Navigation
27
Ιούν
location
Αθήνα
36oC
Αίθριος - καθαρός
15 Ιούν 2017

Γιατί Β. Μαρινάκης, Χ. Βαφειάς και Γ. Καραγεωργίου αγωνιούν για τη ναυτιλία

Μαρινάκης Χαλκιάς Καραγεωργίου Νέα

Μερικοί από τους μεγαλύτερους παίκτες στον κλάδο των δεξαμενόπλοιων, όπως ο Βαγγέλης Μαρινάκης, ο Χάρης Βαφειάς αλλά και ο επικεφαλής της Olympic Shipping του Ιδρύματος Ωνάση Γιώργος Καραγεωργίου έχουν εγείρει τις ανησυχίες τους για το πώς θα εφαρμοστούν οι νέοι, αυστηρότεροι περιβαλλοντικοί κανονισμοί μέσα στα επόμενα χρόνια αλλά και για την αβεβαιότητα για το μέγεθος των συνεπειών που θα έχει η εφαρμογή τους στη διεθνή αγορά.

Ειδικότερα, στο πλαίσιο του TradeWinds Shipowners Forum στην Αθήνα, ο επικεφαλής της ναυτιλιακής StealthGas, Χάρης Βαφειάς τόνισε ότι «Όλοι αυτοί οι κανόνες τέθηκαν σε εφαρμογή χωρίς ωστόσο πρώτα να έχει προηγηθεί ουσιαστική ανάλυση».

Οι αρμόδιοι φορείς και οι διεθνείς οργανισμοί -και ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (IMO)δεν αποτελεί εξαίρεση- συνήθως προχωρούν κατευθείαν στην υιοθέτηση νέων κανονισμών παρακινούμενοι ως επί το πλείστον από πολιτικές σκοπιμότητες, ενώ παράλληλα, οι ναυλωτές σπάνια θα στηρίξουν τους εφοπλιστές στην προσπάθειά τους για την κάλυψη των πρόσθετων δαπανών που απαιτούνται για τη λειτουργία και την εφαρμογή των κανονισμών αυτών.

Ο κ. Βαφειάς συνέχισε αφήνοντας αιχμές εναντίον των ναυλωτών για τη στάση τους ότι «Παρά τις δημόσιες τοποθετήσεις τους για τα μείζονα περιβαλλοντικά ζητήματα και για την “πράσινη” ενέργεια, κανένας τους δεν είναι διατεθειμένος να καταβάλει από την τσέπη του ούτε ένα δολάριο για την κατασκευή ενός πλοίου που θα χρησιμοποιεί πλυντρίδες – πρόκειται ξεκάθαρα για παντελή έλλειψη σεβασμού προς το περιβάλλον εκ μέρους τους».

Από τη μεριά του ο Γιώργος Καραγεωργίου, που είναι ο διευθύνων σύμβουλος της ιστορικής ναυτιλιακής του Ιδρύματος Ωνάση -και παραδοσιακού παίκτη στα δεξαμενόπλοια- Olympic Shipping and Management, σχολίασε ότι «Στην παρούσα φάση, δεν είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε το πώς οι νέοι κανόνες θα εφαρμοστούν. Για παράδειγμα, η Maersk έχει εκδηλώσει δημόσια την αντίθεσή της στη χρήση πλυντρίδων, ενώ η Carnival τις υποστηρίζει επίσης δημόσια… Τα διυλιστήρια αναβάλλουν συνεχώς απαραίτητες και ζωτικής σημασίας επενδύσεις για την παραγωγή καυσίμων, με την δικαιολογία ότι περιμένουν το πότε οι πλοιοκτήτες θα δεχτούν να εγκαταστήσουν πλυντρίδες στα πλοία τους».

Ακόμη ένα δείγμα της έντονης ανησυχίας που έχει κατακλείσει παράγοντες του κλάδου των tankers και της αβεβαιότητας που επικρατεί στην αγορά, είναι το γεγονός ότι «αρκετοί εφοπλιστές αναβάλλουν την πολύ σημαντική επιλογή του ποια συστήματα μείωσης εκπομπών άνθρακα θα εγκαταστήσουν στα νεότευκτα δεξαμενόπλοια τύπου VLCC που παραγγέλνουν και τα οποία θα μπουν στο νερό σε ένα χρόνο και κάτι από σήμερα», όπως υποστήριξε ο Jerry Kalogiratos, ο οποίος είναι ο διευθύνων σύμβουλος της ναυτιλιακής Capital Product Partners (CPP), που ελέγχει ο Βαγγέλης Μαρινάκης.

Την άποψη αυτή εξέφρασε και ο Απόστολος Πουλοβασίλης, ο διευθύνων σύμβουλος της ναυτιλιακής Aegean Shipping Management (την οποία ελέγχει ο γιος του Δημήτρη Μελισσανίδη, Γιώργος, από τη θέση του προέδρου), λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «Αυτό το ζήτημα αποτελεί έναν μεγάλο πονοκέφαλο τόσο για τους ναυλωτές όσο και για τους εφοπλιστές. Υπάρχουν αρκετές σημαντικές αποφάσεις που πρέπει να ληφθούν άμεσα».

 

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

PolicePress
kinima_ypervasi