Navigation
24
Ιαν
location
Αθήνα
8oC
Ασθενής Βροχή
3 Απρ 2015

Mόνο 2 στα δέκα πλοία έχουν ελληνική σημαία

Πλοια Οικονομία

Συνεχίστηκε και το 2014 η ανάπτυξη του ελληνόκτητου στόλου με νεότερα και μεγαλύτερα πλοία, όπως προκύπτει από τα σχετικά στοιχεία της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών,  ωστόσο συρρικνώνεται δραματικά το ποσοστό των πλοίων που υψώνουν ελληνική σημαία.

Σύμφωνα με τα στοιχεία, μόλις το 22% του ελληνόκτητου στόλου υψώνει την ελληνική σημαία, με τη συνολική πτώση να αγγίζει το 10% από το 2005 μέχρι σήμερα.

Η εικόνα αυτή επιβεβαιώθηκε και από τη σχετική ετήσια έκθεση του Lloyd’s Register-fairplay και του Committee (Ελληνική Επιτροπή Ναυτιλιακής Συνεργασίας), που εκπροσωπεί τις ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες που εδρεύουν στο Λονδίνο. Βάσει αυτής, προκύπτει ότι ο στόλος υπό την ελληνική σημαία αυξήθηκε κατά μόλις 20 πλοία το 2014, αγγίζοντας τα 839 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 80,4 εκατ. τόνων.

Αναλυτικά, το 2014 ολοκληρώθηκε με τη μεταφορική ικανότητα του ελληνόκτητου στόλου να ανέρχεται σε 303,6 εκατ. τόνους, μια αύξηση της τάξεως του 7,85% έναντι του 2013, όταν η μεταφορική ικανότητα διαμορφώθηκε σε 281,5 εκατ. τόνους.

Σε απόλυτα μεγέθη, ο αριθμός των πλοίων ελληνικών συμφερόντων αυξήθηκε κατά 134 το 2014, αριθμώντας πλέον 4.707 πλοία, έναντι 4.573 πλοίων το 2013 και 3.970 πλοίων το 2005. Από τα παραπάνω προκύπτει ότι η μέση χωρητικότητα ανά πλοίο έχει αυξηθεί σημαντικά σε σχεδόν 64.500 τόνους, έναντι 61.550 το 2013 και μόλις 44.436 τόνους το 2005.

Σε κάθε περίπτωση, ο υπό ελληνική διαχείριση στόλος βρίσκεται συνεχώς στην 1η θέση παγκοσμίως σε μεταφορική ικανότητα και στην 3η θέση της παγκόσμιας κατάταξης από πλευράς αριθμού πλοίων.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

kinima_ypervasi