Navigation
28
Ιούλ
location
Αθήνα
32oC
Αίθριος - καθαρός
30 Μαΐ 2016

Καλπάζει το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα

e-shop Ηλεκτρονικό Εμπόριο Οικονομία

Την διαρκή του άνοδο επιβεβαιώνει το ελληνικό ηλεκτρονικό εμπόριο και το 2016, έπειτα από την αύξηση 5% του 2015 με το επικρατέστερο μέσο πρόσβασης στο Internet να έχει αναδειχθή το κινητό τηλέφωνο με ποσοστό προτίμησης 89%, έναντι του laptop, ενώ ο σταθερός Ηλεκτρονικός Υπολογιστής κατατάσσεται στην 4η θέση με ποσοστό μόλις 60%.

Οπως προκύπτει από έρευνα του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, παράλληλα, στους βασικούς λόγους χρήσης του διαδικτύου περιλαμβάνονται 2 υπηρεσίες που υποστηρίζουν τις on line αγορές: η on line έρευνα αγοράς και σύγκρισης τιμών (74%) και οι υπηρεσίες online τραπεζικής (57%), οι οποίες κατέγραψαν σημαντική αύξηση 14% σε σχέση με το 2014, κυρίως λόγω των περιορισμών που εισήχθησαν λόγω των Capital Controls.

Τα προϊόντα/ υπηρεσίες που έρχονται πρώτα στις προτιμήσεις των καταναλωτών στη διάρκεια του 1ου  εννιαμήνου του 2015 (online αγορές) είναι:

  • Οι ταξιδιωτικές υπηρεσίες-εισιτήρια, ενοικίαση μέσου μεταφοράς κ.α. (80%)
  • Η διαμονή σε καταλύματα-ξενοδοχεία (69%)
  • Η αγορά εξαρτημάτων και εξοπλισμού για Η/Υ-hardware  (68%)
  • Εισιτήρια για διαδηλώσεις και συναυλίες (67%)
  • Τα είδη ένδυσης/ υπόδησης(59%)
  • Παραγγελίες έτοιμου φαγητού (49%)

Οι  τρεις  κύριοι  λόγοι  πραγματοποίησης  online  αγορών  σχετίζονται  με  τις τιμές/προσφορές αφού σε αυτές κατατάσσονται:
α) η εύρεση καλύτερων τιμών (66%),
β) η άμεση σύγκριση προϊόντων/τιμών (53% από 39% το 2014) και
γ) η εύκολη εύρεση προσφορών (38% από 30% το 2014).

Τα βασικά χαρακτηριστικά των ηλεκτρονικών καταστημάτων που επηρεάζουν θετικά  την  εμπιστοσύνη  των  καταναλωτών  και  τους  κερδίζουν  ως  πελάτες καλύπτουν πλέον ένα ευρύ φάσμα και είναι τα εξής:
α)ο ασφαλής τρόπος πληρωμής από γνωστό φορέα (46%),
β) οι χαμηλές τιμές και προσφορές (42%),
γ)το εύχρηστο και γρήγορο στην πλοήγηση site (37%),
δ)οι ξεκάθαροι όροι χρήσης (35%) και
ε) οι καλές κριτικές σε sites/blogs (32%).

Οι κύριες πηγές πληροφόρησης πριν την πραγματοποίηση online αγορών είναι:
α)τα ψηφιακά κανάλια με τις ιστοσελίδες σύγκρισης τιμών (72%   από 63% το 2014),

β)τα websites των εταιριών (62%) και

γ)τα review pages (52%).

Γίνεται ευρεία χρήση των social media αφού το 41% των ερωτηθέντων κάνουν like σε  κάποια  μάρκα  προϊόντος  αν  και  η  επίδραση  τους  στην  αγοραστική συμπεριφορά είναι ακόμη περιορισμένη, αφού μόνο το 23% είναι πιθανόν να αγοράσει ένα προϊόν που ακολουθεί στα social media.

Αρχίζει πλέον να εμφανίζεται ξεκάθαρα η τάση αξιοποίησης των κινητών στο ηλεκτρονικό εμπόριο αφού το 32% αναφέρει ότι χρησιμοποιεί applications για την διευκόλυνση των αγορών τους, ενώ το 11% κάνει download applications που αφορούν προωθητικές ενέργειες προϊόντων.

Παραμένει το πρόβλημα με τη μεταφορά προϊόντων που αποτελούν προϊόν online παραγγελιών, αφού το 19% αναφέρει ότι τα έξοδα αποστολής αντιπροσωπεύουν συνήθως  μεγάλο  ποσό  σε  σχέση  με  τη  αξία  του  προϊόντος. Παρόλα  αυτά παρατηρείται  βελτίωση σε  σχέση  με  το  2014 όπου το  αντίστοιχο  ποσοστό ανέρχονταν στο 24%

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

PolicePress
kinima_ypervasi