Navigation
27
Μαΐ
location
Αθήνα
23oC
Βροχή
6 Ιούν 2016

Ξεμείναμε από λεφτά, δεν αγοράζουμε ηλεκτρονικά

gadgets-paraskinio Οικονομία

Σε πτώση η αγορά των tablets, των υπολογιστών και των τηλεοράσεων, σε σχέση με την περσινή άνοδο, υπό τον φόβο του «Grexit»

της Μαρίας Καμπουράκη

Πέρσι περίπου τέτοια εποχή, οι Έλληνες είχαν τον φόβο του «Grexit» και του «κουρέματος» των τραπεζικών τους καταθέσεων. Έπεσαν με πάθος στις αγορές καταναλωτικών προϊόντων, προσπαθώντας να προστατεύσουν τις αποταμιεύσεις τους. Σήμερα, όμως, τα λεφτά τελείωσαν, τα όρια των πιστωτικών καρτών εξαντλήθηκαν και η αγοραστική δύναμη του Έλληνα καταναλωτή μειώνεται μέρα με τη μέρα.

Στο πρώτο φετινό τρίμηνο, η αγορά των τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων κατέγραψε μία ακόμη σημαντική μείωση έναντι της αντίστοιχης περσινής περιόδου. Συγκεκριμένα, οι πωλήσεις έπεσαν κατά 9,5%, σύμφωνα με την εταιρεία αναλύσεων GFK, κλείνοντας στα 451 εκατ. ευρώ.

Υπήρξαν διψήφια ποσοστά πτώσης στα ηλεκτρονικά καταναλωτικά αγαθά (CE), στα φωτογραφικά είδη (PH), στα προϊόντα πληροφορικής (IT) και στα είδη εξοπλισμού γραφείου και αναλωσίμων (OE). Βελτίωση, από την άλλη, παρατηρήθηκε στις μεγάλες οικιακές συσκευές (MDA) και στις τηλεπικοινωνίες (TC). Αναλυτικότερα, ανά κατηγορία, οι τάσεις που επικράτησαν είναι οι εξής:

Ηλεκτρονικά καταναλωτικά αγαθά

Ο τομέας των ηλεκτρονικών καταναλωτικών αγαθών στην Ελλάδα παρουσίασε μείωση το πρώτο τρίμηνο του 2016, κατά 13,2%, σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο το 2015. Η πτώση στις πωλήσεις των τηλεοράσεων (-11,7%) οφείλεται, εν μέρει, στη θετική επίδραση της αλλαγής σε ψηφιακό σήμα στα νησιά, τον Φεβρουάριο του 2015. Οι κάμερες δράσης και τα ηχεία διατήρησαν τη θετική τους τάση κατά το πρώτο τρίμηνο και η μέση τους τιμή ανέβηκε σε όλες σχεδόν τις κύριες κατηγορίες.

Φωτογραφικά είδη

Η πτώση του τομέα των φωτογραφικών ειδών συνεχίστηκε κατά το πρώτο τρίμηνο του 2016. Παρατηρήθηκε πτώση στις κάμερες με σταθερούς φακούς, καθώς επίσης και στις κάμερες με αποσπώμενους φακούς. Συνολικά, οι πωλήσεις των ψηφιακών καμερών μειώθηκαν κατά 14,5%, σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2015, ενώ υπήρξαν σημαντικές προσφορές σε SLR κάμερες.

Μεγάλες οικιακές συσκευές

Ο τομέας των μεγάλων οικιακών συσκευών στην Ελλάδα αυξήθηκε κατά 11% το πρώτο τρίμηνο του 2016, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2015, με έσοδα 99 εκατ. ευρώ. Όλες οι υπο-κατηγορίες βελτιώθηκαν, μεταξύ των τριών μεγαλύτερων κατηγοριών (ψυγεία, φούρνοι μικροκυμάτων και πλυντήρια αυξήθηκαν κατά 13%, 13,1% και 6% αντίστοιχα). Η τάση για αντικατάσταση των παλιότερων κουζινών και η προώθηση των εντοιχισμένων μοντέλων έδωσαν ώθηση στην κατηγορία.

Μικρές οικιακές συσκευές

Το πρώτο τρίμηνο του 2016, ο τομέας των μικρών οικιακών συσκευών μειώθηκε οριακά, καθώς σημείωσε πτώση -0,3%, σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2015. Η αγορά των μηχανών καφέ μονής δόσης φαίνεται να έχει φτάσει σε σημείο κορεσμού, ενώ οι αποχυμωτές σημείωσαν αύξηση 19,5%. Οι ηλεκτρικές σκούπες, τα σίδερα, οι ξυριστικές μηχανές και τα προϊόντα hair styling, με όπλο τις ανταγωνιστικές τιμές και προσφορές, παρουσίασαν τη μεγαλύτερη αύξηση.

Προϊόντα πληροφορικής

Η αξία των πωλήσεων στον τομέα των προϊόντων πληροφορικής μειώθηκε κατά 38,1%, στο πρώτο τρίμηνο του 2016, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2015. Οι ταμπλέτες και οι φορητοί υπολογιστές παρουσίασαν μεγάλη μείωση, ως αποτέλεσμα της θετικής επίδρασης του προγράμματος «Ψηφιακή Αλληλεγγύη», που έτρεξε το προηγούμενο έτος. Παρουσιάστηκαν θετικά πρόσημα στην κατηγορία των οθονών και στα περιφερειακά παιχνιδιών που ωφελήθηκαν από τις κονσόλες νέας γενιάς.

Τηλεπικοινωνίες

Ο τομέας των τηλεπικοινωνιών αυξήθηκε κατά 5,1%, σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2015, με συνολικά έσοδα 141 εκατ. ευρώ. Η κατηγορία των «έξυπνων» κινητών συνέχισε να καταγράφει θετική τάση (ωφελώντας και τις πωλήσεις των ακουστικών), ενώ θετική ήταν και η
κατηγορία των wearables. Η μέση τιμή αυξήθηκε σε όλα τα προϊόντα του τομέα των τηλεπικοινωνιών κατά το πρώτο τρίμηνο του 2016.

Είδη εξοπλισμού γραφείου και αναλώσιμα

Ο τομέας των ειδών εξοπλισμού γραφείου και αναλωσίμων παρουσίασε μείωση κατά 11,6% το πρώτο τρίμηνο του 2016, σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο για το 2015. Παρατηρήθηκε σημαντική πτώση στα πολυμηχανήματα και στους εκτυπωτές, -9% και -18,3% αντίστοιχα. Έπειτα από έναν χρόνο με διατήρηση σταθερών τιμών, η μέση τιμή αυξήθηκε και στις δύο υποκατηγορίες.

Το παρόν κείμενο δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Παρασκήνιο 04/06

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

PolicePress
kinima_ypervasi