Navigation
22
Οκτ
location
Αθήνα
22 Ιούν 2016

Σε 6 χρόνια χάθηκαν 18 εκατ. επιβάτες και έκλεισαν 9 ακτοπλοϊκές εταιρείες

Κρουαζιέρα Οικονομία

Η ελληνική ακτοπλοΐα τα τελευταία 6 χρόνια βιώνει την δική της καθοδική πορεία καθώς η αύξηση στο κόστος των καυσίμων σε συνδυασμό με την πτώση των μετακινήσεων μέχρι το 2013 δημιούργησαν ένα αρνητικό μείγμα φέρνοντας λουκέτα σε εννέα ελληνικές εταιρείες.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας για την ελληνική ακτοπλοΐα:

– Η περίοδος 2009-2015 χαρακτηρίζεται από σοβαρά προβλήματα με μεγάλη απώλεια μεταφορικού έργου και αύξηση μέχρι και διπλασιασμό του κόστους των καυσίμων. Την περίοδο αυτή η συνολική απώλεια μεταφορικού έργου φθάνει τα 18 εκατομμύρια επιβάτες ενώ οι συσσωρευμένες ζημιές των εταιρειών ξεπέρασαν το 1,3 δισεκατομμύρια ευρώ.

– Την ίδια χρονική περίοδο, εννέα ελληνικές εταιρείες είτε πτώχευσαν, είτε δεν δραστηριοποιούνται πλέον στην ακτοπλοΐα, αποσύροντας ή πουλώντας τα πλοία τους.

– Μέχρι το 2013 η πτώση της κίνησης ήταν συνεχής και οφείλεται στη μείωση του εσωτερικού τουρισμού. Η κίνηση σταθεροποιήθηκε το 2013 και αυξήθηκε το 2014 περίπου κατά 7% λόγω της αύξησης του εισερχόμενου τουρισμού. Μειώθηκε ξανά το 2015, χωρίς να υπολογίζουμε την κίνηση των προσφύγων.

– Το 2015 καλύφθηκαν οι ανάγκες μετακίνησης εκατοντάδων χιλιάδων μεταναστών και προσφύγων.

– Το 2016 αναμένεται περαιτέρω πτώση του εσωτερικού τουρισμού λόγω της μείωσης της αγοραστικής δύναμης των Ελλήνων και οι όποιες ελπίδες βασίζονται στην αύξηση του εισερχόμενου τουρισμού για να καλυφθεί το κενό.

– Μία αύξηση 3%-4% της τουριστικής κίνησης τον Αύγουστο δεν μπορεί να σώσει τη χρονιά

– Το 2016 θα εκτελεστούν 41.000 δρομολόγια με δυνατότητα αύξησής των, εάν παραστεί ανάγκη.

Συγκλονιστικές οι ζημιές στη γραμμή της Αδριατικής

Οι γραμμές της Αδριατικής επηρεάστηκαν ακόμα περισσότερο από την κρίση την περίοδο 2009-2014. Τα μεγάλα πλοία και αποστάσεις και η άνοδος των τιμών των καυσίμων επιβάρυναν σημαντικά το κόστος των καυσίμων, ενώ παράλληλα έπρεπε να αντιμετωπιστούν και τα προβλήματα από τη μείωση κατά 30% της επιβατικής κίνησης και κατά 22% της εμπορευματικής. Στην Αδριατική την περίοδο 2009-2014 χάθηκε μεταφορικό έργο 2,2 εκατομμυρίων επιβατών επιβατών και 40 χιλιάδων φορτηγών.

Η πτωτική πορεία των γραμμών της Αδριατικής συνεχίστηκε και το 2015 με μείωση της επιβατικής κίνησης κατά 12% και μικρής αύξησης της εμπορευματικής.

 

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

PolicePress
kinima_ypervasi