Navigation
23
Ιαν
location
Αθήνα
9oC
Νεφοσκεπής
17 Ιούν 2016

Μιλούν για «κοινωνική οικονομία». Ξέρουν τι είναι;

Χρήστος Κώνστας Απόψεις | Χρήστου Κώνστα

Παπαγαλίζουν ασύστολα τον όρο «κοινωνική οικονομία» γιατί ακούγεται ευχάριστα στ’ αυτιά των ταλαιπωρημένων από την πολύχρονη κρίση πολιτών.

Φλυαρούν για την «κοινωνική οικονομία» στα κανάλια, τα ραδιόφωνα, τα καφενεία και στις συγκεντρώσεις επειδή ακούγεται «αρκετά αριστερό», εύηχα σοσιαλιστικό  και κατευναστικά κοινωνικό, ώστε να αντιστρέψουν τις αρνητικές επιπτώσεις των σκληρών μονόπλευρων μνημονιακών πολιτικών που ευπειθώς ακολουθούν.

  • Η «κοινωνική οικονομία» ωστόσο αποτελεί μία ακόμη …μνημονιακή επιταγή που οι προηγούμενες κυβερνήσεις δεν «πρόλαβαν» να υλοποιήσουν και οι σημερινοί αμόρφωτοι διαχειριστές της εξουσίας φιλοδοξούν να μετατρέψουν σ’ ένα ακόμη πάρτι φαυλότητας , διορισμών και «τακτοποίησης ημετέρων».

 

Για την ιστορία, καλό είναι να αναφέρουμε ότι τον όρο «κοινωνική οικονομία» εισήγαγε για πρώτη φορά στην σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα, η κυβέρνηση του Γεωργίου Α. Παπανδρέου, με την προτροπή και επιστημονική επεξεργασία της τότε Υπουργού Εργασίας Λούκας Κατσέλη.

Το νόμο 4019/2011 τον ετοίμασε η Λούκα Κατσέλη, τον ψήφισε ωστόσο ο μετέπειτα Υπουργός Γιώργος Κουτρουμάνης, τον Σεπτέμβριο του 2013.

  • Ο τότε Πρωθυπουργός, ΓΑΠ είχε προτείνει ως «εμπειρογνώμονα επιστήμονα» για την υλοποίηση του σχεδίου της «κοινωνικής οικονομίας» τον λαμπρό επώνυμο δικηγόρο …Γιώργο Κατρούγκαλο !

Η «κοινωνική οικονομία» είναι όρος που εισήχθη από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού, την «καπιταλιστικά μολυσμένη» αμερικανική οικονομία.

Με απλά λόγια, δεν έχει σημασία ποιος δημιουργεί μια επιχείρηση, ποιος την διοικεί και τι παράγει αρκεί το αποτέλεσμα της να «πιστώνεται κοινωνικά». Δηλαδή η λειτουργία της να έχει, να παράγει σημαντικό «κοινωνικό αντίκτυπο».

Έτσι δημιουργήθηκε η νομική βάση στην Ελλάδα, για τις περιβόητες Κοινωνικές Συνεταιριστικές Επιχειρήσεις (ΚΟΙΝΣΕΠ).

Μπορεί οι ιδρυτές, οι εργαζόμενοι και οι μέτοχοι των ΚΟΙΝΣΕΠ να προέρχονται από ομάδες του κοινωνικού περιθωρίου ( μακροχρόνια άνεργοι, ΑΜΕΑ, κακοποιημένες γυναίκες, τοξικομανείς κλπ) μπορεί όμως και να είναι απλές, κερδοσκοπικές, επιχειρήσεις της ιδιωτικής πρωτοβουλίας οι οποίες όμως υποχρεούνται να μοιράζονται, ένα σημαντικό μέρος της κερδοφορίας  και του παραγόμενου αποτελέσματος, με τις ομάδες του κοινωνικού περιθωρίου.

Στην Αμερικανική οικονομία είναι χαρακτηριστικό το παράδειγμα των υποδημάτων Toms που μοιράζουν παπούτσια σε ευπαθείς ομάδες ή ακόμη και της ΒΕΝΕΤΤΟΝ.

Με λίγα λόγια, στις Κοινωνικές Συνεταιριστικές Επιχειρήσεις, οι ευάλωτες κοινωνικά ομάδες μπορεί να είναι μέτοχοι, συμμέτοχοι (όχι έμποροι), παραγωγοί (όχι πωλητές) ή απλώς αποδέκτες του κοινωνικού μερίσματος σε αμιγώς κερδοσκοπικές επιχειρήσεις.

