Navigation
23
Ιούλ
location
Αθήνα
37oC
Αίθριος - καθαρός
11 Φεβ 2016

Γιατί επιστρέφουν οι ξένες εταιρείες στην Ελλάδα

malls Επιχειρήσεις

Μπορεί τα capital controls σε συνδυασμό με την πολιτική και οικονομική αβεβαιότητα να «πάγωσαν» προσωρινά την έλευση της αμερικανίκης Burger King στην ελληνική αγορά, αλλά η διάσημη αλυσίδα δείχνει αποφασισμένη να λειτουργήσει πιλοτικά 5 καταστήματα στην Αθήνα εντός του 2016.

Επιπλέον η επίσης αμερικάνικη  American Eagle Outfitters, η οποία έχει κάνει το «ντεμπούτο’» της στο The Mall Athens σε συνεργασία με την notos com αλλά και η επίσης αμερικανική Forever 21 από το χώρο της νεανικής ένδυσης, είναι έτοιμες να «προσγειωθούν» στην ελληνική αγορά ακόμα πιο δυναμικά.

Οι αμερικανικές επιχειρήσεις συνεχίζουν να πιστεύουν στο εγχώριο λιανεμπόριο, όπως τους καταγράφει η τελευταία ανάλυση της γνωστής εταιρείας συμβούλων ακινήτων NAI, η οποία, παράλληλα καταγράφει και τα ενοίκια για τα καταστήματα στους εμπορικούς δρόμους και τα malls. Οπως επισημαίνει λοιπόν η εταιρεία στις αλυσίδες που μπήκαν το περασμένο, δύσκολο έτος στην ελληνική αγορά περιλαμβάνονται η ολλανδική εταιρεία εσωρούχων Hunkenmoller- και μάλιστα μετά την επιβολή των capital controls, τον Οκτώβριο-, η οποία ξεκίνησε από την Πάτρα, με σχέδια επέκτασης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Αργά, αλλά με σταθερά βήματα μέσα σε malls επεκτείνεται επίσης από το χώρο των εσωρούχων η Women’s Secret, ενώ από τον κλάδο των οικιακών ειδών η βρετανική English Home έκανε το ντεμπούτο της στην Ελλάδα το 2015 με νέα καταστήματα σε μεγάλες εμπορικές πιάτσες όπως αυτές του Πειραιά, της Κηφισιάς, του Χαλανδρίου, της Γλυφάδας, της Νέας Ιωνίας, του Κολωνακίου αλλά και στο εμπορικό κέντρο River West. Επίσης από το χώρο του οικιακού εξοπλισμού, επίσημη πρώτη στην ελληνική αγορά πέρυσι έκανε και η αλυσίδα Jysk, η οποία σκοπεύει να συνεχίσει να επεκτείνεται με νέα καταστήματα και κατά το τρέχον έτος. Εντός του 2015 έκανε νέα αρχή πορεία στο εγχώριο λιανεμπόριο και η The Athlete’s Foot, κάτω από την «ομπρέλα» του ομίλου Fourlis.

Στις αλυσίδες που ήταν ήδη στην Ελλάδα, συνέχισαν ωστόσο να επεκτείνονται στη χώρα μας κατά το παρελθόν έτος, περιλαμβάνονται η Η&Μ, η οποία έχει ανακοινώσει το 33ο της κατάστημα για την άνοιξη του 2016 στο Mare West της Κορίνθου, το αντίπαλον δέος, ο όμιλος Inditex, ο οποίος διεύρυνε περαιτέρω το μερίδιο αγοράς του πέρυσι στην εγχώρια ένδυση με νέα καταστήματα των brands Bershka, Stradivarius (σε Ρόδο και Τρίκαλα), της Pull & Bear, της Oysho στη Μύκονο, αλλά και της «ναυαρχίδας» Zara στο Οne Salonica της Θεσσαλονίκης.

