Navigation
24
Ιούλ
location
Αθήνα
36oC
Νεφοσκεπής
13 Ιούλ 2017

Νέο κεφάλαιο στο σίριαλ της σιδηροδρομικής σύνδεσης του λιμανιού της Πάτρας

λιμάνι της Πάτρας Νέα

Μια νέα προσπάθεια θα καταβάλλει το υπουργείο υποδομών, την Πέμπτη 13 και την Παρασκευή 14 Ιουλίου, ώστε να προχωρήσει ο σχεδιασμός της σιδηροδρομικής σύνδεσης με το λιμάνι της Πάτρας.

Στην Πάτρα, για επαφές με τους τοπικούς φορείς, μεταβαίνει ο γενικός γραμματέας του υπουργείου υποδομών και μεταφορών, Θάνος Βούρδας, στη διάρκεια των οποίων θα συζητηθούν εναλλακτικές προτάσεις του υπουργού, Χρήστου Σπίρτζη.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι τόσο το υπουργείο, όσο και ο ΟΣΕ και η ΕΡΓΟΣΕ, δια των εκπροσώπων τους θα τονίσουν στους εκπροσώπους των τοπικών φορέων ότι η επιμονή  στην πλήρη υπογειοποίηση του σιδηροδρομικού δικτύου σε ένα τόσο μεγάλο τμήμα ή η νέα περιμετρική χάραξη σημαίνει ένα πολύ σημαντικό κόστος, το οποίο ξεπερνά τα 700 εκατομμύρια ευρώ και δεν αποκλείεται να αγγίξει και το ένα δισεκατομμύριο ευρώ.

Οι προτάσεις του υπουργούν προβλέπουν την υπογειοποίηση της γραμμής από τον Άγιο Διονύσιο μέχρι τον Άγιο Ανδρέα, με παράλληλη εισαγωγή τραμ στις συνοικίες, τη διατήρηση του προαστιακού. Το συνολικό κόστος υπολογίζεται μεταξύ 220 και 250 εκατομμυρίων ευρώ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι αν τα έργα δεν έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το 2022, τότε η Κομισιόν μπορεί να ζητήσει την επιστροφή όλων των κοινοτικών κονδυλίων που έχουν δοθεί για τον σιδηροδρομικό άξονα Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι, διότι αποτελεί τμήμα του βασικού σιδηροδρομικού δικτύου της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Από την πλευρά της η δημοτική αρχή της Πάτρας θεωρεί ότι υπάρχει χρόνος και ζητεί ή την πλήρη υπογειοποίηση, ή τη νέα πλήρως περιμετρική, χάραξη.

Για να προχωρήσει η μελέτη ώστε στη συνέχεια να προκηρυχθεί το έργο πρέπει πρώτα να συμφωνηθεί από που και πως θα περάσει η νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή που θα φτάνει στο λιμάνι. Ο εκπρόσωπος του υπουργείου υποδομών θα συναντηθεί αύριο και με εκπροσώπους της συντονιστικής επιτροπής των κατοίκων Καστελλοκάμπου, Μποζαϊτίκων, Προαστίου Παραλίας και των γύρω περιοχών. Η επιτροπή κατοίκων εξακολουθεί να συντάσσεται με την πρόταση του δήμου Πατρέων για περιμετρική διέλευση του τρένου ή πλήρη υπογειοποίηση της γραμμής σε όλη τη διαδρομή της. Παρά τις επισημάνσεις από πλευράς υπουργείου πως το κόστος θα είναι πολύ μεγάλο.

Το λιμάνι της Πάτρας θα μπορούσε να ενισχύσει σημαντικά την παρουσία του στην μεταφορά φορτίων εφόσον αναβαθμιστεί η σιδηροδρομική σύνδεση είχε δηλώσει προ ημερών, σε συνέδριο για τον σιδηρόδρομο, ο πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Πατρών (Ο.Λ.ΠΑ), Νίκος Κοντοές.

Προς το παρόν, στο υπουργείο και στην ΕΡΓΟΣΕ προσπαθούν να βρουν άκρη με τους φορείς της Πάτρας, αλλά να ξεκολλήσουν κάποιους διαγωνισμούς στον άξονα Κιάτο-Πάτρα.

 

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

PolicePress
kinima_ypervasi