Την ευρωπαϊκή εμπειρία της «κοινωνικής οικονομίας», προσπάθησε με επιμέλεια να μεταφέρει στην Ελλάδα, ο «μισητός» Χορστ Ράιχενμπαχ της Task Force που την διώξαμε.

Ο Ράιχενμπαχ είχε ειδοποιήσει τις ελληνικές κυβερνήσεις ότι υπήρχαν άφθονοι κοινοτικοί πόροι διαθέσιμοι γι’ αυτή την υπόθεση γιατί μεταξύ άλλων η «κοινωνική οικονομία» αποτελούσε έναν από τους φιλόδοξους στόχους του Επιτρόπου Λάζλο Αντορ, του αρμόδιου για την Απασχόληση, τις Κοινωνικές Υποθέσεις και την Κοινωνική ένταξη ευρωπαίου κομμισάριου.

Γρήγορα όμως η υπόθεση των ΚΟΙΝΣΕΠ ξεφτιλίστηκε κάτω από τις πιέσεις των «αριστερών» κοινωνικών παρεμβάσεων και πρωτοβουλιών.

Βασικοί –όχι μοναδικοί- υπεύθυνοι της καταστροφής, ήταν οι δήμαρχοι, οι τοπικοί και συνδικαλιστικοί άρχοντες της «Πρώτη Φορά Αριστερά» επερχόμενης κυβέρνησης.

Οι ΚΟΙΝΣΕΠ μετατράπηκαν σ’ ένα βρωμερό πάρτι διορισμών και τακτοποίησης ημετέρων στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης, του Δήμους και τις Περιφέρειες της χώρας. (Αλήθεια η τότε δημοτική αρχή του νησιού της ΚΩ, θυμάται τίποτα από αυτή την ιστορία;).

Δημιουργήθηκαν πολλά πρακτικά ζητήματα, το είδος των συμβάσεων, η μικροχρηματοδότηση (microfinance), η εμβέλεια της μικροοικονομίας (mikroeconomy) και άλλες ουσιαστικές, «μικρές» λεπτομέρειες, ενώ η γραφειοκρατία των Βρυξελλών σύντομα συνειδητοποίησε ότι οι Έλληνες απλώς προσπαθούν να απορροφήσουν πόρους για «διορισμούς από το παράθυρο».

Φυσικά τα κονδύλια κόπηκαν, το σχέδιο ναυάγησε, το κοινωνικό όφελος της πρωτοβουλίας χάθηκε.

Στα μάτια των σημερινών κυβερνώντων, η «Κοινωνική Οικονομία» συμβολίζει την ελπίδα της επιστροφής στο φαύλο παρελθόν των κομματικών τακτοποιήσεων και φιλικών διευθετήσεων μέσω της περιβόητης «Αναπτυξιακής Τράπεζας» που ονειρεύονται να δημιουργήσουν και της συνεργασίας με «φιλικές» Συνεταιριστικές Τράπεζες.

Επειδή όμως οι Βρυξέλλες έχουν την εμπειρία, λεφτά σε «αριστερούληδες» της δήθεν κοινωνικής επιχειρηματικότητας δεν πρόκειται να δοθούν.

Αυτού του είδους τα σχέδια απαιτούν σοβαρή προετοιμασία, σύγχρονα και ρεαλιστικά business plan και –κυρίως- άψογη συνεργασία με την ιδιωτική πρωτοβουλία.

Γι’ αυτό όταν οι ΠΦΑ υπουργοί αυτής της κυβέρνησης μιλούν για «κοινωνική οικονομία» οι καλόπιστοι ακροατές αυτής της φαύλης παρέας πρέπει να είναι ιδιαιτέρως φειδωλοί στις προσδοκίες τους.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

