Navigation
20
Οκτ
location
Αθήνα
9 Ιαν 2016

«Κλείνει» η μεταβίβαση του ΟΛΠ-Ποιοι παίρνουν σειρά

ΟΛΠ Οικονομία

Πήρε φόρα η κυβέρνηση και έχει αρχίσει να κλείνει τα ανοιχτά μέτωπα των ιδιωτικοποιήσεων καθώς μετά τα περιφερειακά αεροδρόμια και τον Αστέρα Βουλιαγμένης, η επόμενη ιδιωτικοποίηση που αναμένεται να πάρει σάρκα και οστά θα είναι ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς, με το ΤΑΙΠΕΔ να έχει ανακοινώσει ότι την ερχόμενη Τρίτη, στις 12 Ιανουαρίου, θα ανοίξει τις οικονομικές προσφορές και τις δύο αποτιμήσεις από τους ανεξάρτητους οίκους Cantor και American Appraisal Hellas.

Παράλληλα ανοίγει ο δρόμος για την αποκρατικοποίηση των ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ καθώς στα μέσα της ερχόμενης εβδομάδας αναμένεται να υπογραφούν οι διεταιρικές συμβάσεις μεταξύ τους. Αργότερα θα διατεθούν στους ενδιαφερόμενους επενδυτές προκειμένου να γίνει η υποβολή των δεσμευτικών προσφορών για την πώληση του 100% των μετοχών των εταιρειών ΤΡΑΙΝΟΣΕ/ΕΕΣΣΤΥ μέσα στον Φεβρουάριο.

Σε ότι αφορά τον ΟΛΠ ο διαγωνισμός προβλέπει τη διάθεση αρχικά του 51% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΠ και τμηματική παραχώρηση επιπλέον ποσοστού 16% σε βάθος πενταετίας, ανάλογα με την πρόοδο σε επενδύσεις που θα δεσμευτεί να υλοποιήσει ο προτιμητέος επενδύτης.

Η κινεζικών συμφερόντων εταιρεία διαχείρισης λιμένων Cosco είναι ο μοναδικός υποψήφιος που έχει επιβεβαιώσει ότι κατέθεσε δεσμευτική προσφορά και το ενδιαφέρον πλέον στρέφεται βασικά στο ύψος του οικονομικού ανταλλάγματος που προσφέρει η κινεζική εταιρεία.

Η προσφορά της Cosco αφορά το 67% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΠ, αλλά η αγορά θα γίνει σε δύο φάσεις καθώς αρχικά θα αποκτήσει το 51% και το υπόλοιπο ποσοστό εντός 5ετίας, υπό την προϋπόθεση της υλοποίησης επενδύσεων αξίας 350 εκατομμυρίων ευρώ.

Εάν το τίμημα της Cosco είναι μεγαλύτερο από την αποτίμηση που έχουν κάνει οι δύο οίκοι, το ΤΑΙΠΕΔ θα κάνει αποδεκτή την προσφορά και θα κατακυρώσει τον διαγωνισμό ακόμη και αν είναι ο μοναδικός ενδιαφερόμενος. Το ίδιο έχει συμβεί τόσο στην περίπτωση του ΟΠΑΠ όσο και στο Ελληνικό. Εάν όμως το αρχικό τίμημα δεν ξεπερνά την αποτίμηση τότε ο διαγωνισμός πιθανόν να κηρυχθεί άγονος.

Από τη στιγμή που κατακυρωθεί ο διαγωνισμός, η σύμβαση παραχώρησης θα οδεύσει προς ψήφιση στη Βουλή.

ΟΛΘ

Η επόμενη ιδιωτικοποίηση που βρίσκεται στη λίστα του ΤΑΙΠΕΔ αφορά στον ΟΛΘ, με το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων να έχει καταλήξει στο ίδιο μοντέλο παραχώρησης και για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Οι επενδυτές θα καταθέσουν δεσμευτικές προσφορές για το 67% των μετοχών, αλλά αρχικά θα παραχωρηθεί το 51% και ο πλειοδότης θα αποκτήσει το υπόλοιπο 16% εφόσον υλοποιήσει συγκεκριμένες επενδύσεις σε προκαθορισμένο χρονικό διάστημα. Οι διαβουλεύσεις με τους υποψήφιους επενδυτές εκτιμάται ότι δεν θα τραβήξουν σε μάκρος, με τις δεσμευτικές προσφορές να αναμένονται τον ερχόμενο Απρίλιο.

