Navigation
17
Δεκ
location
Αθήνα
15oC
Νεφοσκεπής
23 Μαΐ 2016

Η οικογένεια Φιλίππου αλλάζει ρότα στη ΦΑΓΕ

ΦΑΓΕ Επιχειρήσεις

Η τρίτη γενιά απογόνων του ιδρυτή της ΦΑΓΕ, Αθανάσιου Φιλίππου, έχει δρομολογήσει μια θεαματική αλλαγή κατεύθυνσης στην παραδοσιακή γαλακτοβιομηχανία.

της Μαρίας Καμπουράκη

Η διεύρυνση της προϊοντικής γκάμας, σε συνδυασμό με την αλλαγή στη σύνθεση του μείγματος των προϊόντων, στην κατεύθυνση νέων, υψηλής αξίας αγαθών, καθώς και η περαιτέρω διείσδυση στα νοικοκυριά και η εν γένει εξάπλωση της διανομής αποτελούν τους κύριους λόγους που οδήγησαν στην αύξηση των εσόδων των πωλήσεων εκτός Ελλάδος.

Η ΦΑΓΕ έχει καταφέρει να ξεχωρίσει στο διεθνές στερέωμα, ανάμεσα σε πολυεθνικούς κολοσσούς.

  • Είναι χαρακτηριστικό ότι η άνοδος πωλήσεων αποδίδεται εξ ολοκλήρου στις διεθνείς δραστηριότητες της γαλακτοβιομηχανίας, καθώς οι αγορές ΗΠΑ, Βρετανίας και Ιταλίας παραμένουν ανοδικές κατά 6,1%, 27,8% και 23,1% αντίστοιχα.

Μολονότι η ΦΑΓΕ παραμένει κορυφαία γαλακτοβιομηχανία και επί ελληνικού εδάφους, ωστόσο η οικονομική συγκυρία της χώρας δεν της επιτρέπει αύξηση των θεμελιωδών της μεγεθών στην εσωτερική αγορά.

Αναλυτικότερα, το πρώτο τρίμηνο του έτους, η ΦΑΓΕ International διεύρυνε το ποσοστό των –εκτός Ελλάδας– πωλήσεων, το οποίο, πλέον, διαμορφώνεται στο 84,3% επί του τζίρου.

  • Σύμφωνα με την οικονομική έκθεση της εταιρείας για το πρώτο τρίμηνο του έτους, τα συνολικά έσοδα ενισχύθηκαν κατά 6,5%, στα 165,3 εκατ. δολ. (περί τα 145,9 εκατ. ευρώ), ενώ ο όγκος πωλήσεων, το ίδιο διάστημα, αυξήθηκε κατά 5,8%, σε σύγκριση με το περσινό αντίστοιχο τρίμηνο.
  • Παράλληλα, το πρώτο τρίμηνο του έτους συνοδεύτηκε και με μια σημαντική ενίσχυση του μεικτού κέρδους της ΦΑΓΕ, της τάξεως του 11,7%, στα 83,3 εκατ. δολ. (73,7 εκατ. ευρώ), εξαιτίας κυρίως της μείωσης στις τιμές γάλακτος, έναντι του αντίστοιχου περσινού διαστήματος κατά 2,7% ΗΠΑ και κατά 25,3% στην Ελλάδα.
    Η βελτίωση της εικόνας του μεικτού κέρδους είχε ως αποτέλεσμα τη σημαντική τόνωση της κερδοφορίας στα 14,4 εκατ. δολ. (12,7 εκατ. ευρώ), έναντι 10,2 εκατ. δολ. (9,03 εκατ. ευρώ).Όπως τονίζει η εταιρεία στην οικονομική της έκθεση, η αύξηση των εσόδων προέρχεται αποκλειστικά από το εξωτερικό, καθώς η εγχώρια αγορά κινείται σε αντίθετη τροχιά, με την υποχώρηση του όγκου να αγγίζει το 6,9%.

Η αρνητική πορεία των εγχώριων πωλήσεων αποδίδεται από την εταιρεία σε τρεις βασικούς λόγους:

* Στην παρατεταμένη οικονομική κρίση, η οποία επιδεινώθηκε με την επιβολή των capitalcontrols τον Ιούνιο του 2015 και κατ’ επέκταση στις επιπτώσεις στην εγχώρια ζήτηση.

* Στην απόφαση της εταιρείας να μειώσει τις πωλήσεις προς ασυνεπείς πελάτες της, σε μια προσπάθεια να περιορίσει την έκθεσή της σε πιστωτικό κίνδυνο.

* Στην ανακοίνωση της πρόθεσης της εταιρείας να αποχωρήσει από την αγορά γάλακτος (σ.σ. η εταιρεία προχωρά στην πώληση του συνόλου των ακινήτων, εγκαταστάσεων και εξοπλισμού που σχετίζονται με την εγκατάσταση του Αμύνταιου).

Σε κάθε περίπτωση, πάντως, ο αντίκτυπος της εγχώριας δραστηριότητας στα συνολικά μεγέθη της γαλακτοβιομηχανίας βαίνει μειούμενος, καθώς το ποσοστό των διεθνών δραστηριοτήτων της αυξάνεται συνεχώς, αγγίζοντας, πλέον, σε όγκο πωλήσεων το 84,3%, όταν το 2010 το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 31,4% και το 2009 21,3%.

Το κείμενο δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Παρασκήνιο 21/05

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

PolicePress
PolicePress