Navigation
24
Σεπ
location
Αθήνα
28 Μαρ 2016

Όταν το lifestyle δεν εμποδίζει την επιχειρηματικότητα

koutsolioutsos-vraveio Επιχειρήσεις

«ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ 2015»

Ο Τζώρτζης Κουτσολιούτσος έχει αφήσει τη δική του σφραγίδα με τη Folli Follie, ενώ ο όμιλος έχει παρουσία σε πολλές χώρες του κόσμου

Ο Όμιλος Folli Follie διαθέτει 980 σημεία πώλησης, απασχολεί 5.000 εργαζομένους σε περισσότερες από 30 χώρες και, ταυτόχρονα, διεκδικεί ηγετική παρουσία στον χώρο της μόδας, με ένα χαρτοφυλάκιο που περιλαμβάνει επώνυμες μάρκες

του ΧΡΗΣΤΟΥ Ν. ΚΩΝΣΤΑ

H βράβευση του Τζώρτζη Κουτσολιούτσου από την Ernst & Young, με τον τίτλο «Επιχειρηματίας της χρονιάς για το 2015», με βάση τα αυστηρά κριτήρια μιας ανεξάρτητης Επιτροπής Αξιολόγησης που περιλαμβάνει κορυφαίους επιχειρηματίες και στελέχη των μεγαλύτερων οργανισμών της χώρας, θεωρήθηκε από την αγορά ως μια δίκαιη τιμητική διάκριση.

Ο «μικρός» Γιώργος ζει για πολλά χρόνια στη σκιά του πολυπράγμονα και εξαιρετικά επιτυχημένου πατέρα του, Δημήτρη Κουτσολιούτσου, αλλά τα τελευταία χρόνια είναι φανερό ότι αφήνει ξεκάθαρο το αποτύπωμα της δικής του επιχειρηματικής ποιότητας στον Όμιλο Folli Follie.

O Tζώρτζης Κουτσολιούτσος γεννήθηκε και έζησε τα πρώτα χρόνια της ζωής του στο Μιλάνο.

Τα πρώτα του βήματα άλλα και τα πρώτα ερεθίσματα στον χώρο του στιλ και της μόδας ήρθαν από τη «Μέκκα» της ευρωπαϊκής μόδας και αυτό σίγουρα επηρέασε τις κατοπινές του επιλογές.

Εκεί, στη βόρεια Ιταλία, γνωρίστηκαν και αγαπήθηκαν οι γονείς του, ο Δηµήτρης Κουτσολιούτσος και η Καίτη. Εκεί μετέτρεψαν το χόμπι τους σε επιχείρηση. Τα χειροποίητα κοσμήματα της Καίτης και το επιχειρηματικό δαιμόνιο του Δηµήτρη Κουτσολιούτσου έχτισαν έναν αμιγώς ελληνικό –με πολυεθνική δραστηριότητα– επιχειρηματικό «γίγαντα», που εντυπωσίασε τις αγορές του πλανήτη.

Ο τομέας δραστηριότητας που ανατέθηκε στον νεαρό Γιώργο Κουτσολιούτσο μέσα στην οικογένεια της Folli Follie ήταν η διεθνής επέκταση του ομίλου και η ανάπτυξη των επενδυτικών σχέσεων. Η κατάκτηση της αχανούς κινεζικής αγοράς με 250 καταστήματα και η μετοχική συμμαχία της Folli Follie με τον επιχειρηματικό κολοσσό Fosun είναι απλώς μερικά δείγματα γραφής της σκληρής δουλειάς του.

Ο Τζώρτζης ξεκίνησε να «δουλεύει» την ιαπωνική αγορά το 1995. Ήταν η εποχή που όλοι οι Έλληνες επιχειρηματίες «έβλεπαν» τα Βαλκάνια ως φυσική προέκταση της ελληνικής επιχειρηματικότητας. Ο Γιώργος Κουτσολιούτσος έβλεπε πιο μακριά.

