Navigation
29
Μαρ
location
Αθήνα
20oC
Νεφοσκεπής
2 Δεκ 2015

Πως θα χτυπήσει η Ελλάδα την αγορά της κρουαζιέρας

Κρουαζιέρα Οικονομία

Ο τουρισμός είναι η νέα ατμομηχανή της ελληνικής οικονομίας για να γεμίσουν τα άδεια κρατικά ταμεία, με την κρουαζιέρα να είναι ο κύριος στόχος για την περαιτέρω αύξηση των πόρων καθώς αποδεικνύεται από τους πλέον επικερδείς κλάδους του τουρισμού πανευρωπαϊκά.

Η οικονομική συνεισφορά του κλάδου της κρουαζιέρας στην Ευρώπη, έφθασε στο νέο ρεκόρ των 40,2 δισ. ευρώ το 2014, έως και 2,2% αύξηση από το 2013. Οι άμεσες δαπάνες που δημιουργούνται από την κρουαζιέρα ανέρχονται σε 16.6 δισ. ευρώ, από 16,2 δισ. ευρώ το 2013.

Το 2014, η κρουαζιέρα έχει δημιουργήσει περίπου 10.000 νέες θέσεις εργασίας στην Ευρώπη με συνολικά 349.000 εργαζομένους στον κλάδο και τους σχετικούς μ’ αυτόν τομείς, συμπεριλαμβανομένων περισσότερων από 82.000 θέσεων να αντιστοιχούν αποκλειστικά στην κρουαζιέρα. Οι μισθοί και άλλα οφέλη για τους Ευρωπαίους εργαζομένους έφτασαν τα 10,75 δισ. ευρώ.

Για να αυξήσει το μερίδιό της η Ελλάδα στον κλάδο αυτό θα πρέπει σύμφωνα με την Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας να προχωρήσει σε συγκεκριμένες ενέργειες. Σε αναφορά της η Ένωση επισημαίνει ότι θα πρέπει:

– «Να γίνουμε ανταγωνιστικοί ως προς τα αεροδρόμια και λιμάνια γείτονος Τουρκίας.
– Να βελτιώσουμε υποδομές λιμένων / αεροδρομίων / οδικών δικτύων.
– Να βελτιώσουμε υπηρεσίες γενικότερα και να δημιουργήσουμε ένα φιλικό περιβάλλον προς τους τουρίστες.
– Να είμαστε ανταγωνιστικοί σε όλες τις υπηρεσίες και προμήθειες.
– Να απλοποιηθούν οι διαδικασίες και ει δυνατόν να μειωθούν στο ελάχιστον οι υπηρεσίες που απαιτούνται σήμερα για τη διαχείριση άφιξης – απόπλου του πλοίου.
– Αερογέφυρα με Κίνα και ΗΠΑ για να διακινήσουμε τους επισκέπτες.
– Η Ελλάδα πρέπει να γίνει το hub της Ανατολικής Μεσογείου με κύριο λιμάνι τον Πειραιά και κατ’ επέκταση άλλα λιμάνια (Ηράκλειο/Ρόδο/ Κέρκυρα κλπ) για πληρέστερους προορισμούς και short cruising».

Όσον αφορά στις προτάσεις που θα βοηθήσουν την ανάπτυξη η ΕΕΚΦΝ επισημαίνει:

– Συγκρότηση Εθνικής Επιτροπής Κρουαζιέρας από τα συναρμόδια Υπουργεία / Φορείς για την απλοποίηση / Επίλυση θεμάτων και προώθηση κλάδου.
– Έργα Υποδομών στα λιμάνια κρουαζιέρας με βάση τα σημερινά δεδομένα και νέες κατασκευές / μεγέθη που απαιτούνται.
– Διεύρυνση τουριστικής περιόδου με στόχο full year operation.
– Απλούστευση διαδικασιών και χορήγηση visa για Non Schengen τουρίστες.
– Υπερατλαντικές πτήσεις συνδέσεις με Ελλάδα για επιβίβαση τουριστών.
– Διεύρυνση λίστας Μουσείων / Αρχαιολογικών χώρων με διευρυμένο ωράριο κατά τη διάρκεια τουριστικής περιόδου.
– Λιμενική πολιτική για αξιοποίηση περαιτέρω λιμένων κρουαζιέρας.
– Τιμολογιακή πολιτική λιμένων και υπηρεσιών για να υπάρξει ανταγωνιστικότητα.
– Μείωση γραφειοκρατίας και διευκόλυνση ελέγχου εγγράφων πλοίων και επιβαινόντων.
– Αύξηση μετά από αξιολόγηση των πυλών εισόδου σε διάφορους λιμένες.
– Δημιουργία φιλικού προς τα κρουαζιερόπλοια περιβάλλοντος στα Ελληνικά λιμάνια.
– Ένταξη πλοηγών σε Οργανισμούς Λιμένων και Λιμενικά Ταμεία της Περιφέρειας.
– Απλοποίηση / Αναδιοργάνωση μεθόδου παράδοσης πετρελαιοειδών καταλοίπων και απορριμμάτων.
– Δημιουργία ειδικών δικαστηρίων στον Πειραιά για ναυτικές υποθέσεις.
– Επαρκής στελέχωση των Υπηρεσιών των λιμένων που εξυπηρετούν μεγάλο αριθμό κρουαζιερόπλοιων (security, τελωνείου, πιλότους, Λιμενικό, Αστυνομία κλπ).

Βελτίωση οδικών δικτύων και ρύθμιση κυκλοφοριακού για εξυπηρέτηση τουριστών από αρχαιολογικούς χώρους – αεροδρόμια κλπ.

Εφαρμογή του berth allocation στους λιμένες προορισμού globally για την εξασφάλιση θέσης στον λιμένα και καλύτερη εξυπηρέτηση πλοίου και τουριστών.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

kinima_ypervasi