  • Περισσότερες μπούρδες μαζεμένες σπάνια διαβάζει κανείς σήμερα από έναν οικονομικό αναλυτή. Δύο είναι τα κύρια χαρακτηριστικά της κοινωνικής οικονομίας : α. Δεν προσβλέπει στον πλουτισμό και τη συ σώρευση κεφαλαίων, αλλά στη βιώσιμη αλληλεπίδραση ανθρώπου, φύσης κι οικονομικών πόρων πέρα από κάθε είδους διαφορές και διαχωρισμούς, με στόχο μια καλύτερη ζωή σ’ έναν καλύτερο κόσμο και β. Η ισορροπία, η βιωσιμότητα, η στήριξη κι η ενδυνάμωση του «μέρους» για τη βέλτιστη, αρμονική, δημιουργική κι αλληλέγγυα συνύπαρξη του «όλου», κάνοντας πράξη το γνωστό ρητό «η ισχύς εν τει ενώσει». Ό,τι δεν μπορεί να καταφέρει κάποιος μόνος του, το καταφέρνει μαζί με άλλους (συνεργασία). Σε μια περίοδο που παγκοσμίως πλήττονται τα εισοδήματα της μεσαίας και κατώτερης τάξης, με αποτέλεσμα τους χαμηλούς ρυθμούς ανάπτυξης και την συσσώρευση του πλούτου σε πάρα πολύ λίγα χέρια, η υψηλή ανεργία είναι από τα βασικά προβλήματα που οι πολιτικοί καλούνται να επιλύσουν. Οι κοινωνικές (συνεταιριστικές) επιχειρήσεις έρχονται να βοηθήσουν προς αυτήν την κατεύθυνση. Και τα κράτη, εννοείται και ΕΕ δίνουν κίνητρα και βοηθούν αυτές. Υπολογίζεται ότι τόσο στην Γερμανία, αλλά και στην Γαλλία το 10% των επιχειρήσεων είναι Κοινωνικές Συνεταιριστικές. Στην Ελλάδα υπάρχουν περίπου 900 – 1000 τέτοιες επιχειρήσεις. Παράδειγμα εννοείται ότι ΔΕΝ αποτελεί η Toms και η Βenetton. Αυτές οι εταιρείες απλά έχουν αναπτυγμένο τμήμα κοινωνικής εταιρικής ευθύνης, τελείως διαφορετικό πράγμα. Παραδείγματα στην Ελλάδα αποτελούν οι ΚοινΣεπ που φτιάχνουν κυρίως τοπικά παραδοσιακά προϊόντα ή άλλες ομάδες που ανταποκρίνονται σε διάφορες κοινωνικές ανάγκες. Άλλο παράδειγμα για να καταλαβαίνει ο κόσμος : 10-15 άνεργοι μαζεύονται και αναλαμβάνουν μια εγκατελειμένη βιοτεχνική μονάδα και φτιάχνουν πχ παλιά έπιπλα. Ο Σύριζα ήταν το μόνο κόμμα στην τελευταία προεκλογική περίοδο που είχε στο πρόγραμμα του δράσεις στα πλαίσια της κοινωνική οικονομίας. Με 24% ανεργία θα έπρεπε όλοι να έχουν αυτό το θέμα πολύ ψηλά στην ατζέντα τους. Η Δήμος Αθήνας έχει πολλές υποστηρικτικές δράσεις για κοινωνικές επιχειρήσεις. *Δεν είμαι κομματικό στέλεχος του Σύριζα, είμαι 40 χρονών άνεργος που ψάχνοντας να βρω λύση στο πρόβλημα μου έχω «ψαχτεί» λίγο παραπάνω και προς τα εκεί. Η ανάλυση σας αποτελεί ΝΤΡΟΠΗ και ΑΙΣΧΟΣ για το τι πραγματικά συμβαίνει εν έτη 2016.

  • greekinfo

    Τι είναι οι «Κοινωνικές Συνεταιριστικές Επιχειρήσεις» του Ν. 4019/2011;

    Για να περιγράψουμε τα βασικά σημεία των Κοινωνικών Συνεταιριστικών Επιχειρήσεων του Ν. 4019/2011 θα πρέπει πρώτα να αναφερθούμε στην έννοια της «Κοινωνικής Οικονομίας». Θα μπορούσαμε να την ορίσουμε ως το σύνολο των οικονομικών, επιχειρηματικών, παραγωγικών και κοινωνικών δραστηριοτήτων, οι οποίες αναλαμβάνονται από εταιρείες ή ενώσεις προσώπων, των οποίων ο σκοπός είναι η επιδίωξη του συλλογικού οφέλους και η εξυπηρέτηση γενικότερων κοινωνικών συμφερόντων.

    Τι είναι λοιπόν η «Κοινωνική Συνεταιριστική Επιχείρηση» (Κοιν.Σ.Επ.);

    Η Κοινωνική Συνεταιριστική Επιχείρηση (Κοιν.Σ.Επ.), είναι ένας νέος φορέας της προαναφερθείσας Κοινωνικής Οικονομίας και εμφανίσθηκε με τον πρόσφατο Ν.4019/2011. Στην ουσία είναι ένας αστικός συνεταιρισμός με κοινωνικό σκοπό και διαθέτει εκ του νόμου την εμπορική ιδιότητα.

