Navigation
12
Δεκ
location
Αθήνα
18oC
Αραιή συννεφιά
23 Μαΐ 2016

Ο Σάφα στα «Panama Papers»!

Σαφά Οικονομία

Ο παλιός, γνώριμος Γαλλολιβανέζος επιχειρηματίας των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά πρώτο όνομα στη λίστα της Mossack Fonseka

Οι πρόσφατες αποκαλύψεις των «PanamaPapers» ανέδειξαν ως πρωταγωνιστή έναν παλιό μας γνώριμο, ο οποίος με τις «πλάτες»πολιτικών φίλων του κέρδισε εκατομμύρια ευρώ σε βάρος του ελληνικού λαού, προκαλώντας ανήκεστη βλάβη σε ζωτικής σημασίας για τα εθνικά συμφέροντα τομείς.

Ο λόγος για τον Γαλλολιβανέζο επιχειρηματία Ισκαντά Σάφα, τον τυπικά ιδιοκτήτη ακόμα των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά,εν αναμονή της απόφασης από το Διεθνές Διαιτητικό Δικαστήριο, στο οποίο έχει προσφύγει ο Σάφα σε βάρος του ελληνικού Δημοσίου, διεκδικώντας αποζημίωση 1 δισ. ευρώ! Ο κ. Σάφα, επικεφαλής επενδυτικών funds και επιχειρήσεων σε διαφόρους οικονομικούς τομείς ανά τον κόσμο, εμπλέκεται με αρκετές αναφορές στη λίστα της Mossack Fonseka, αν και στη δικηγορική εταιρεία του Παναμά αρχικά δεν ήθελαν ως πελάτη τον Γαλλολιβανέζο, καθώς θεωρείται πρόσωπο υψηλού ρίσκου.

Χρειάστηκε η «σύσταση» μέλους της βασιλικής οικογένειας του Αμπού Ντάμπι, του σεΐχη Αμπντουλάχ Μπιν Zαγιέντ, προκειμένου να καμφθούν οι αντιρρήσεις των δικηγόρων της MossackFonseka για να γίνει δεκτός ο κ. Σάφα. Από τότε, ο κ.Σάφα και η παναμέζικη εταιρεία συνεργάστηκαν αρκετές φορές, με τελευταία–σύμφωνα με τις εγγραφές– στις 25 Νοεμβρίου 2015, όταν και «ανοίγει» η εταιρεία Palomar Energy Holdings στις Βρετανικές Παρθένες Νήσους, η οποία συνδέεται με την εταιρεία Privinvest Iskandar Safaprt. Η συγκεκριμένη εταιρεία Privinves Iskandar μπορεί να θυμίζει κάτι στους καλούς παρατηρητές των τεκταινομένων στη χώρα. Είναι η εταιρεία του κ. Σάφα που έχει τη διαχείριση των Ελληνικών Ναυπηγείων Σκαραμαγκά…

Η πρώτη ελληνική «γνωριμία» με τον επιχειρηματία μάς πηγαίνει πίσω, στο 2010, όταν η τότε κυβέρνηση Παπανδρέου και κυρίως ο τότε υπουργός Εθνικής Άμυνας, Ευάγγελος Βενιζέλος, τον παρουσίασε ως τον επενδυτή από το Αμπού Ντάμπι, ο οποίος θα αγόραζε τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Ως «προίκα» ο κ. Σάφα πήρε τα Ναυπηγεία «καθαρά» από τις υποχρεώσεις που είχαν αφήσει οι προηγούμενοι Γερμανοί ιδιοκτήτες αλλά και 500 εκατομμύρια ευρώ ως προκαταβολή για την κατασκευή δύο υποβρυχίων, στο πλαίσιο ενός προγράμματος κατασκευής έξι υποβρυχίων τύπου Νηρέας. Το ότι μέχρι σήμερα το Πολεμικό Ναυτικό πήρε ένα, το γνωστό υποβρύχιο που μπατάρει, είναι λεπτομέρεια.

Στο μικρό διάστημα που παρέμεινε στη χώρα μας ο κ. Σάφα, ο οποίος κυρίως κινείται ανάμεσα σε Αμπού Ντάμπι και στο κτήμα του στη Νότια Γαλλία, πρόλαβε και ανέπτυξε σχέσεις με Έλληνες πολιτικούς και επιχειρηματίες. Μπορεί η χώρα να κλυδωνιζόταν στη δίνη του μνημονίου και της ακυβερνησίας, όμως ευκαιρίες για στρατηγικές συμμαχίες πάντα υπάρχουν και, όπως λένε οι γνωρίζοντες, επί κυβέρνησης ειδικού σκοπού Παπαδήμου έγιναν αρκετές. Λίγους μήνες αργότερα, η κατάσταση που επικρατεί στα Ναυπηγεία είναι χειρότερη από αυτήν που επικρατούσε πριν από την έλευση Σάφα. Οι 1.100 εργαζόμενοι απασχολούνται εκ περιτροπής μία φορά την εβδομάδα, ο Γαλλολιβανέζος προσφεύγει στο Διεθνές Διαιτητικό Δικαστήριο του Παρισιού σε βάρος της Ελλάδας για παραβίαση της συμφωνίας του 2010 και σε ό,τι αφορά τα υποβρύχια τύπου 214, τίποτα! Το 2013 συναντούνται με τον τότε πρωθυπουργό, Αντώνη Σαμαρά, για να βρεθεί μια λύση, όμως ο κ. Σάφα είναι άτεγκτος. Ο επιχειρηματίας συνεχίζει τον πόλεμο κατά της χώρας, στο πλαίσιο του οποίου ζητά αποζημίωση 1 δισ. Σε αυτήν την υπόθεση προσήλθε ως υπερασπιστής του ελληνικού Δημοσίου ο κ. Βενιζέλος.

 

Το κείμενο δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Παρασκήνιο 21/05

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

PolicePress
PolicePress