Navigation
20
Ιαν
location
Αθήνα
9oC
Αρκετά σύννεφα
27 Ιούν 2016

Οι φόροι «πάγωσαν» την αγορά…

Καταστήματα-Παρασκήνιο Οικονομία

Με προσφορές, εκπτώσεις και δωράκια, προσπαθούν οι έμποροι να σώσουν το ταμείο, αλλά οι τσέπες των καταναλωτών είναι άδειες

της Μαρίας Καμπουράκη

Σε κατάσταση παράκρουσης βρίσκεται ο εμπορικός κόσμος της χώρας καθώς, παρά τις συνεχιζόμενες εκπτώσεις, προσφορές και πωλήσεις ειδών, ακόμη και κάτω του κόστους, τα ταμεία των καταστημάτων παραμένουν πεισματικά άδεια, αποτυπώνοντας περίτρανα και την απόγνωση των καταναλωτών από τηφοροεπιδρομή που υφίστανται.Μόνο το πρώτο δίμηνο του έτους χάθηκε από την αγορά 1 δισ. ευρώ και, όπως όλα δείχνουν, έπεται συνέχεια. Είναι ανησυχητικό, λένε παράγοντες του εμπορίου, το γεγονός ότι, αν και βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού και άρα υπάρχει μία πιο χαλαρωτική διάθεση, δεν κουνιέται φύλλο στην αγορά.

Παρ’ όλα ταύτα, οι έμποροι μην μπορώντας να κάνουν κάτι διαφορετικό, θα συνεχίσουν τις δελεαστικές τους εκπτώσεις, μήπως και τελικά καταφέρουν να… ξορκίσουν το κακό. Εκπτώσεις υπάρχουν στα εξής είδη:

 Ηλεκτρικά είδη

«Πρωταθλήτριες» των εκπτώσεων αναδεικνύονται οι αλυσίδες ηλεκτρικών ειδών. Η ποικιλία των προσφορών τους επεκτείνονται και σε είδος αλλά και σε χρήμα. Κάνοντας κανείς μία βόλτα σε καταστήματα του κλάδου θα βρει, επί παραδείγματι, ανεμιστήρες με όφελος έως και 15% επί της λιανικής τιμής, με διευκόλυνση πληρωμών έως και 24 δόσεις. Όφελος που αγγίζει το 20%, αν μιλήσουμε για ηλεκτρικούς θερμοσίφωνες. Το πιο ενδιαφέρον, δε, είναι ότι υπηρεσίες του παρελθόντος που πληρώνονταν από τον καταναλωτή σήμερα δίνονται δωρεάν, όπως, για παράδειγμα,η εγκατάσταση κλιματιστικών ή η μεταφορά, αν αυτή είναι άνω των 85 ευρώ. Παράλληλα, οι αλυσίδες, προκειμένου να τονώσουν το ενδιαφέρον των καταναλωτών, δίνουν αφειδώς και δωροκάρτες, οι οποίες μπορεί να ξεκινούν από 50 ευρώ και να φθάνουν τα 350 ευρώ.

 Έπιπλα

Πλουσιοπάροχες είναι οι εκπτώσεις που κάνουν σήμερα καταστήματα επίπλων και ειδών οικιακής χρήσης, ξεκινώντας από 10% και φθάνοντας ακόμη και το 70%. Έτσι, ο καταναλωτής μπορεί να αγοράσει, για παράδειγμα, κρεβάτι με όφελος 70% ή στρώμα με όφελος 60%. Βεβαίως, υπάρχουν και δωρεάν προσφορές που ξεχωρίζουν, όπως κάνει επώνυμη εταιρεία του κλάδου, που προσφέρει πλήρη ανανέωση των επίπλων της βεράντας σας.Θα ήταν, δε, παράλειψη να μην αναφερθούν και οι προνομιακές τιμές που έχουν οι πελάτες καταστημάτων που διατηρούν κάρτες μελών σε αυτά, επωφελούμενοι εκπτώσεις που μπορεί να φθάνουν και το 50%.

 Εστίαση

Κάποτε λεγόταν ότι το τρόφιμο είναι κλάδος που αντιστέκεται στις οικονομικές κρίσεις. Παραδοχή που, πλέον, δεν έχει κανένα αντίκρισμαστην πραγματικότητα, όπως επιβεβαιώνουν οι πλείστες προσφορές που κάνουν επώνυμες αλυσίδες του χώρου, όχι για να αυξήσουν την πελατεία τους, αλλά για να κρατήσουν την ήδη υπάρχουσα. Στον κλάδο της εστίασης οι μειωμένες τιμές, συγκριτικά με αυτές που ίσχυαν πριν από μερικούς μήνες, αλλά και δώρα σε είδος αποτελούν πια σήμα κατατεθέν. Μερικές από αυτές είναι οι εξής: -10% στην τιμή απόδειξης για τις παραγγελίες που γίνονται ηλεκτρονικά, λαχταριστά σάντουιτς για όλα τα βαλάντια, μειωμένες τιμές έως και 20% σε αγαπημένα είδη (π.χ.burger), δώρο ένα αναψυκτικό από κάποιο όριο αγοράς και πάνω κ.λπ.

 Ένδυση

Αναμφίβολα είναι ο κλάδος που κρατά τα «σκήπτρα» των εκπτώσεων καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Παρ’ όλα ταύτα, για πολλούς είναι και ο κλάδος που καταγράφει τα περισσότερα λουκέτα επιχειρήσεων, επιβεβαιώνοντας ότι η ανανέωση της γκαρνταρόμπας δεν αποτελεί πια το βασικότερο μέλημα του καταναλωτή. Ωστόσο, επώνυμες αλυσίδες συνεχίζουν ακάθεκτες τις προσφορές τους σε είδη προηγούμενης σεζόν, πλαισιωμένες και με προσφορές δωρεάν υπηρεσιών. Όπως, για παράδειγμα, η δωρεάν αποστολή για αγορές άνω των 50 ευρώ.

Δυστυχώς,όμως, οι εκτιμήσεις της αγοράς για το μέλλον της εμπορικής κίνησης δεν είναι καθόλου θετικές. Όπως ανέφερε ο Β. Κορκίδης, πρόεδρος της ΕΣΕΕ, η έκτη αύξηση του ΦΠΑ σε έξι χρόνια και η δεύτερη τους τελευταίους 10 μήνες σημαίνει ότι η ζωή μας από 1η Ιουνίου ακρίβυνε ετησίως κατά 437 εκατ. ευρώ, ενώ, ταυτόχρονα, κάθε αύξηση λειτουργεί ως «κόφτης» της κατανάλωσης, του τζίρου, αλλά και των δημοσίων εσόδων. Εάν, μάλιστα, επιχειρήσεις και νοικοκυριά δεν είχαν επιβαρυνθεί πριν από λίγους μήνες κατά 1,74 δισ. ευρώ, από τη μετάταξη πολλών βασικών αγαθών και υπηρεσιών στον υψηλό συντελεστή, αλλά και από την κατάργηση του μειωμένου συντελεστή ΦΠΑ στα νησιά, θα μπορούσαμε τουλάχιστον να συμπιέσουμε την αύξηση του 1% στην τελική τιμή. Όμως, η αύξηση των λειτουργικών μας εξόδων, των υπερβολικών φορολογικών και των ασφαλιστικών υποχρεώσεων καθιστά ανέφικτο να απορροφηθεί η νέα αύξηση του ΦΠΑ.

Το παρόν κείμενο δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Παρασκήνιο 25/06

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

kinima_ypervasi