    Ποιοι μπορούν να είναι μέλη μιας «Κοιν.Σ.Επ».;

    Τα μέλη της «Κοιν.Σ.Επ.» μπορούν να είναι απλοί πολίτες αλλά και νομικά πρόσωπα (επιχειρήσεις). Απλά η συμμετοχή των νομικών προσώπων στην Κοινωνική Συνεταιριστική Επιχείρηση δεν μπορεί να υπερβαίνει το ποσοστό του 1/3 των μελών της, ενώ δεν επιτρέπεται η συμμετοχή σε αυτήν των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.) και των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου (Ν.Π.Δ.Δ.) που υπάγονται σε αυτούς. Σε Κοιν.Σ.Επ. Ένταξης μπορούν να συμμετέχουν Ν.Π.Δ.Δ. με έγκριση του φορέα που τα εποπτεύει. Τα μέλη της συμμετέχουν σε αυτήν με μια ψήφο, ανεξάρτητα από τον αριθμό των συνεταιριστικών μερίδων που κατέχουν.

    Το κεφάλαιο της επιχείρησης διαιρείται σε συνεταιριστικές μερίδες. Ο αριθμός των μερίδων και η ονομαστική τους αξία, η οποία είναι ίδια για κάθε μερίδα, καθορίζονται στο καταστατικό της επιχείρησης.

    Τα μέλη της Κοιν.Σ.Επ. διαθέτουν τουλάχιστον από μία υποχρεωτική συνεταιριστική μερίδα, ως ελάχιστη χρηματική συμμετοχή στο κεφάλαιο της επιχείρησης, το ύψος της οποίας ορίζεται ελεύθερα από το καταστατικό και είναι ίσο για όλα τα μέλη.

    Η απόκτηση συνεταιριστικών μερίδων πραγματοποιείται με καταβολή μετρητών.

    Ποιες είναι οι κατηγορίες των Κοινωνικών Συνεταιριστικών Επιχειρήσεων (Κοιν.Σ.Επ.);

    Ανάλογα με τον ειδικότερο σκοπό τους, οι Κοινωνικές Συνεταιριστικές επιχειρήσεις διακρίνονται στις εξής κατηγορίες:

    α) «Κοινωνικές Συνεταιριστικές Επιχειρήσεις Ένταξης», οι οποίες αφορούν στην ένταξη στην οικονομική και κοινωνική ζωή των ατόμων που ανήκουν στις Ευάλωτες Ομάδες Πληθυσμού δηλαδή τις ομάδες εκείνες του πληθυσμού που η ένταξή τους στην κοινωνική και οικονομική ζωή εμποδίζεται από σωματικά και ψυχικά αίτια ή λόγω παραβατικής συμπεριφοράς. Σε αυτές ανήκουν άτομα με αναπηρίες (σωματικές ή ψυχικές ή νοητικές ή αισθητηριακές), εξαρτημένα ή απεξαρτημένα από ουσίες άτομα, οροθετικοί, φυλακισμένοι/αποφυλακισμένοι, ανήλικοι παραβάτες. Ποσοστό 40% κατ’ ελάχιστον των εργαζομένων στις Επιχειρήσεις αυτές ανήκουν υποχρεωτικά στις Ευάλωτες Ομάδες Πληθυσμού.
    β) «Κοινωνικές Συνεταιριστικές Επιχειρήσεις Κοινωνικής Φροντίδας», οι οποίες αφορούν στην παραγωγή και παροχή προϊόντων και υπηρεσιών κοινωνικού προνοιακού χαρακτήρα σε συγκεκριμένες ομάδες πληθυσμού, όπως οι ηλικιωμένοι, τα βρέφη, τα παιδιά, τα άτομα με αναπηρία και τα άτομα με χρόνιες παθήσεις.
    γ) Κοινωνικές Συνεταιριστικές Επιχειρήσεις Συλλογικού και Παραγωγικού Σκοπού, οι οποίες αφορούν την παραγωγή προϊόντων και παροχή υπηρεσιών για την ικανοποίηση των αναγκών της συλλογικότητας (πολιτισμός, περιβάλλον, οικολογία, εκπαίδευση, παροχές κοινής ωφέλειας, αξιοποίηση τοπικών προϊόντων, διατήρηση παραδοσιακών δραστηριοτήτων και επαγγελμάτων κ.α.) που προάγουν το τοπικό και συλλογικό συμφέρον, την προώθηση της απασχόλησης, την ενδυνάμωση της κοινωνικής συνοχής και την ενδυνάμωση της τοπικής ή περιφερειακής ανάπτυξης.