Με σύστημα και επιμονή σχεδίασε την επέκταση του ομίλου σε μια σειρά από μεγάλες στρατηγικές αγορές της Ασίας και, φυσικά, της Ευρώπης. Σήμερα, ο Όμιλος Folli Follie διαθέτει 980 σημεία πώλησης, απασχολεί 5.000 εργαζομένους σε περισσότερες από 30 χώρες και, ταυτόχρονα, διεκδικεί ηγετική παρουσία στον χώρο της μόδας, με ένα χαρτοφυλάκιο που περιλαμβάνει επώνυμες μάρκες, όπως τα Zegna, UGG Australia, Scotchand Soda, Converse, Calvin Klein Jeans, Samsonite κ.ά. Για να συμπληρώσει το χαρτοφυλάκιο των λιανικών πωλήσεων ο Τζώρτζης Κουτσολιούτσος διεκδίκησε και πέτυχε την αποκλειστική διανομή των προϊόντων της Procter & Gamble Prestige, των καλλυντικών της Shiseido και, προσφάτως, της Max Factor στην ελληνική αγορά.

Επόμενο βήμα θα είναι οι επενδύσεις στον τομέα της νέας, ψηφιακής τεχνολογίας, ώστε ο όμιλος να μπορέσει να ανταποκριθεί στις καινούργιες επιταγές της εποχής και να ξεχωρίσει μεταξύ των ισχυρών ονομάτων της παγκόσμιας μόδας.

Ο Όµιλος Folli Follie, εκτός από σημεία πώλησης στην Ασία και στην Ευρώπη, τόλμησε να επεκταθεί και στη σκληρή, ανταγωνιστική και «ώριμη» αμερικανική αγορά. Οι Έλληνες επισκέπτες στο Σόχο της Νέας Υόρκης αισθάνονται κρυφά υπερήφανοι, βλέποντας την μπουτίκ των Folli Follie να προκαλεί «τρέλα» στους φανατικούς καταναλωτές. Το μυστικό της επιτυχίας στην αμερικανική αγορά ίσως να κρύβεται στο ταυτόχρονο λανσάρισμα και του άλλου brand του ομίλου, της Links Of London.

Τα ταξίδια αρέσουν πολύ στον Τζώρτζη. Γι’ αυτό φρόντισε να κλείσει συνεργασίες με δεκάδες αεροπορικές εταιρείες, που πωλούν προϊόντα της Folli Follie στις πτήσεις τους, όσο και µε διεθνή αεροδρόμια, στα οποία δημιούργησε καταστήματα της FF.

To Χρηματιστήριο βοήθησε πολύ την επέκταση του Ομίλου Folli Follie. Στη δεκαετία του 2000 προχώρησε σε εξαγορές, όπως εκείνη των Καταστημάτων Αφορολογήτων Ειδών (ΚΑΕ), αρχικά µε συνέταιρο τον Πάνο Γερµανό. Ακολούθησε η εξαγορά της βρετανικής εταιρείας κοσμημάτων Links Of London. Με την εξαγορά της ελληνικής εισηγημένης στο Χρηματιστήριο εταιρείας Elmec Sport του Σάμι Φάις, ο όμιλος πέτυχε την πρόσβαση στα πολυκαταστήματα Attica και Factory Outlet, σε µια μεγάλη γκάµα αντιπροσωπειών µεγάλων σηµάτων ένδυσης και με σηµαντική διείσδυση στη Ρουμανία και στη Βουλγαρία.

Ό,τι αγοράζει και ό,τι φοράει ο Τζώρτζης Κουτσολιούτσος γίνεται μόδα. Οι κυρίες των βορείων προαστίων αγάπησαν τα ρούχα της Juicy Couture, όταν η Folli Follie ανέλαβαν την αντιπροσώπευσή της τόσο για την Ελλάδα όσο και για την υπόλοιπη Ευρώπη. Διανέµει κατ’ αποκλειστικότητα τα είδη της Nike στη Ρουμανία και στη Βουλγαρία, όπως και τις ολοκληρωμένες συλλογές της Converse στις αγορές της Ελλάδας, της Κύπρου, της Ρουμανίας και της Βουλγαρίας, µέχρι και διεθνώς αναγνωρισμένα σήµατα µόδας.

