Navigation
20
Ιούλ
location
Αθήνα
33oC
Αρκετά σύννεφα
8 Ιούλ 2018

Όργιο παρανομίας στα καύσιμα! Καταγγελίες-φωτιά του ΣΕΕΠΕ στο «Π»

βενζίνη Νέα

«Είναι σημαντικό να αρχίσουν το συντομότερο έρευνες και να γίνουν συλλήψεις, διότι σήμερα δεν υπάρχει αποτροπή της παρανομίας στα πετρελαιοειδή. Η κατάσταση δεν πάει άλλο. Οι παράνομοι μπορούν να πουλήσουν τόσο φτηνά, που να αναγκάσουν τον έντιμο πρατηριούχο ή να κλείσει το πρατήριο ή να τους το πουλήσει ή να αρχίσει να κλέβει κι αυτός! Το θεσμικό πλαίσιο επιτρέπει στους παρανομούντες να ξεφεύγουν, ακόμα και να συνεχίζουν να λειτουργούν τα μαγαζιά τους, με άλλα φυσικά στοιχεία.Το βαθύ χέρι στην τσέπη του κόσμου είναι το κρατικό», μας δήλωσε ο Βασίλειος Σεραφειμάκης (AVINOIL), πρόεδρος του ΣΕΕΠΕ (Σύνδεσμος Εμπορίας Πετρελαιοειδών Ελλάδος –από 1η Αυγούστου 2018 έως 31 Ιανουαρίου 2019, πρόεδρος αναλαμβάνει ο Ρομπέρτο Καραχάννας της ΕΚΟ ΑΒΕΕ, αντιπρόεδρος σήμερα του Συνδέσμου).

Φόβο για την ζωή τους αν μιλήσουν μας εξέφρασαν μέλη της ΠΟΠΕΚ (Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων), που είναι «δυσαρεστημένου και από τη στάση της Πολιτείας που τους απαξιώνει αντί να ενισχύει τις έντιμες φωνές»: Εδώ και έξι μήνες περιμένουμε μια συνάντηση από το υπουργείο Οικονομίας. Πού είναι η καθολική εφαρμογή του συστήματος εισροών – εκροών, τι περιμένουν…

«Έξω από τα δόντια» τα λέει ο πρόεδρος του ΣΕΕΠΕ, σε συνέντευξη που έδωσε στο «Π».

Από τότε που είστε σε αυτήν τη θέση μέχρι σήμερα, ποια βήματα έχουν γίνει στα θέματα που η νέα διοίκηση του ΣΕΠΕ ανέλαβε να φέρει σε πέρας;

Ο Σύνδεσμος έχει εντείνει τις επαφές με τους αρμόδιους της Δημόσιας Διοίκησης προκειμένου να βοηθήσει, όπως και όπου μπορεί, στην καταπολέμηση της παρανομίας στον χώρο μας. Ειδικά για τα συστήματα εισροών/εκροών έχουμε λάβει ρητή διαβεβαίωση από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων) ότι το σύστημα ήδη λειτουργεί στα πρατήρια και μέχρι το τέλος του 2018 θα έχει ολοκληρωθεί η εφαρμογή τού μέτρου. Εμείς απλώς υπενθυμίζομε ότι εδώ και πολλά χρόνια τόσο οι επιχειρήσεις εμπορίας καυσίμων όσο και οι πρατηριούχοι έχουμε επενδύσει εν μέσω κρίσης σοβαρά ποσά στην τοποθέτηση των συστημάτων αυτών, χωρίς να έχομε δει ακόμα κανένα σημαντικό θετικό αποτέλεσμα. Είναι σημαντικό να αρχίσουν το συντομότερο έρευνες και να γίνουν συλλήψεις, διότι σήμερα δεν υπάρχει αποτροπή.

Σχετικά με τη λαθρεμπορία στα πετρελαιοειδή, πέρα από το σύστημα εισροών/εκροών, έχουμε τη δίδυμη αδυναμία τού κράτος, τόσο από πλευράς θεσμικού πλαισίου όσο και από πλευράς αστυνόμευσης.Το θεσμικό πλαίσιο επιτρέπει στους παρανομούντες να ξεφεύγουν, ακόμα και να συνεχίζουν να λειτουργούν τα μαγαζιά τους, με άλλα φυσικά στοιχεία.

Φτάσαμε στο σημείο οι ίδιοι οι πρατηριούχοι, μέσω τού σωματείου τους, να απαιτούν αυστηρότερα μέτρα κατά των παρανομούντων πρατηριούχων, δείγμα τού ότι η κατάσταση έχει φτάσει στο απροχώρητο για τους έντιμους του κλάδου.

Οι παράνομοι μπορούν να πουλήσουν τόσο φτηνά, που να αναγκάσουν τον έντιμο πρατηριούχο ή να κλείσει το πρατήριο ή να τους το πουλήσει ή να αρχίσει να κλέβει κι αυτός!