    Ποια η διαδικασία σύστασης αυτών των εταιρειών;

    Για τη σύσταση της Κοιν.Σ.Επ. τηρείται η διαδικασία ίδρυσης ενός αστικού συνεταιρισμού. Το καταστατικό πρέπει να υπογράφεται από επτά τουλάχιστον πρόσωπα, αν πρόκειται για Κοιν.Σ.Επ. Ένταξης, και από πέντε τουλάχιστον πρόσωπα αν πρόκειται για Κοιν.Σ.Επ. Κοινωνικής Φροντίδας ή Συλλογικού Σκοπού. Ενδεικτικό πρότυπο καταστατικό διατίθεται σε ηλεκτρονική μορφή από το διαδικτυακό τόπο του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης.

    Οι «Κοιν.Σ.Επ.» εγγράφονται στο Μητρώο Κοινωνικής Επιχειρηματικότητας. Οι Κοιν.Σ.Επ. υποχρεούνται πριν από την έναρξη της δραστηριότητάς τους να υποβάλουν, για την καταχώρισή τους στο Μητρώο αυτό, αίτηση καθώς και τα δικαιολογητικά που απαιτούνται για την εγγραφή. Η υποβολή της αίτησης και των δικαιολογητικών μπορεί να γίνεται και ηλεκτρονικά.

    Η υποβολή της δήλωσης έναρξης εργασιών της Κοιν.Σ.Επ. στην αρμόδια Δημόσια Οικονομική Υπηρεσία γίνεται μετά τη χορήγηση της βεβαίωσης εγγραφής στο Μητρώο Κοινωνικής Επιχειρηματικότητας. Στη σφραγίδα, στα έντυπα, στα έγγραφα και στις συμβάσεις που συνάπτουν οι Κοιν.Σ.Επ. αναγράφεται υποχρεωτικά ο αριθμός εγγραφής τους στο Μητρώο. Το ετήσιο πρόγραμμα των Κοιν.Σ.Επ., καθώς και ο απολογισμός εκτέλεσης αυτού αναρτώνται υποχρεωτικώς στο διαδίκτυο, στην ηλεκτρονική σελίδα του Μητρώου.

    Ποιοι θα είναι οι πόροι αυτών των επιχειρήσεων;

    Οι πόροι της Κοιν.Σ.Επ. αποτελούνται από το κεφάλαιο της επιχείρησης, δωρεές τρίτων, έσοδα από την επιχειρηματική δραστηριότητα της, επιχορηγήσεις από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, την Ευρωπαϊκή Ένωση, διεθνείς ή εθνικούς οργανισμούς ή Ο.Τ.Α., καθώς και κάθε άλλο έσοδο από την ανάπτυξη των δραστηριοτήτων της σύμφωνα με το καταστατικό της. Επίσης έχουν πρόσβαση στη χρηματοδότηση από το Ταμείο Κοινωνικής Οικονομίας, το οποίο συστήνεται με κοινή απόφαση των Υπουργών τον Ν.3912/11, καθώς επίσης και από το Εθνικό Ταμείο Επιχειρηματικότητας και Ανάπτυξης και στον Αναπτυξιακό Νόμο.

    Πως διοικούνται αυτές οι Κοινωνικές Συνεταιριστικές Επιχειρήσεις;

    Εκτελεστικό διοικητικό όργανο της Κοιν.Σ.Επ. είναι η Διοικούσα Επιτροπή που διέπεται από το άρθρο 7 του ν. 1667/1986 (Α’ 196), με την επιφύλαξη του Ν.4019/2011. Η Διοικούσα Επιτροπή εκλέγεται από τη Γενική Συνέλευση, αποτελείται τουλάχιστον από τρία μέλη και απαρτίζεται από τον Πρόεδρο και τα μέλη της, ενώ σε περίπτωση τριμελούς επιτροπής οι αποφάσεις λαμβάνονται με πλειοψηφία των δύο μελών. Συνεδριάζει υποχρεωτικά τουλάχιστον μια φορά τον μήνα.