Δημιούργησε ένα νέο ειδικό τµήµα καλλυντικών επιλεκτικής διανοµής, αναλαμβάνοντας αρχικά την αντιπροσώπευση των προϊόντων Dolce & Gabbana και µέσα στο 2015 της ιαπωνικής Shiseido.

Η κρίση στην ελληνική αγορά δεν σταμάτησε την επενδυτική δραστηριότητα. «Οι πιο ενδιαφέρουσες ευκαιρίες γεννιούνται σε περιόδους κρίσης», λέει και ξαναλέει ο Γιώργος Κουτσολιούτσος.Την ημέρα της βράβευσής του από την Ernst & Young ως «Eπιχειρηματίας της χρονιάς 2015», το μήνυμα του Γιώργου Κουτσολιούτσου ήταν σαφές: «Αφήστε την επιχειρηματικότητα να ανθήσει». Θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα και θα διαγωνιστεί με τους νικητές του αντίστοιχου βραβείου από περίπου 60 χώρες, στο διεθνές σκέλος του διαγωνισμού, για τον τίτλο του «World Entrepreneur Of The Year», που θα διεξαχθεί τον Ιούνιο του 2016 στο Μόντε Κάρλο.

Ο διαγωνισμός «Entrepreneur Of The Year» είναι ένας θεσμός με ιστορία 30 ετών και παγκόσμιας εμβέλειας, καθώς διεξάγεται σε περισσότερες από 140 πόλεις σε 60 χώρες. Στον κατάλογο υποψηφιοτήτων στον διαγωνισμό, περιλαμβάνονταν ιδιοκτήτες ή μέτοχοι ελληνικής ιδιωτικής επιχείρησης που θεωρούνται ως βασικοί υπεύθυνοι για την απόδοσή της και εργάζονται ως ανώτατα, ενεργά στελέχη της διοίκησής της.

Η ανεξάρτητη κριτική επιτροπή, που εξέλεξε και τίμησε τους Έλληνες επιχειρηματίες, αποτελείται από διακεκριμένους και υψηλού κύρους εκπροσώπους του επιχειρηματικού, τραπεζικού και ακαδημαϊκού χώρου. Πρόεδρος της Επιτροπής είναι ο κ. Σπύρος Θεοδωρόπουλος, διευθύνων σύμβουλος της Chipita ΑΕ, νικητής του διαγωνισμού «Έλληνας επιχειρηματίας της χρονιάς» το 2011.

Μέλη της κριτικής επιτροπής είναι οι:

  • Νίκος Βέττας, γενικός διευθυντής του Ιδρύματος Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ) και καθηγητής στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
  • Χάρης Γ. Δαυίδ, πρόεδρος ΔΣ της Frigoglass.
  • Αρτέμης Θεοδωρίδης, γενικός διευθυντής του Whole Sale Banking & International Network της Alpha Βank.
  • Νέλλη Κάτσου, αντιπρόεδρος ΔΣ και διευθύνουσα σύμβουλος της Pharmathen SA.
  • Κωνσταντίνος Μαχαίρας, εκτελεστικός αντιπρόεδρος ομίλου & διευθύνων σύμβουλος Νοτιοανατολικής Ευρώπης του Ομίλου Delhaize.
  • Λάρα Μπαράζι, διευθύνουσα σύμβουλος των Ιχθυοτροφείων Κεφαλονιάς.
  • Μπάμπης Παπαδημητρίου, δημοσιογράφος
  • Δημήτριος Παπαλεξόπουλος, διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου ΤΙΤΑΝ.

