Navigation
20
Ιαν
location
Αθήνα
9oC
Αρκετά σύννεφα
15 Οκτ 2015

NYT: Έτσι λειτουργεί το καρτέλ αυτοκινήτου στην Ευρώπη

Αυτοκίνητα Κόσμος

Το σκάνδαλο χειραγώγησης εκπομπής ρύπων της Volkswagen δεν έχει προκαλέσει μόνο μεγάλη ανησυχία στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία αλλά έχει φέρει στην επιφάνεια τις αδυναμίες ενός συστήματος που βασίζεται σε εργολάβους που αποστέλλονται από τις αυτοκινητοβιομηχανίες σε ελεγκτικές εταιρείες που πραγματοποιούν τα τεστ, όπως αποκαλύπτει το δημοσίευμα των New York Times.

Όπως παραδέχτηκε η ίδια η Volkswagen τον περασμένο μήνα, πολλά από τα οχήματά της διέθεταν λογισμικό που επέτρεπε τη χειραγώγηση των μετρήσεων για τις εκπομπές ρύπων, με αποτέλεσμα να μην αναγράφεται η πραγματική καταγραφεί των ρύπων που ανέδιδαν τα οχήματα κατά τη διάρκεια των δοκιμών στα εργαστήρια.

Η TÜV Nord είναι από τους μεγαλύτερους οργανισμούς στις δοκιμές εκπομπών ρύπων ο οποίος λόγω της εμπειρίας του έχει εγείρει ερωτηματικά για το αν και κατά πόσο γνώριζε για την τακτική που ακολουθούσε η VW.

Το ποιος διεξάγει τις δοκιμές για τις εκπομπές ρύπων και πώς γίνονται αυτές παραμένει ένα κεντρικό ζήτημα και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού μετά το σκάνδαλο της Volkswagen. Ενώ οι ρυθμιστικές αρχές στις Ηνωμένες Πολιτείες επιτρέπουν στις αυτοκινητοβιομηχανίες να κάνουν τις δικές τους δοκιμές, το αμερικανικό σύστημα θεωρείται πιο ισχυρό από ό, τι στην Ευρώπη, διότι ο Οργανισμός Προστασίας του Περιβάλλοντος διενεργεί δικούς του δειγματοληπτικούς ελέγχους.

Αν και οι πρακτικές που εφάρμοζε η Volkswagen ήταν ιδιαίτερα σκανδαλώδεις, οι εταιρείες ελέγχου στην Ευρώπη φαίνεται να λειτουργούν βοηθητικά προσπαθώντας να βρουν ποιες είναι οι νόμιμες στρατηγικές που μπορούν να ακολουθήσουν ώστε να βοηθήσουν τα οχήματα να μειώσουν του ρύπους στα εργαστήρια. Μεταξύ των άλλων προβλημάτων στη διαδικασία, οι αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ευρώπη μπορεί να πραγματοποιήσουν τις δοκιμές τους σε αυτοκίνητα προ-παραγωγής τα οποία όμως δεν λειτουργούν όπως τα τελικά αυτοκίνητα που προωθούνται στην αγορά.

Η σχέση της TÜV Nord που απασχολεί πάνω από 10.000 εργαζομένους σε όλο τον κόσμο και επιθεωρεί από δορυφορικά στοιχεία μέχρι και δίκτυα υπολογιστών, με την VW υπερβαίνει τους απλούς ελέγχους των δοκιμών των εκπομπών. Η TÜV Nord έχει επίσης εργαστεί για τη Volkswagen στις Ηνωμένες Πολιτείες. Οι μηχανικοί της πέρασαν μια εβδομάδα τον έλεγχο της περιβαλλοντικής συμμόρφωσης στο εργοστάσιο της αυτοκινητοβιομηχανίας στη Chattanooga, πριν ξεκινήσει η παραγωγή το 2011. Ένα από τα μέλη του εποπτικού συμβουλίου της TÜV Nord, ο Stephan Schaller, υπήρξε στέλεχος τόσο της Volkswagen όσο και της BMW κατά τη διάρκεια της θητείας του στο διοικητικό συμβούλιο της TÜV.

Την περασμένη άνοιξη, ο πρόεδρος TÜV Nord, Guido Rettig, δημοσίευσε μια φωτογραφία δίπλα στο Martin Winterkorn, του πρώην CEO της Volkswagen. Και οι δύο άνδρες χαμογελούσαν στην τελετή βράβευσης του Winterkorn και της Volkswagen από τον Rettig.

Μετά το σκάνδαλο της Volkswagen, οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν εκφραστεί δημοσίως υπέρ των δοκιμών στους δρόμους κάτι που προωθεί στην Ευρώπη τόσο η TÜV Nord όσο και άλλες εταιρείες.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

kinima_ypervasi