Navigation
3
Δεκ
location
Αθήνα
13oC
Νεφοσκεπής
1 Φεβ 2016

Σφάζονται παλικάρια στην ποδιά της Βελκουλέσκου

Χρήστος Κώνστας Απόψεις | Χρήστου Κώνστα
Όσοι επισκέπτονται συχνά το Μέγαρο Μαξίμου φεύγουν με την εντύπωση πως η θητεία του Προέδρου του ΤΑΙΠΕΔ Στέργιου Πιτσιόρλα εξεμέτρησε το ζην.
Θεωρούν ότι η παραίτησή του είναι θέμα χρόνου και με αφορμή τη δημιουργία του νέου Υπερ-Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων που προβλέπει το Μνημόνιο ΙΙΙ στο οποίο θα ενταχθεί η περιουσία του ΤΑΙΠΕΔ, ο στενός συνεργάτης του Αντιπροέδρου Γιάννη Δραγασάκη και επιστήθιος φίλος του πρώην Προέδρου του Συνασπισμού Νίκου Κωνσταντόπουλου, θα σταματήσει να ασχολείται με τις μεγάλες επενδύσεις στη χώρα.
Οι μεγάλες επενδύσεις αποτελούν αντικείμενο του Υπουργού Επικρατείας Νίκου Παππά ο οποίος ουδόλως εκτιμά τη ρητορική και τις δημόσιες εμφανίσεις του κ. Στέργιου Πιτσιόρλα.
 
Από την δική του πλευρά, ο σημερινός πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ προσπαθεί να πείσει την κοινωνία -αλλά κυρίως την Τρόικα- ότι είναι ένας αποτελεσματικός, αριστερός τεχνοκράτης που υλοποιεί με κοινωνική ευαισθησία δύσκολες πολιτικές αποφάσεις, ολοκληρώνοντας, εντός προθεσμίας, τις αποκρατικοποιήσεις που έχει αναλάβει.
 
Ο κ. Πιτσιόρλας προσβλέπει σε μια υψηλόβαθμη διοικητική θέση στο νέο Υπερ-Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων, με τη στήριξη τόσο των φίλων του στην κυβερνητική πλειοψηφία όσο –κυρίως- και των δανειστών οι οποίοι αναζητούν ένα στέλεχος που να εφαρμόζει και όχι να εμποδίζει την πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων.
 
Οι Υπουργοί Ναυτιλίας και Υποδομών κ.κ. Δρίτσας και Σπίρτζης έχουν επιστρατευθεί από τον Υπουργό Επικρατείας Νίκο Παππά για να θαμπώσουν όσο μπορούν την «λαμπρή» εικόνα του κ. Στέργιου Πιτσιόρλα.
 
Με δηλώσεις και ερωτήσεις στη Βουλή οι κ. Σπίρτζης και Δρίτσας δηλώνουν άγνοια και εκφράζουν τις αντιρρήσεις τους για τις αποφάσεις του ΤΑΙΠΕΔ όσον αφορά τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, τον ΟΛΠ, την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, τον Αστέρα της Βουλιαγμένης, το Ελληνικό αλλά και τις υπόλοιπες 8  αποκρατικοποιήσεις που πρέπει να ολοκληρώσει μέσα στο επόμενο τρίμηνο ο κ. Πιτσιόρλας.
 
Ακόμη και για το σχέδιο παραχώρησης της Εγνατίας Οδού που έχει βαλτώσει και στερεί την οικονομία από εκατοντάδες θέσεις εργασίας, έχει αντιδράσει ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης. Μέσα στη Βουλή, ο στενός συνεργάτης του Νίκου Παππά και Υπουργός Υποδομών χαρακτήρισε τη διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ «παράλληλη κυβέρνηση» σ’ ένα «τέρας που δημιούργησαν η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ».  
 
Στην επισήμανση ότι η παραχώρηση του οδικού άξονα έχει προβλεφθεί στον προϋπολογισμό του 2016, ο Χρήστος Σπίρτζης απάντησε πως «άλλα κάνει το υπουργείο Υποδομών και άλλα το ΤΑΙΠΕΔ».
 
Από την δική του πλευρά, ο Υπουργός Ναυτιλίας κ. Δρίτσας διακηρύσσει δημοσίως ότι «αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει συμφωνία ΟΛΠ-COSCO» αφού δεν έχει επικυρωθεί από τη Βουλή. Ο κ. Πιτσιόρλας έδωσε αμέσως συνέντευξη-απάντηση σε ραδιοφωνικό σταθμό του Πειραιά για να χαρακτηρίσει ως «δευτερεύουσας σημασίας» τις δηλώσεις του εποπτεύοντος Υπουργού.
 
Ενώ λοιπόν ο Υπουργός Ναυτιλίας υπονομεύει την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ και την ανάληψη της διαχείρισης από τη κινεζική Cosco, απειλώντας ότι δεν θα επικυρώσει με την ψήφο του στη Βουλή τη σύμβαση επειδή «δεν έχει ακόμη ενημερωθεί», ο Υπουργός Υποδομών έχει αναλάβει εργολαβικά να καθυστερήσει την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
 
Ο πρώτος διαγωνισμός για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ κηρύχθηκε άγονος μετά την απροθυμία των ρωσικών σιδηροδρόμων (RZD). Ο κ. Στ. Πιτσιόρλας  προχώρησε αμέσως στην επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού με στόχο να ενεργοποιήσει το ενδιαφέρον που έχει επιδείξει η αμερικανική WATCO η οποία με τη σειρά της θα αναζωπυρώσει το επενδυτικό ενδιαφέρον από Ευρωπαϊκές εταιρείες. Αξίζει να σημειωθεί ότι η κινεζική Cosco, μετά και την απόκτηση του Προβλήτα Ι και του Car Terminal στο λιμάνι του Πειραιά, καθίσταται ο μεγαλύτερος πελάτης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
 
Ο εποπτεύων Υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης δεν συμφωνεί με την σπουδή που επιδεικνύει ο κ. Πιτσιόρλας αλλά ταυτόχρονα δεν θέλει να φανεί ότι υπονομεύει τη διαπραγμάτευση της Κυβέρνησης με τους Θεσμούς.
 
Γι’ αυτό φρόντισε να τοποθετήσει πρόσωπα δικής του επιλογής στη διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (με θητεία λίγων μηνών μέχρι την ιδιωτικοποίησή της).
 
Ο κ. Χρ. Σπίρτζης πρότεινε κι επέβαλε στη θέση του προέδρου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ τον κ. Παναγιώτη Θεοχάρη και για τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου τον κ. Φίλιππο Τσαλίδη. Ο κ. Τσαλίδης είναι συνεργάτης του υπουργού Εθνικής Άμυνας και προέδρου των ΑΝΕΛ Πάνου Καμμένου, ενώ ο κ. Θεοχάρης αποτελεί συνεργάτη του αντιπροέδρου της κυβέρνησης Γιάννη Δραγασάκη.
 
Μέχρι χθες, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είχε το ίδιο πρόσωπο, τον κ. Ζηλιασκόπουλο, για τη θέση του Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου. 
 
Η ΠΦΑ Κυβέρνηση επέλεξε να τοποθετήσει δύο διαφορετικούς συνεργάτες υπουργών όχι μόνον για να τηρηθούν οι ενδοκυβερνητικές ισορροπίες αλλά για να περιπλέξει ακόμη περισσότερο τη διαδικασία εγκρίσεων και υπογραφών στην επικείμενη –μέχρι τον Απρίλιο- ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ…

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

kinima_ypervasi