 

Ποιοι είναι οι υπόλοιποι διακριθέντες του θεσμού

Νικητής της κατηγορίας «Αυτοδημιούργητος επιχειρηματίας» αναδείχθηκε ο κ. Νικόλαος Γουλής, διευθύνων σύμβουλος της e-Travel ΑΕ (pamediakopes.gr). Ο κ. Γουλής, έχοντας μόνο τις αποταμιεύσεις τριών ετών εργασίας του, το 2004 έστησε πιλοτικά ένα site κρατήσεων ξενοδοχείων μέσα από το παιδικό του δωμάτιο. Ο κ. Γουλής ξεκίνησε ένα από τα πρώτα αμιγώς διαδικτυακά ταξιδιωτικά γραφεία στην Ελλάδα. Η έμφαση δόθηκε αρχικά στον ξενοδοχειακό κλάδο και έπειτα στα αεροπορικά εισιτήρια.
Σήμερα, η e-Τravel είναι 7η στην Ευρώπη και 11η παγκοσμίως σε πωλήσεις online αεροπορικών εισιτηρίων. Έχοντας αναπτύξει τη δική της, ιδιόκτητη τεχνολογική πλατφόρμα, η εταιρεία διαχειρίζεται 11 διαφορετικές ιστοσελίδες, με παρουσία σε 60 χώρες και υποστήριξη σε 42 γλώσσες και 40 διαφορετικά νομίσματα.

Νικήτρια της κατηγορίας «Πρωτοπόρος επιχειρηματίας» αναδείχθηκε η κα Ελένη Πολυχρονοπούλου, αντιπρόεδρος ΔΣ της Τεχνική Προστασίας Περιβάλλοντος ΑΕ. Η κα Πολυχρονοπούλου μεγάλωσε στον Πειραιά, σε μια οικογένεια καθαρά επιχειρηματική, και πρωτοστάτησε στην επέκταση της εταιρείας σε νέες αγορές, νέα προϊόντα και υπηρεσίες. Το 2009 δημιούργησε το πρώτο πιστοποιημένο ελληνικό σύστημα επεξεργασίας θαλάσσιου έρματος, το ERMA FIRST BWTS, το οποίο θα αποτελεί βασικό εξοπλισμό των ποντοπόρων πλοίων. Σήμερα, η Τεχνική Προστασίας Περιβάλλοντος ΑΕ είναι η μεγαλύτερη εταιρεία παροχής υπηρεσιών προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος από τη ρύπανση στη Μεσόγειο. Παράλληλα, είναι πρόεδρος της HEMEXPO – Έλληνες Κατασκευαστές Ναυτιλιακού Εξοπλισμού, μιας μη κερδοσκοπικής εταιρείας, με σκοπό τη διεθνή προώθηση των ελληνικών εταιρειών ναυτιλιακού εξοπλισμού.

Νικητής της κατηγορίας «Δυναμικά αναπτυσσόμενος επιχειρηματίας» αναδείχθηκε ο κ. Ιωάννης Τσερέπας, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Lariplast ΑΕΒΕ. Ο κ. Τσερεπάς ξεκίνησε να δουλεύει από μικρό παιδί πλάι στον πατέρα του, στην οικογενειακή επιχείρηση παραγωγής πλαστικών συσκευασιών στη Λάρισα.

Ο κ. Τσερεπάς κατόρθωσε να μετατρέψει τη μικρή βιοτεχνία των 15 ατόμων σε μια σύγχρονη βιομηχανία με 115 άτομα προσωπικό. Σήμερα, η Lariplast εξάγει σε περισσότερες από 20 χώρες, ενώ το 75% των πωλήσεών της προέρχεται από εξαγωγές. Το μυστικό, σύμφωνα με τον Ιωάννη Τσερέπα, βρίσκεται στις συνεχείς επενδύσεις σε σύγχρονες γραμμές παραγωγής, στην καινοτομία, στη στρατηγική που ακολουθείται και προσαρμόζεται στις ανάγκες της αγοράς, στη σωστή διαχείριση, στην εμμονή στην ποιότητα, στην εμπιστοσύνη στο ανθρώπινο δυναμικό της επιχείρησης. Και, βέβαια, στην πολύ σκληρή δουλειά! Κι έτσι κατόρθωσε να μετατρέψει τη μικρή βιοτεχνία των 15 ατόμων σε μια σύγχρονη βιομηχανία με 115 άτομα προσωπικό.

Το παρόν κείμενο δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Παρασκήνιο 25/03

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

PolicePress
kinima_ypervasi