Επέκταση δικτύων επιχειρούν επίσης η αλυσίδα Public του Π. Γερμανού, οι αλυσίδες Orchestra από τον κλάδο των παιδικών ειδών, η Mexx από το χώρο της ένδυσης αλλά και η γνωστή αλυσίδα καλλυντικών Sephora, ενώ από το χώρο της εστίασης τα Goody’s Burger House, Flocafe Espresso Room, Everest, Μikel, Γρηγόρης, Αρτοποιητής, Focaccino, το Απολλώνιον και η Pizza Fun. Από τον κλάδο των ηλεκτρικών η Media Markt, με μερίδιο αγοράς στο 11% προτίθεται, όπως επισημαίνεται στην έρευνα, να ανοίξει 2-3 νέα μικρότερα καταστήματα από εφέτος, αν κι εφόσον οι συνθήκες το επιτρέψουν.

Η επιτυχία των εμπορικών κέντρων

Για άλλη μια χρονιά τα εμπορικά κέντρα (malls) ξεπέρασαν την απόδοση των εμπορικών καταστημάτων ακόμα και αυτών σε μεγάλους εμπορικούς δρόμους. Παρόλο που το 2015, οι πωλήσεις καταστημάτων σε εμπορικά κέντρα ήταν μικρότερες από αυτές του 2014, τα περισσότερα αύξησαν το ποσοστό πληρότητάς τους καθώς και τον αριθμό των επισκεπτών τους. Τα The Mall Athens, Golden Hall & Mediterranean Cosmos άγγιξαν πληρότητα πάνω από 97% ενώ το Smart Park & το Metro Mall έκλεισαν στο 100%.

Οι τιμές ενοικίασης των εμπορικών κέντρων παρουσιάζουν ως επί το πλείστον σταθεροποιητική πορεία και ξεκινούν από 50-90 ευρώ/m2 /μήνα για καταστήματα μικρότερα των 100m2, , από 35-60 ευρώ/m2 /μήνα για καταστήματα μεγαλύτερα των 100m2 και από 9-20 ευρώ/m2 /μήνα για anchor tenants. Επιπρόσθετα, το ποσοστιαίο μίσθωμα επί των πωλήσεων κυμαίνεται για άλλη μια χρονιά από 6% έως 14%, ενώ οι αποδόσεις από 8,25% έως 9,25%.

Η προσφορά εμπορικών κέντρων στην Ελλάδα είναι μικρή, κάτι που προσδίδει δυναμική για ανάπτυξη του κλάδου στη χώρα. Η Ελλάδα έχει εμπορικά κέντρα που λόγω απαρχαιωμένου σχεδιασμού και αλλαγών στις προτιμήσεις των καταναλωτών παρουσιάζουν μη ικανοποιητικές αποδόσεις. Επιπλέον, η αυξημένη ζήτηση από πλευράς καταναλωτών για προορισμούς που συνδυάζουν διάφορα είδη του κλάδου λιανικής και προσφέρουν πολλές επιλογές ενισχύουν τη τάση για περαιτέρω ανάπτυξη εμπορικών κέντρων.

Σύμφωνα με την NAI Hellas, τα παραπάνω σε συνδυασμό με τις καλές αποδόσεις των εμπορικών κέντρων στη χώρα δημιουργούν επενδυτικό ενδιαφέρον κυρίως για ανακατασκευή, ανακαίνιση και επέκταση υπαρχόντων εμπορικών κέντρων.

Μερικά από τα μεγαλύτερα έργα του κλάδου η πορεία των οποίων θα εξαρτηθεί και από την πορεία ανάκαμψης της Ελληνικής οικονομίας είναι το Cambas Project, στα ανατολικά προάστια της Αττικής που αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2018, το πρώην Ολυμπιακό Κέντρο Ραδιοτηλεόρασης που αναμένεται να ανακατασκευαστεί και να ενωθεί με το εμπορικό κέντρο Golden Hall, το εμπορικό κέντρο στο Βοτανικό και τέλος το Ελληνικό που αποτελεί μια από τις εννιά ιδιωτικοποιήσεις της χώρας, για την οποία πάντως υπάρχουν διαπραγματεύσεις σε εξέλιξη.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

PolicePress
kinima_ypervasi