ. Δραγασάκης, αναφέρει το ρεπορτάζ, στη συνάντηση που είχε με τον Κινέζο αντιπρόεδρο Μα Κάι. Στις μεταξύ τους συνομιλίες ισχυρίστηκε ότι η ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ θα πραγματοποιηθεί και κάλεσε τις ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις, συμπεριλαμβανομένης της COSCO, να υποβάλουν προσφορές.

Το σχέδιο Δραγασάκη είναι να υπάρξει μια ευρύτερη κοινοπραξία στην οποία το ελληνικό κράτος θα παίζει, επίσης, σημαντικό ρόλο. «Ο κ. Δραγασάκης θα κρατήσει το λόγο του. Είναι, άλλωστε, κάτι που υποσχέθηκε η νέα κυβέρνηση και στους πιστωτές της στις εν εξελίξει διαπραγματεύσεις τους».

Το πρόβλημα, ωστόσο, δεν λύνεται εξ ολοκλήρου. Το άρθρο του κινεζικού σάιτ αναφέρει πως αρκετά μέλη του ΣΥΡΙΖΑ, ακόμη και μετά την επίσκεψη Δραγασάκη στο Πεκίνο, παραμένουν επιφυλακτικοί. Ένας εξ αυτών είναι ο αρμόδιος υπουργός Θεόδωρος Δρίτσας που εξακολουθεί να επικεντρώνεται στο δημόσιο χαρακτήρα που πρέπει να διατηρήσει ο ΟΛΠ, ενώ και οι συνδικαλιστικές οργανώσεις έχουν εκφράσει την έντονη αντίθεσή τους και ετοιμάζονται για διαδηλώσεις και απεργίες.

«Η εμπειρία της COSCO, από το 2009 που άρχισε να λειτουργεί στον Πειραιά, υποδηλώνει ότι τις αντίθετες φωνές μπορούν να δημιουργήσουν προβλήματα για ένα μικρό χρονικό διάστημα, αλλά δεν θα έχουν αντίκτυπο σε μεσοπρόθεση και μακροπρόθεσμη βάση. Η COSCO ξεπέρασε τα αρχικά εμπόδια και πλέον έχει καταφέρει να πείσει την πλειοψηφία των Ελλήνων πολιτών που βλέπουν την αποτελεσματικότητα και τη συμβολή της στην εμπορική και γεωπολιτική βελτίωση της χώρας», αναφέρει το άρθρο.

Για τους Κινέζους αξιωματούχους, η πιο σημαντική πρόκληση που έχει να αντιμετωπίσει η ελληνική κυβέρνηση είναι να κρατήσει μια συνεπή στάση τόσο στο εσωτερικό, όσο και στο εξωτερικό. Η COSCΟ δεν δείχνει να είναι αντίθετη σε μια μορφή κοινοπραξίας με την προϋπόθεση να είναι σε θέση να διατηρεί τον έλεγχο και τη διαχείριση του λιμένα.

Το μέλλον των σινο-ελληνικών σχέσεων θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από τις επενδύσεις της COSCO στον Πειραιά. Η κινεζική εταιρεία αναγνώρισε πρόσφατα τη σημασία του Πειραιά, μαζί με εκείνα της Guangzhou και Xiamen, στην αύξηση των κερδών της για το 2014.

Πλέον, το ελληνικό κράτος είναι εκείνο που θα αποφασίσει τελικά. Όχι μόνο για το μέλλον της ιδιωτικοποίησης του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς, αλλά και για την εταιρεία που θα αποκτήσει το μεγαλύτερο μέρος του. Το Πεκίνο, ωστόσο, έχει καταστήσει σαφές πως η παρουσία της εταιρεία στον Πειραιά είναι το «κεφάλι του δράκου» στην επενδυτική της πολιτική. «Αυτό ήταν, ίσως, το πιο σημαντικό μήνυμα που έλαβαν από την Κίνα οι Δραγασάκης και Κοτζιάς», καταλήγει το άρθρο.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

PolicePress
kinima_ypervasi