Navigation
28
Μαΐ
location
Αθήνα
17oC
Βροχή
2 Σεπ 2015

Η ελληνική φέτα κατακτά μετ΄εμποδίων την Βρετανία

Φέτα Οικονομία

Ακόμα ένα θύμα του ελέγχου κεφαλαίων στην Ελλάδα είναι και τα ελληνικά προϊόντα που κάνουν θραύση στο εξωτερικό. Μεταξύ αυτών και η ελληνική φέτα που την ώρα που κατακτά την Βρετανία, την ίδια στιγμή ο έλεγχος κεφαλαίων που έχει επιβληθεί στην Ελλάδα δυσκολεύει την εξαγωγή της, μαζί και των υπόλοιπων ελληνικών προϊόντων. Η ζημιά που καταγράφεται δεν είναι μόνο στο οικονομικό από την απώλεια των εσόδων που θα είχαν οι εταιρείες σε μια τόσο δύσκολη οικονομική συγκυρία, αλλά πλήττεται και το πρεστίζ των ελληνικών προϊόντων στο εξωτερικό.

Η βρετανική Telegraph σημειώνει ότι ολοένα και περισσότερο, οι Βρετανοί έρχονται σε επαφή με τις ελληνικές γεύσεις. Τις γνωρίζουν, γοητεύονται από αυτές και τις αναζητούν τα ράφια των σούπερ μάρκετ. Ο Έλληνας επιχειρηματίας, Πάνος Μανουηλίδης, που ζει στο Βόρειο Λονδίνο και διευθύνει την εταιρεία «Odysea» που ασχολείται με την προμήθεια τροφίμων (όπως φέτα και ελιές) στα αγγλικά σούπερ μάρκετ, έχει σφαιρική γνώση του θέματος.

Παραδέχεται στην εφημερίδα ότι υπάρχει έντονη ζήτηση από τους Βρετανούς για τα ελληνικά προϊόντα, αλλά τα προβλήματα της Ελλάδας δημιουργούν δυσκολίες στις εταιρείες που επιθυμούν να τα εξάγουν. Ο κ. Μανουηλίδης σημειώνει πως το τελευταίο διάστημα έχει αυξηθεί σημαντικά η δημοτικότητα των ελληνικών τυριών στο Ηνωμένο Βασίλειο. Οι καταναλωτές τα αναζητούν και τελικά τα αγοράζουν. Οι προτιμήσεις τους εκτείνονται από τα συνήθη προϊόντα (π.χ. φέτα), έως τα λιγότερα διαδεδομένα (βλ. Μελάσα).

Οι πρώτες προσπάθειες εισαγωγής ελληνικών προϊόντων στα βρετανικά σούπερ μάρκετ, άρχισαν να γίνονται, δειλά-δειλά, στα τέλη της δεκαετίας του ’70, τότε που ούτε καν οι Έλληνες δεν γνώριζαν κάποια προϊόντα. Η εταιρεία του κ. Μανουηλίδη, «Odysea», ιδρύθηκε το 1991 και έχει το 2014 είχε κύκλο εργασιών που έφτανε τα 12 εκατομμύρια λίρες. Η δράση του δεν περιορίζεται μόνο στα σούπερ μάρκετ, αλλά και σε καλά εστιατόρια που κάνουν μαζικές παραγγελίες – κυρίως τυριών. Πολλά από αυτά τα εστιατόρια είναι προσανατολισμένα στην ελληνική κουζίνα: μια τάση που το τελευταίο διάστημα αποκτάει ενδιαφέρουσες διαστάσεις στο Λονδίνο.

Και κάπου εδώ, αρχίζουν τα προβλήματα: η συνεχιζόμενη ελληνική κρίση έχει δημιουργήσει πολλά προβλήματα στους προμηθευτές που δεν είναι πάντα σε θέση να μεταφέρουν τα προϊόντα στο Ηνωμένο Βασίλειο. Ιδιαιτέρως, από την επιβολή των capital controls και μετά, χάθηκε η σχέση εμπιστοσύνης ανάμεσα σε προμηθευτές, παραγωγούς και διεθνείς πελάτες.

Ο κ. Μανουηλίδης επισημαίνει: «Η Ελλάδα εξακολουθεί να είναι ένα εχθρικό περιβάλλον για αυτούς έχουν επιχειρηματικές δραστηριότητες. Είναι το αποτέλεσμα πολλών ετών κακών πολιτικών και πολύ κακής οργάνωσης. Οι μικρές ελληνικές επιχειρήσεις αγωνίζονται να μεταφέρουν τα προϊόντα τους στο εξωτερικό. Δεν υπάρχουν πολλά πολλά διαθέσιμα κενά φορτηγά, ενώ οι τιμές των ναύλων θα αυξηθούν σημαντικά, αν δεν αλλάξει η κατάσταση».

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

PolicePress
kinima_ypervasi