Navigation
24
Ιαν
location
Αθήνα
10oC
Βροχή
19 Μαρ 2016

Μάικλ Ο’ Λίρι: Ο σκληρός εγκέφαλος της Ryanair

mr.ryanair Επιχειρήσεις

Όταν πρωτοεμφανιστήκε στην ελληνική πραγματικότητα, μιλούσε για τον σπουδαίο πολιτισμό της χώρας και την εξαιρετική παρακαταθήκη που άφησε στον κόσμο. Δήλωνε πίστη στις δυνατότητες του ελληνικού τουρισμού και τον θεωρούσε το επόμενο “big thing”. Μόλις εδραίωσε την θέση του στην ελληνική αγορά ξεκίνησε την δριμεία επίθεση στους Έλληνες που τους είχε αποκαλέσει «τεμπέληδες»,  «τρελούς» και πως «πίνουν όλη μέρα καφέ και περιμένουν τους Γερμανούς, τους Ιρλανδούς και τους Πορτογάλους να τους πληρώσουν».

Αυτός είναι ο Μαικλ Ο’ Λίρι ή αλλιώς Mr. Ryanair, όπως και τον γνωρίζουν οι περισσότεροι. Ο διευθύνων σύμβουλος μις αεροπορικής εταιρείας που έχει αναρωτηθεί αν πράγματι χρειάζονται και οι δυο πιλότοι!

Μια απορία που αποτελεί την «κορυφή του παγόβουνου» από τα κατά καιρούς διαμάντια του κ. Ο’ Λίρι, καθώς ο εκκεντρικός (;) ιθύνων νους της Ryanair έχει αφιερωθεί σε 2 πράγματα. Να εκτοξεύσει τα κέρδη της εταιρείας μέσα και από την παράλληλη ισοπέδωση του κόστους (για την εταιρεία φυσικά και όχι για τους πελάτες).

Οι ιδέες που έχει εκφράσει κατά καιρούς, πολλές και όλες έχουν προκαλέσει σειρές συζητήσεων. Έχει μιλήσει (περισσότερο από μια φορά) για να καθιερωθούν θέσεις ορθίων στα αεροπλάνα, ενώ χρεώνει και την χρήση τουαλέτας στην διάρκεια των αεροπορικών πτήσεων. Στα σχέδια της εταιρείας για τις υπερατλαντικές πτήσεις και τις… απολαύσεις που θα προσφέρει η business class είχε αναφέρει  πως θα προσφέρει  «πόρνες και ρούμι»!

Ο «αεροδιάδρομος» προς την… απογείωση

Μέχρι την εφηβεία του δεν είχε ταξιδέψει με αεροπλάνο αλλά στη πορεία ξεκίνησε την επαγγελματική του καριέρα ως χρηματοοικονομικός σύμβουλος του ιδρυτή της Raynair, Τόνι Ράιαν. Και στα σχεδόν 20 χρόνια που έχει στα χέρια του το «τιμόνι» της, την οδήγησε σε μία ραγδαία μετεξέλιξη από μία μικρή αεροπορική εταιρία εσωτερικών πτήσεων στην Ιρλανδία, σε μία από τις πιο εμπορικές, σε ολόκληρη την Ευρώπη.

Σε αυτό συνέβαλε η πολιτική των χαμηλών ναύλων -που ο Ο’Λίρι εμπνεύστηκε από το επιχειρηματικό μοντέλο της αμερικανικής Southwestern Airlines– και φυσικά η απορρύθμιση της ευρωπαϊκής αεροπλοΐας. Όσο η εταιρία επεκτεινόταν, τόσο ο Ιρλανδός CEO της διαπραγματευόταν σκληρά την τιμολογιακή πολιτική στα αεροδρόμια, όπου η Ryanair ήθελε να αποκτήσει βάση.

Μια σειρά από «απίστευτες χρεώσεις» ήταν το φάρμακο στα έσοδα που προέκυπταν από τα πολύ φθηνά εισιτήρια.. 10 ευρώ το «κεφάλι» για check-in στα γκισέ του αεροδρομίου, «τσιμπημένα» τέλη για τις αποσκευές, πρόστιμα σε περίπτωση απώλειας της κάρτας επιβίβασης στα on-line check in (70 ευρώ) ή για λάθη στις κρατήσεις, εν πτήσει παροχή τροφίμων και ποτών μόνον επί πληρωμή, προμήθειες από ενοικιάσεις αυτοκινήτων και κρατήσεις ξενοδοχείων.

 

 

Τα σχέδια της επόμενης μέρας

Ο στόχος αυτός παραμένει βέβαια πολύ μακρινός -σήμερα έχει επιτευχθεί μόνον κατά 20%. Κι έτσι, ο Ο’Λίρι προχωρά στο επόμενο βήμα της επιχειρηματικής πολιτική του, για να φθάσει σε άλλα ύψη την Ryanair.

Παράλληλα, ενισχύει την ιστοσελίδα της Ryanair, στοχεύοντας στη δημιουργία εξατομικευμένων σχέσεων με το κάθε της πελάτη -κυρίως με την καταγραφή όλων των ταξιδιωτικών συνηθειών και προτιμήσεών του σε προφίλ τύπου My Ryanair, που θα λειτουργεί και ως βάση για κατά περίπτωση προτάσεις προσφορών στους ταξιδιώτες.

Ο CEO της Ryanair έχει επίσης και μια μικρή… αλλεργία απέναντι προς τους εργαζόμενους, καθώς αποδεικνύεται πως τους θεωρεί «βάρος» για την κερδοφορία μιας επιχείρησης καθώς αποτελεί πάγια τακτική να μην αναγνωρίζει ή να διαπραγματεύεται με συνδικαλιστικούς φορείς και σωματεία.

Επόμενος στόχος για τη Ryanair, προαναγγέλλει, είναι μέσα στα επόμενα 5 χρόνια να παρέχονται όλες οι εταιρικές υπηρεσίες μέσω κινητού: από την αναβάθμιση της θέσης, έως την πληρωμή ποτών και σνακς εν ώρα πτήσης.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

kinima_ypervasi