    Η Γενική Συνέλευση των μελών συνέρχεται με σχετική απόφαση της Διοικούσας Επιτροπής της Κοιν.Σ.Επ. τακτικώς, μία τουλάχιστον φορά κάθε χρόνο, και μέσα σε διάστημα τριών μηνών από τη λήξη της οικονομικής χρήσης. Η Γενική Συνέλευση των μελών συνέρχεται εκτάκτως εφόσον υποβληθεί σχετικό αίτημα με συγκεκριμένο θέμα προς τη Διοικούσα Επιτροπή της Κοιν.Σ.Επ. από το 1/3 των μελών.

    Τι γίνεται με τα κέρδη των Κοινωνικών Συνεταιριστικών Επιχειρήσεων; Ποιος είναι ο τρόπος φορολόγησής τους και τι κίνητρα υπάρχουν;

    Τα κέρδη της Κοινωνικής Συνεταιριστικής Επιχείρησης δεν διανέμονται στα μέλη της, εκτός αν τα μέλη αυτά είναι και εργαζόμενοι σε αυτή. Τα κέρδη διατίθενται ετησίως κατά ποσοστό 5% για το σχηματισμό αποθεματικού, κατά ποσοστό έως 35% διανέμονται στους εργαζομένους της επιχείρησης ως κίνητρο παραγωγικότητας σύμφωνα με τα οριζόμενα στο καταστατικό τους και το υπόλοιπο διατίθεται για τις δραστηριότητες της επιχείρησης και τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.

    Σημειωτέων ότι οι εργαζόμενοι στις Κοινωνικές Συνεταιριστικές Επιχειρήσεις, οι οποίοι ανήκουν στις Ευάλωτες Ομάδες Πληθυσμού και λαμβάνουν επίδομα πρόνοιας ή επιδόματα επανένταξης ή οποιασδήποτε μορφής νοσήλιο ή παροχή, συνεχίζουν να εισπράττουν τις παροχές αυτές ταυτόχρονα με την αμοιβή τους από την Κοιν.Σ.Επ..

    Επίσης οι Κοιν.Σ.Επ. μπορούν να εντάσσονται σε προγράμματα στήριξης της επιχειρηματικότητας, σε προγράμματα του Οργανισμού Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (Ο.Α.Ε.Δ.) για τη στήριξη της εργασίας και στις κάθε είδους ενεργητικές πολιτικές απασχόλησης.

    Υπάρχουν ασφαλιστικές και φορολογικές υποχρεώσεις ή άλλες ευθύνες στα μέλη που απλά συμμετέχουν (και δεν εργάζονται) στις εταιρείες αυτές;

    Μόνη η συμμετοχή ενός φυσικού προσώπου με την ιδιότητα του μέλους εταίρου, σε Κοινωνική Συνεταιριστική Επιχείρηση, δεν του προσδίδει εμπορική ιδιότητα και δεν δημιουργεί ασφαλιστικές ή φορολογικές υποχρεώσεις.

    Πέραν του ποσού που καταβάλλει για απόκτηση της συνεταιριστικής μερίδας, το μέλος της Κοιν.Σ.Επ. δεν έχει καμία άλλη ευθύνη έναντι των δανειστών της.

    Έλεγχος και κυρώσεις επί των Κοινωνικών Συνεταιριστικών Επιχειρήσεων.

    Αν η αρμόδια Υπηρεσία τήρησης του Μητρώου του άρθρου 14 διαπιστώσει ότι νομικά ή φυσικά πρόσωπα χρησιμοποιούν τις ευνοϊκές ρυθμίσεις του Νόμου αυτού με σκοπό να αποκομίσουν για λογαριασμό των ιδίων ή για λογαριασμό άλλων παράνομο περιουσιακά όφελος, διατάσσεται, με απόφαση του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, η οριστική διαγραφή της Κοιν.Σ.Επ., στην οποία αυτά μετέχουν, από το Μητρώο Κοινωνικής Επιχειρηματικότητας, ενώ παράλληλα επιβάλλεται με απόφαση του κατά τόπο αρμόδιου Περιφερειάρχη πρόστιμο σε βάρος της Κοιν.Σ.Επ. ύψους τουλάχιστον πέντε χιλιάδων (5.000,00) ευρώ. Η δε επιβολή των ως άνω διοικητικών κυρώσεων είναι ανεξάρτητη από κάθε άλλη αστική, ποινική ή πειθαρχική κύρωση που τυχόν προβλέπεται σε βάρος των διοικούντων μελών της Κοιν.Σ.Επ. από την κείμενη νομοθεσία.

    http://koinsep.org/

kinima_ypervasi