Navigation
23
Μαρ
location
Αθήνα
21oC
Αραιή συννεφιά
17 Ιούλ 2016

Οι 3 αποκρατικοποιήσεις που μπαίνουν στο επίκεντρο

Ελληνικό Χρέος Κρίση Ελλάδα Οικονομία

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποδεικνύεται πως ήταν μόνο μια πρόγευση από τις αποκρατικοποιήσεις που πρόκειται να ακολουθήσουν στο πλαίσιο του νέου σκεπτικού της κυβέρνησης για «αξιοποίηση» της δημόσιας περιουσίας, υποθηκεύοντας το μέλλον της χώρας. Πλέον σειρά παίρνουν το Ελ. Βενιζέλος, η Εγνατία Οδός και η ΔΕΗ

Η πρώτη αποκρατικοποίηση αφορά την επέκταση της σύμβασης παραχώρησης του Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ), που λήγει το 2026, για επιπλέον 20 έτη. Η δεύτερη αφορά την εξεύρεση του παραχωρησιούχου που θα αναλάβει την ολοκλήρωση των κάθετων αξόνων και την εκμετάλλευση της Εγνατίας Οδού για περίπου 35-40 έτη και, τέλος, η τρίτη αποκρατικοποίηση αφορά την πώληση του 17% των μετοχών της ΔΕΗ. Η τελευταία, παρόλο που συνιστά διάθεση μειοψηφικού πακέτου (17%), αναμένεται να αποτελέσει αντικείμενο σφοδρής πολιτικής σύγκρουσης, τόσο λόγω του στρατηγικού χαρακτήρα της ΔΕΗ όσο και λόγω της ισχύος της ΓΕΝΟΠ-ΔΕΗ.

Δεν αναμένεται, όμως, να συμβεί το ίδιο για άλλες διαθέσεις μειοψηφικών πακέτων μετοχών που ετοιμάζονται, όπως π.χ. στον ΟΤΕ (5%), στην ΕΥΔΑΠ (11%) και στην ΕΥΑΘ (23%). Σίγουρα αντιδράσεις θα υπάρξουν, αλλά θα είναι πολύ ηπιότερες απ’ ό,τι εκείνες που υπήρξαν για ΟΛΠ, περιφερειακά αεροδρόμια, ΤΡΑΙΝΟΣΕ και Ελληνικό ή εκείνες που θα υπάρξουν για ΔΕΗ και Εγνατία Οδό. Το ίδιο αναμένεται να συμβεί και στην περίπτωση του ΟΛΘ, μετά και την ολοκλήρωση της αποκρατικοποίησης του ΟΛΠ. Οι αντιδράσεις θα καμφθούν πιο εύκολα, δεδομένου ότι συνιστά μικρότερης σημασίας λιμένα από εκείνον του Πειραιά, ο οποίος ήδη έχει παραχωρηθεί προς αξιοποίηση.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

kinima_ypervasi