Navigation
13
Δεκ
location
Αθήνα
18oC
Αραιή συννεφιά
29 Σεπ 2017

Η νέα τάση στην σύγχρονη Δημοκρατία. Μετά την Uber και η ΒΕΑΤ μπήκε στον χορό της ηλεκτρονικής πλατφόρμας διαμαρτυρίας

Λουκά Γεωργιάδη Απόψεις | Λουκά Γεωργιάδη

Μέσα σε λίγες ώρες συγκέντρωσε 25.000 ηλεκτρονικές υπογραφές.

Κάθε ώρα που περνάει, εκατοντάδες πολίτες εκφράζουν την αντίθεσή τους στο κυβερνητικό νομοσχέδιο, προτείνουν συγκεκριμένες λύσεις, συμμετέχουν δημιουργικά στον δημόσιο διάλογο.

Πρόκειται για τη σύγχρονη μορφή κοινωνικής διαμαρτυρίας, κινητοποίησης χωρίς μαζικές διαδηλώσεις, χωρίς άχρηστη βία και αναίτιο κλείσιμο δρόμων.

Η εταιρεία Βeat (πρώην Τaxibeat) -ακολουθώντας το αντίστοιχο παράδειγμα της Uber στο Λονδίνο- ξεκίνησε μια έντονη και δυναμική διαδικτυακή εκστρατεία με στόχο την κατάργηση του σχεδίου νόμου που προωθείται από το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων .

Το νομοσχέδιο αυθαίρετα μετατρέπει την Beat σε εταιρεία παροχής μεταφορικού έργου, και όχι ηλεκτρονική πλατφόρμα διαμεσολάβησης όπως είναι σήμερα η εταιρεία.

Είναι απίθανο να δούμε μια μέρα στους δρόμους της Αθήνας μια μαζική διαδήλωση 25.000 έως 30.000 ανθρώπων με αίτημα την κατάργηση ενός νομοσχεδίου του Υπουργείου Μεταφορών.

Σήμερα όμως οι πολίτες κινητοποιούνται διαφορετικά. Το μήνυμα διαμαρτυρίας μεταφέρεται πιο γρήγορα, η κοινωνία ενημερώνεται, τα ραδιόφωνα και οι τηλεοράσεις υποχρεωτικά ασχολούνται γιατί το θέμα αφορά χιλιάδες ακροατές και τηλεθεατές.

Η σύγχρονη δημοκρατία διαθέτει σύγχρονα όπλα και νέες μεθόδους εναντίωσης στην όποια κυβερνητική αυθαιρεσία.

Η υπόθεση της Beat στην Αθήνα δεν είναι ίδια με την υπόθεση της Uber στο Λονδίνο. Τα δεδομένα είναι διαφορετικά, η κοινωνική εμβέλεια δεν είναι ίδια.

Την υπηρεσία της Uber χρησιμοποιούν εκατομμύρια πολίτες, την Beat μόλις τώρα την ανακαλύπτουν οι –νεαρότερης ηλικίας κυρίως- Αθηναίοι.

Είναι όμως σημαντικό τέτοιου είδους κινητοποιήσεις να έχουν αποτέλεσμα. Να αποτελούν αφετηρία ευρύτερου κοινωνικού διαλόγου που να καταλήγει πάντα μέσα στο κοινοβούλιο ώστε το νομοθέτημα να λαμβάνει υπ’ όψιν όχι τα συμφέροντα των λίγων, των συντεχνιών αλλά το όφελος της κοινωνίας ως σύνολο.

Η καμπάνια (petitioning) έχει τίτλο «Αφήστε το Beat όπως το αγαπήσαμε».

Στην ιστοσελίδα change.org, συγκεντρώνονται οι υπογραφές των ενδιαφερόμενων διαμαρτυρόμενων πολιτών γιατί «το Υπουργείο εξαναγκάζει τους 8.0000 οδηγούς της Beat σε σχέση αποκλειστικής απασχόλησης με την εταιρεία, κάτι που είναι πρωτοφανές στην ιστορία των Διαδικτυακών Εφαρμογών. Βασικός στόχος αυτής της αλλαγής είναι το ίδιο το μοντέλο της Beat: η αξιολόγηση και το υψηλό επίπεδο υπηρεσιών προς τον σημερινό Έλληνα πολίτη».

«Τέτοιου είδους πρωτοβουλίες είναι ο μόνος και ασφαλής τρόπος να σκοτώσει κάποιος την καινοτομία και επιχειρηματικότητα. Κανείς δεν θα θέλει πλέον να δημιουργήσει στην Ελλάδα μια καινοτόμα τεχνολογική επιχείρηση όταν θα ξέρει ότι μπορεί να έρθει αντιμέτωπος με νόμους που αντιμετωπίζουν την επιχειρηματική του ιδέα με νοοτροπίες της δεκαετίας του ’60», αναφέρεται χαρακτηριστικά.

«Οι διατάξεις του νέου νόμου για τις αστικές μεταφορές που αφορούν στην Beat (η μετατροπή της από μεσολαβητή σε εταιρεία μεταφορών, οι 3ετείς συμβάσεις με οδηγούς-υπαλλήλους) είναι ενάντια στην καινοτομία, την επιχειρηματικότητα και τη δημιουργία θέσεων εργασίας», καταλήγει το κείμενο της πρωτοβουλίας..

Το αίτημα κατάργησης του νομοσχεδίου θα σταλεί στους αρμόδιους υπουργούς, Χρήστο Σπίρτζη, Νίκο Παππά, και Δημήτρη Παπαδημητρίου αλλά και στον πρωθυπουργό, Αλέξη Τσίπρα.

 

Ας ελπίσουμε ότι θα το λάβουν υπ’ όψιν τους…

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

PolicePress
PolicePress