Δυστυχώς, η Δημόσια Διοίκηση και μέρος των μέσων ενημέρωσης διακατέχονται ακόμα, μετά από τόσες δεκαετίες, από τις ιδεοληψίες περί «κακών εταιρειών» οι οποίες «κλέβουν τον κοσμάκη» και «θησαυρίζουν», και άλλα τέτοια θλιβερά παραμυθάκια. Αποτέλεσμα αυτής της στάσης είναι ο πολύς κόσμος δυστυχώς να έχει την ίδια άποψη και να μην αντιλαμβάνεται ότι το βαθύ χέρι στην τσέπη του είναι το κρατικό. Διότι οι δασμοί και οι φόροι είναι η αιτία των υψηλών τιμών στη χώρα μας περισσότερο από οτιδήποτε άλλο. Ευτυχώς που, όπως διαπιστώνουμε, ο κόσμος έχει αρχίσει να αντιλαμβάνεται την πραγματικότητα και ψάχνει τα θέματα και δεν πείθεται από εύκολα λόγια.

Αν θα απαιτούσαμε κάτι άμεσο από την κυβέρνηση, αυτό θα ήταν σήμερα να ενισχύσει οικονομικά όποιους πρατηριούχους έβαλαν το χέρι στην τσέπη και επένδυσαν στο σύστημα εισροών/εκροών. Έδωσαν ένα σωρό χρήματα χωρίς κανένα αντίκρισμα. Το κράτος στα σίγουρα θα κερδίσει δεκάδες εκατομμύρια από την πάταξη της παρανομίας. Ας δώσει από τώρα ένα μικρό κομματάκι από αυτά τα εκατομμύρια στον βιοπαλαιστή πρατηριούχο, που έχει ήδη ρίξει τα δικά του χρήματα προκειμένου το κράτος να εισπράξει τα ποσά που μέχρι σήμερα ξεφεύγανε.

Όταν ο Σύνδεσμος διαπιστώνει παραβατικότητα σε πρατήριο καυσίμων,διακόπτει τη συνεργασία ή συνεχίζει;

Ο ΣΕΕΠΕ δεν είναι εταιρεία εμπορίας και δεν έχει πρατήρια. Η κάθε εταιρεία ακολουθεί τις δικές της πολιτικές και πρακτικές, μέσα στις οποίες θα περιλαμβάνεται προφανώς και η αντιμετώπιση τέτοιων κρουσμάτων. Σε κάθε περίπτωση, σας τονίζω ότι ούτε ο Σύνδεσμος ούτε φυσικά τα μέλη του έχουν αστυνομικές εξουσίες.  Η υποχρέωση και οι αρμοδιότητες για να συλλαμβάνονται οι παρανομούντες ανήκει εξ ολοκλήρου στο κράτος και κάθε σκέψη που θέλει να υπονομεύσει αυτό το καθεστώς είναι επικίνδυνη. Αποστολή μας ως Σύνδεσμος είναι να υποδεικνύουμε στο Δημόσιο τις ιδιαιτερότητες του κλάδου και με βάση την εμπειρία και τις γνώσεις μας να προτείνουμε τρόπους και μέτρα για την ομαλή λειτουργία του. Κάτι που σημαίνει πρώτα απ’ όλα πάταξη της παρανομίας. Τα λέμε τόσες δεκαετίες, που ίσως έχουμε γίνει πλέον βαρετοί.

Τα χρηματικά πρόστιμα που επιβάλλονται από τις ελεγκτικές υπηρεσίες είναι ικανοποιητικά ή ενθαρρύνουν την παρανομία; 

Δεν αρκούν τα πρόστιμα, ακόμα και αν αυξηθούν. Πρέπει να αποσυρθούν από την κυκλοφορία οι παράνομοι. Και να αποσύρονται με συνοπτικές διαδικασίες όλοι οι επόμενοι παράνομοι. Επαναλαμβάνω, δεν τα λέμε μόνο εμείς αυτά, τα λένε πλέον και οι πρατηριούχοι, δηλαδή οι έντιμοι πρατηριούχοι, αυτοί που αγωνίζονται να επιβιώσει το πρατήριό τους μέσα σε αυτόν τον γενικό χαμό. Δεν πάει άλλο αυτή η κατάσταση.

«Μοριακός ιχνηλάτης»

Σχετικά με το ζήτημα του λαθρεμπορίου και της αλλοίωσης καυσίμου,οι υπεύθυνοι της Coral-Shell, σε πρόσφατη εκδήλωση-παρουσίαση των νέων προϊόντων «ShellV-Power με τεχνολογία DYNAFLEX»,αναφέρθηκαν«στην εφαρμογή ενός πλήρους συστήματος ποιοτικού ελέγχου των καυσίμων σε όλα τα πρατήρια της εταιρείας , με καθημερινούς έκτακτους ελέγχους. Οι ειδικά εξοπλισμένες Κινητές Μονάδες Ποιοτικού και Ποσοτικού Ελέγχου Πρατηρίων δραστηριοποιούνται από το 1999, με αυστηρούς ελέγχους (μεθοδολογία αντίστοιχη των ΚΕΔΑΚ -Κλιμάκια Ελέγχου Διακίνησης και Αποθήκευσης Καυσίμων),ανιχνεύουν τυχόν πρόσθετα σε όλα τα διαφοροποιημένα προϊόντα».Μίλησαν επίσης και για «την τεχνολογία μοριακού ιχνηθέτη-ShellDNA, που χρησιμοποιεί η CoralAE, για τον ποιοτικό έλεγχο στα καύσιμά της, ήδη από το 2011, που επιτρέπει την επαλήθευση της ταυτότητας του προϊόντος και των μοναδικών χαρακτηριστικών του».

του Φίλη Καϊτατζή

Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα Παρασκήνιο

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

PolicePress