Navigation
21
Οκτ
location
Αθήνα
24 Νοέ 2015

Η κυβέρνηση «σκοτώνει» τα ναυπηγεία

Πλοια Οικονομία

Το τελευταίο καρφί στην ελληνική ναυπηγοεπισκευαστική δραστηριότητα βάζει η κυβέρνηση, καθώς σύμφωνα με το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Πειραιά, το οικονομικό επιτελείο σχεδιάζει να αυξήσει τα έσοδα του προϋπολογισμού μέσω της επιβολής ΦΠΑ στην κατασκευή, επισκευή, συντήρηση και στα καύσιμα, των επιβατηγών-οχηματαγωγών πλοίων.

Με τα δυο μεγαλύτερα ναυπηγεία της χώρας να παραμένουν ουσιαστικά ανενεργά καθώς πλέον έχουν σταματήσει οι «χρυσές εποχές» της παντοκρατορίας τους, η επιβατηγός ναυτιλία αποτελεί σχεδόν τη μοναδική διέξοδο για τον κλάδο, τόσο σε επίπεδο επισκευών πλοίων που γίνεται σε ετήσια βάση για την ακτοπλοΐα όσο και κατασκευής ή επισκευής μικρότερων επιβατηγών – οχηματαγωγών πλοίων μήκους μέχρι 100 μέτρων (παντόφλες).

 

 

Η επιστολή του ΒΕΠ

Το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Πειραιά με επιστολή του προς όλους τους αρμόδιους υπουργούς κάνει λόγο για «καταστροφικές συνέπειες που θα έχει για τις ναυπηγοεπισκευαστικές επιχειρήσεις το ενδεχόμενο της επιβολής ΦΠΑ».

Εκφράζει την αντίθεσή του σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο και ζητά να υπάρξει μέριμνα και να ληφθεί απόφαση να διατηρηθούν οι προβλεπόμενες από το άρθρο 27, παρ. 1 α’ και δ’ του Ν. 2589/2000 («Κώδικας Φόρου Προστιθέμενης Αξίας») εξαιρέσεις.

«Το Επιμελητήριό μας επανέρχεται, για ακόμη μία φορά, μετά από συνάντησή μας με τον γεν. γραμματέα Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων, κ. Αθανάσιο Χριστόπουλο, όπου, δυστυχώς, θέμα συζήτησης υπήρξε μία πιθανή επιβολή ΦΠΑ στην κατασκευή, επισκευή, συντήρηση, καύσιμα, λιπαντικά κ.λπ. των επιβατηγών, επιβατηγών-οχηματαγωγών και γενικά εμπορικών πλοίων, παρεμποδίζοντας τις, επιτέλους, ανατεθείσες σε μικρές ναυπηγικές μονάδες στη Σαλαμίνα και στο Πέραμα, εργασίες κατασκευής επιβατηγών-οχηματαγωγών πλοίων, μήκους περίπου 100 μέτρων» σημειώνει το ΒΕΠ και προσθέτει: «Η πιθανή επιβολή ΦΠΑ στις αναφερόμενες εργασίες, συνέπεια θα είχε τη μη ανανέωση του γερασμένου υφιστάμενου στόλου λόγω της αύξησης του κόστους κατασκευής, επισκευής, κ.λπ., τη μετακύλιση του κόστους στο επιβατικό κοινό, τον κίνδυνο να μην αποπερατωθούν οι εργασίες που άρχισαν και, βέβαια, να μη συνεχίσουν με νέες παραγγελίες οι πλοιοκτήτες, οι οποίοι θα στραφούν στη γείτονα ή σε άλλες χώρες για την κατασκευή των πλοίων τους. Κύρια, όμως, θα είχε ως συνέπεια να δοθεί καίριο χτύπημα στις επιχειρήσεις του κλάδου με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ανεργία που καλπάζει στη Ν/Ζ Περάματος. Θα προστεθούν επιχειρήσεις στις, ήδη, κλειστές και άνεργοι στη σωρεία των ανέργων».

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

PolicePress
kinima_ypervasi