Navigation
18
Οκτ
location
Αθήνα
10 Αυγ 2017

Νέοι οδικοί άξονες ολοκληρώνονται-Νέα μέτωπα ανοίγουν

οδικοί άξονες Νέα

Μέχρι το τέλος Αυγούστου ολοκληρώνονται τα έργα κατασκευής νέων οδικών αξόνων, ωστόσο αναμένεται να ανοίξουν νέα μέτωπα που αφορούν στις αλλαγές στα διόδια, τα νέα έργα, αλλά και τις τυχόν επεκτάσεις των συμβάσεων παραχώρησης.

Το υπουργείο υποδομών, αλλά και οι διοικήσεις των κατασκευαστικών ομίλων βλέπουν να ανοίγουν νέα μέτωπα, παρά το γεγονός ότι τα τελευταία έργα κατασκευής των βασικών οδικών αξόνων της χώρας ολοκληρώνονται εντός του τρέχοντος μηνός, εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων όπως ο κόμβος του Ρίου.

Όπως εκτιμάται τα νέα μέτωπα ξεκινούν από τα σχέδια για αναλογικά διόδια που πιθανότατα θα οδηγήσουν σε επεκτάσεις των 35ετών συμβάσεων παραχώρησης και φτάνουν μέχρι τα νέα έργα όπως ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ) και ο διαγωνισμός για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού.

Παραμένουν, επίσης, σοβαρές εκκρεμότητες στους υφιστάμενους οδικούς άξονες όπως τα διόδια στο τμήμα της παλαιάς εθνικής οδού στα Τέμπη (κοινοπραξία Αυτοκινητόδρομοι Αιγαίου), τα διόδια σε Άγιο Στέφανο και Βαρυμπόμπη και στο τμήμα Σχηματάρι – Χαλκίδα (κοινοπραξία Νέα Οδός). Η μεγαλύτερη εκκρεμότητα, όμως, συνδέεται με το διαγωνισμό παραχώρησης της Εγνατίας Οδού, που κάνει ένα βήμα μπρος και δύο πίσω.

Οι νέες συμβάσεις

Για τον ΒΟΑΚ, το προβλεπόμενο κατασκευαστικό κόστος αγγίζει το 1,1 δισεκατομμύρια ευρώ, το οποίο αφορά στην αναβάθμιση των 101 από τα περίπου 140 χιλιόμετρα που χωρίζουν τα Χανιά από το Ηράκλειο, στο υπουργείο υποδομών ξεκίνησαν προ ημερών τη διαδικασία επιλογής χρηματοοικονομικού συμβούλου. Η επιλογή θα γίνει μετά από πρόσκληση σε τρεις εταιρείες συμβούλων, τις ΝΑΜΑ Σύμβουλοι Μηχανικοί, Kantor και  Planet.

Για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού, όπως η σύνδεση με το λιμένα Λαυρίου, η επέκταση της περιφερειακής Υμηττού μέχρι τη Βουλιαγμένης, πολλά θα εξαρτηθούν από την τύχη της σύμβασης με την Αττική Οδό. Η σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού λήγει το 2024. Τότε πιθανώς θα είναι πιο εύκολο να προκηρυχθεί νέος διαγωνισμός για την επέκταση της παραχώρησης και την κατασκευή κάποιων επεκτάσεων. Οι τελευταίες σχεδιάζονται από τα μέσα της δεκαετίας του ’90, αλλά μέχρι και σήμερα ελάχιστα έχουν γίνει, αν και προκηρύχθηκε δύο φορές διαγωνισμός.

Τα διόδια

Σοβαρές αντιδράσεις από την παραχωρησιούχο κοινοπραξία «Αυτοκινητόδρομοι Αιγαίου» (συμμετέχουν οι Hochtief, Vinci, ΕΛΛΑΚΤΩΡ, J&P ΑΒΑΞ  και ΑΕΓΕΚ) προκαλεί η πολύμηνη καθυστέρηση στη λειτουργία του σταθμού διοδίων στο παλαιό τμήμα διάβασης των Τεμπών.

Με το νέο αυτοκινητόδρομο παρακάμπτεται η παλαιά εθνική οδός μέσω τριών σηράγγων και η συμφωνία δημοσίου – παραχωρησιούχου προέβλεπε τη λειτουργία σταθμού διοδίων στο παλαιό τμήμα εδώ και τουλάχιστον έξι μήνες. Όμως ο σταθμός διοδίων δε λειτουργεί και εκτιμάται πως περίπου 8.000 οχήματα ημερησίως εξακολουθούν να χρησιμοποιούν δωρεάν τη παλαιά εθνική οδό με σημαντικές απώλειες εσόδων για την εταιρεία παραχώρησης του τμήματος Μαλιακός – Κλειδί.

Άγνωστη παραμένει και η τύχη των πλευρικών σταθμών διοδίων στους κόμβους Βαρυμπόμπης και Αγίου Στεφάνου, αλλά και του μετωπικού σταθμού στο τμήμα Σχηματάρι – Χαλκίδα. Πρόκειται για τμήματα που διαχειρίζεται η κοινοπραξία Νέα Οδός (τόσο την Ιόνια Οδό όσο και τον άξονα Μεταμόρφωση – Σκάρφεια του ΠΑΘΕ) για τα οποία οι κυβερνήσεις προτίμησαν να πληρώσουν δεκάδες εκατομμύρια σε αποζημιώσεις παρά να λειτουργήσει τα διόδια λόγω των αντιδράσεων.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

PolicePress
kinima_ypervasi