Ενδιαφέρον για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης έχουν εκδηλώσει ο ιαπωνικός γίγαντας Mitsui & Co., Ltd, η βρετανική P&O Steam Navigation Company, οι ρωσικοί σιδηρόδρομοι RZD σε κοινοπραξία με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η τουρκικών συμφερόντων εταιρεία Yilport Holding, το γερμανικό επενδυτικό fund Deutsche Invest Equity Partners, GmbH, η ελβετικών συμφερόντων Duferco Participation Holding, καθώς και η ολλανδική APM Terminals και η International Container Terminal Services που διεκδικούσαν και τον Πειραιά.

ΤΡΑΙΝΟΣΕ / ΕΕΣΣΤΥ

Εν τω μεταξύ ανοίγει πλέον ο δρόμος και για την αποκρατικοποίηση των ΤΡΑΙΝΟΣΕ / ΕΕΣΣΤΥ

Mέχρι τα μέσα της ερχόμενης εβδομάδας αναμένεται να υπογραφούν οι διεταιρικές συμβάσεις μεταξύ των εταιρειών. Το ΤΑΙΠΕΔ φέρεται να έχει θέσει ως όριο την υπογραφή των σχετικών συμβάσεων μέχρι την ερχόμενη Παρασκευή 15 Ιανουαρίου, έτσι ώστε αυτές να διατεθούν στους ενδιαφερόμενους επενδυτές προκειμένου να γίνει η υποβολή των δεσμευτικών προσφορών για την πώληση του 100% των μετοχών των εταιρειών ΤΡΑΙΝΟΣΕ/ΕΕΣΣΤΥ μέσα στον Φεβρουάριο.

Οι διεταιρικές συμβάσεις είναι το κρίσιμο στοιχείο που θα καθορίσει το ενδιαφέρον και το προσφερόμενο τίμημα από την πλευρά των ενδιαφερομένων επενδυτών.

Οι συμβάσεις αυτές είναι τέσσερις και αφορούν τις συμβάσεις μεταξύ:

1. ΤΡΑΙΝΟΣΕ – ΕΕΣΣΤΥ για την παροχή του έργου συντήρησης του τροχαίου υλικού από τη δεύτερη στην πρώτη.

2. ΤΡΑΙΝΟΣΕ – ΓΑΙΑΟΣΕ για τη μίσθωση σιδηροδρομικών οχημάτων.

3. ΤΡΑΙΝΟΣΕ – ελληνικού Δημοσίου για την παροχή υπηρεσιών κάλυψης των άγονων γραμμών (Υπηρεσιών Γενικού Οικονομικού Συμφέροντος ή ΥΓΟΣ).

4. ΤΡΑΙΝΟΣΕ – ΓΑΙΑΟΣΕ για τη μίσθωση κάποιων ακινήτων της δεύτερης από την πρώτη.

Βασικό σημείο τριβής είναι η πρώτη σύμβαση, μεταξύ ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ, καθώς ο προσδιορισμός ενός υψηλού τιμήματος παροχής στις υπηρεσίες συντήρησης σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού αφαιρεί αξία απο την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και προσθέτει αξία στην ΕΕΣΣΤΥ. Το αντίστροφο θα ισχύσει στην περίπτωση που υπάρξει ένα χαμηλό τίμημα.

Όλα πάντως δείχνουν ότι η αποκρατικοποίηση των δύο επιχειρήσεων θα προχωρήσει, παρ’ όλο που ορισμένοι διακρίνουν δισταγμούς από την πλευρά των Ρώσων. Πάντως, οι τελευταίοι, με επιστολές τους πριν από τα Χριστούγεννα, φέρεται να διαβεβαίωσαν το ΤΑΙΠΕΔ ότι προχωρούν στην οριστικοποίηση της κοινοπραξίας που θα διεκδικήσει τις δύο εταιρείες. Οι ρωσικοί σιδηρόδρομοι (RZD) είχαν εκφράσει ενδιαφέρον με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, αλλά τα πισωγυρίσματα των Ρώσων επενδυτών φέρεται να έχουν δημιουργήσει ρήγματα στις σχέσεις των δύο επιχειρήσεων. Πάντως, φαβορί για την ΕΕΣΣΤΥ φέρεται η γαλλική Αlsthom, ενώ είναι δύκολο να ειπωθεί κάτι αντίστοιχο για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Αρκετοί είναι κι εκείνοι που εκτιμούν ότι ο διαγωνισμός πώλησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα κηρυχθεί άγονος από την πλευρά του ΤΑΙΠΕΔ και θα επαναπροκηρυχθεί άμεσα, με τη συγκατάθεση, βεβαίως, της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

PolicePress
kinima_ypervasi