Navigation
12
Δεκ
location
Αθήνα
18oC
Αραιή συννεφιά
18 Ιούν 2017

Γιατί οι τιμές στην Ελλάδα παραμένουν στα ύψη;

σούπερ μάρκετ αγορές ψώνια Χρήμα & Πολίτης

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ευρωπαϊκής στατιστικής υπηρεσίας, που παρουσιάζει η «Καθημερινή της Κυριακής», στην Ελλάδα όταν μεταβάλλονται οι τιμές της βιομηχανίας είναι διαφορετικό το ποσοστό μετάδοσης – ή μετακύλισης – στις τιμές καταναλωτή στην περίπτωση αύξησης των τιμών απ’ ό,τι στην περίπτωση μείωσης.

Συγκεκριμένα, στην περίπτωση της αύξησης είναι 29,4%, ενώ στην περίπτωση της μείωσης είναι πολύ χαμηλότερο 8,1%.

Δηλαδή, οι αυξήσεις μετακυλούνται σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό στη λιανική, στην περίπτωση των τροφίμων πάντα, σε σύγκριση με τη μετακύλιση των μειώσεων.

Στην περίπτωση της Ελλάδας, όπως αναφέρει η «Καθημερινή», ο βαθμός μετάδοσης των αυξήσεων είναι διαφορετικός σε κάθε κλάδο τροφίμων. Σε ό,τι αφορά το ψωμί και τα δημητριακά, το ποσοστό μετάδοσης της αύξησης είναι 19,7% και της μείωσης μόλις 4,9%. Από την άλλη, στην κατηγορία του κρέατος, παρατηρείται συμμετρία (ποσοστό μετάδοσης της αύξησης 19,8% και της μείωσης 19,3%).

Στο σύνολο των τροφίμων, οι αυξήσεις στις τιμές των βασικών γεωργικών προϊόντων μεταδίδονται στις τιμές του καταναλωτή σε ποσοστό 7,5% ενώ η μείωση σε 4,1%. Στα λαχανικά ειδικά, η αύξηση περνά σε ποσοστό σχεδόν 60% στις τιμές καταναλωτή, ενώ η μείωση σε ποσοστό περίπου 35%.

 

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

PolicePress
PolicePress