Navigation
23
Οκτ
location
Αθήνα
13 Ιούλ 2017

Καταλυτικός ο ρόλος των εφοπλιστών στην Ελλάδα

εφοπλιστές Απόψεις

του Γιάννη Πιέρρου, Επικεφαλής Τομέα Μεταφορών της ΕΥ Κεντρικής και Νοτιοανατολικής Ευρώπης

Η συζήτηση στη χώρα μας τον τελευταίο καιρό περιορίζεται στο ζήτημα της φορολόγησης των Ελλήνων πλοιοκτητών και, κατά κάποιο τρόπο, εξαντλείται, , στην προσέλκυση πλοίων στην ελληνική σημαία, ανταγωνιζόμενοι στην πραγματικότητα σημαίες όπως του Παναμά, των Νήσων Μάρσαλ ή της Λιβερίας. Το ζήτημα που εμείς από την πλευρά μας θελήσαμε να αναδείξουμε με αυτήν την μελέτη είναι τα τεράστια πολλαπλασιαστικά οφέλη που έχει η συνολική λειτουργία ενός ισχυρού και διεθνώς ανταγωνιστικού ναυτιλιακού πλέγματος, για την Ελληνική οικονομία και κοινωνία. Με τον όρο συνολική λειτουργία, θέλουμε να καταδείξουμε την αναγκαιότητα ένα τέτοιο πλέγμα να αναπτυχθεί ισόρροπα στους τέσσερις βασικούς πυλώνες:

  • Στην παρουσία/ προσέλκυση σημαντικής δραστηριότητας τοπικής πλοιοκτησίας ή και διαχείρισης πλοίων
  • Στην παρουσία/ προσέλκυση ισχυρών χρηματοοικονομικών, νομικών και άλλων εξειδικευμένων επιχειρηματικών υπηρεσιών
  • Στην ύπαρξη σημαντικών λιμενικών υποδομών και υποδομών εφοδιαστικής αλυσίδας
  • Στην ανάπτυξη ναυτικής/ ναυτιλιακής τεχνολογίας, που σχετίζεται με την καινοτομία, την έρευνα και την ανάπτυξη, την εκπαίδευση και τη διαθεσιμότητα ανθρώπινου δυναμικού

Η ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του ελληνικού ναυτιλιακού πλέγματος και κατά τη γνώμη μας καθοριστικό παράγοντα για την ανάδειξη της Ελλάδας μεταξύ των ναυτιλιακών πρωτευουσών του κόσμου. Συνεπώς το στοίχημα για τη χώρα μας είναι το πώς θα διατηρήσει και θα ενισχύσει αυτό το συγκριτικό της πλεονέκτημα, αναπτύσσοντας παράλληλα τους υπολοίπους τομείς που θα συνθέσουν ένα διεθνώς ανταγωνιστικό ναυτιλιακό πλέγμα, έτσι ώστε η Ελλάδα να μπορεί να ανταγωνιστεί με αξιώσεις τα μεγάλα διεθνή ναυτιλιακά κέντρα σε Ευρώπη και την Ασιατική ήπειρο, και να μεγιστοποιήσει τα οφέλη της από τη διεθνή ναυτιλιακή δραστηριότητα.

Είναι μια δύσκολη μάχη καθώς ο διεθνής ανταγωνισμός είναι μεγάλος και το κέντρο βάρους του διεθνούς εμπορίου μετατοπίζεται σταδιακά προς την Ασία. Ωστόσο, είναι μια μάχη που μπορούμε να κερδίσουμε αν κινητοποιηθούμε έγκαιρα και δουλέψουμε συστηματικά και με μέσο/ μακροπρόθεσμο ορίζοντα

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

PolicePress
PolicePress
kinima_ypervasi