Navigation
26
Μαΐ
location
Αθήνα
25oC
Αραιή συννεφιά
24 Σεπ 2015

Reuters: Χειρότερο και από την ελληνική κρίση το σκάνδαλο Volkswagen

volkswagen Κόσμος | Οικονομία

Οι οικονομολόγοι προειδοποιούν ότι το σκάνδαλο με τις εκπομπές ρύπων των οχημάτων της VW θα μπορούσε να επηρεάσει συνολικά την οικονομία της Γερμανίας, την ώρα που κυβέρνηση και εμπορική κοινότητα επιχειρούν να καθησυχάσουν το κοινό, μεταδίδει το πρακτορείο Reuters. Οι αναλυτές από τη μια υποστηρίζουν ότι δεν πρέπει να υπάρξουν υπερβολές σε ό,τι αφορά τις επιπτώσεις του σκανδάλου, από την άλλη όμως προειδοποιούν ότι είναι πολύ πιθανό να σημειωθεί ντόμινο αρνητικών επιπτώσεων.

Πολύ περισσότερο, κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου ότι αυτή η κρίση που συνταράσσει τα πολιτικά κι επιχειρηματικά θεμέλια της Γερμανίας, μπορεί να εξελιχθεί στη μεγαλύτερη απειλή για την ισχυρότερη οικονομία της Ευρώπης.

Η Volkswagen είναι η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Γερμανίας και ένας από τους μεγαλύτερους εργοδότες στη χώρα, με περισσότερες από 270.000 θέσεις εργασίας εντός των συνόρων και ακόμη περισσότερες για τους προμηθευτές.

Ο CEO της εταιρείας, Μάρτιν Βίνερκορν έδωσε την Τετάρτης την παραίτησή του, «για το καλό της εταιρείας», όπως είπε, φροντίζοντας πάντως να αποποιηθεί των ευθυνών. Τώρα οι οικονομολόγοι προσπαθούν να εκτιμήσουν τον αντίκτυπο που θα έχει στην έως τώρα υγιή οικονομία.

«Ξαφνικά, η Volkswagen έχει γίνει μεγαλύτερος κίνδυνος για τη γερμανική οικονομία ακόμη και από την ελληνική κρίση», δήλωσε στο Reuters ο επικεφαλής οικονομολόγος της ING, Carsten Brzeski . Αν οι πωλήσεις της βυθιστούν στη Βόρεια Αμερική τους επόμενους μήνες, αυτό δεν θα έχει αντίκτυπο μόνο στην εταιρεία, αλλά και στη γερμανική οικονομία συνολικά», πρόσθεσε ο ίδιος.

Η συγκεκριμένη αυτοκινητοβιομηχανία πούλησε σχεδόν 600.000 αυτοκίνητα στις ΗΠΑ πέρυσι, περίπου το 6% των παγκόσμιων πωλήσεών της, που φτάνουν στα 9,5 εκατ. δολάρια. Ηδη η Υπηρεσία προστασίας του περιβάλλοντος στις ΗΠΑ προειδοποίησε ότι η εταιρεία θα αντιμετωπίζει πρόστιμα που φτάνουν ακόμη και τα 18 δισ. δολάρια, ποσό που ξεπερνά το συνολικό λειτουργικό κέρδος της για την προηγούμενη χρονιά. Αν και ένα τέτοιο πρόστιμο θα μπορούσε να καλυφθεί από τα 24 δισ. δολάρια που η εταιρεία διαθέτει σε ρευστό, το σκάνδαλο έχει δημιουργήσει φόβους για μεγάλες περικοπές θέσεων εργασίας.

Η μεγαλύτερη ανησυχία για τη γερμανική κυβέρνηση είναι πως άλλες αυτοκινητοβιομηχανίας, όπως οι Daimler και BMW θα μπορούσαν να υποστούν επιπτώσεις από αυτή την καταστροφή για την Volkswagen. Δεν υπάρχει ένδειξη για κάποια παρατυπία από κάποια από αυτές τις δύο εταιρείες και κάποιοι αναλυτές εκτιμούν ότι ο ευρύτερος αντίκτυπος θα είναι περιορισμένος.

Ωστόσο, οι αναλυτές εκτιμούν ότι η εξάρτηση της γερμανικής οικονομίας από τον συγκεκριμένο κλάδο μπορεί να εξελιχθεί σε απειλή για μία οικονομία με προβλεπόμενη ανάπτυξη του 1,8% για φέτος. «Αν πέσουν οι πωλήσεις, αυτό θα επηρεάσει και τους προμηθευτές και μαζί με αυτούς ολόκληρη την οικονομία», ανέφερε ο Martin Gornig, του think tank DIW, με έδρα το Βερολίνο. Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2014 775.000 άτομα απασχολούνταν στον τομέα της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, αριθμός που αποτελεί σχεδόν το 2% του συνολικού εργατικού δυναμικού. Επιπλέον, τα αυτοκίνητα και τα εξαρτήματά τους είναι η πιο επιτυχής εξαγωγή της Γερμανίας, με τον κλάδο να πουλάει εκτός των συνόρων περισσότερα από 200 δισ. ευρώ την περασμένη χρονιά, δηλαδή αποτέλεσε σχεδόν το ένα πέμπτο των συνολικών εξαγωγών της χώρας.

«Το σκάνδαλο αυτό δεν είναι αστείο. Η γερμανική οικονομία δέχτηκε πλήγμα στον πυρήνα της», αναφέρει Michael Huether, επικεφαλής του γερμανικού ινστιτούτου IW.

Υπάρχουν πάντως και φωνές που λένε τα αντίθετα: Ο Joerg Kraemer, επικεφαλής οικονομολόγος της Commerzbank εκτίμησε μιλώντας στο Reuters ότι δεν θα υπάρξει ύφεσης εξαιτίας μίας μόνο εταιρείας.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

PolicePress
kinima_ypervasi