Navigation
18
Ιαν
location
Αθήνα
13oC
Ασθενής Βροχή
16 Οκτ 2015

Γιατί αποσύρονται οι Ρώσοι από την αγορά ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΟΛΘ και Rosco

ΟΣΕ Οικονομία

Διοικητικές αλλαγές και διεθνείς εξελίξεις οδηγούν στην ξαφνική απόσυρση του ρώσικου ενδιαφέροντος για ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΟΛΘ και Rosco. Το διοικητικό συμβούλιο των ρωσικών σιδηροδρόμων Rossiyskie Zheleznye Dorogi (RZD), αποφάσισε να εισηγηθεί στον βασικό τους μέτοχο, δηλαδή το ρωσικό κράτος, να αποσύρει το ενδιαφέρον για επενδύσεις στην Ελλάδα.

Ένας από τους λόγους της ξαφνικής απόσυρσης που προκαλεί πονοκεφάλους στην ελληνική κυβέρνηση, σχετίζεται με την αλλαγή ηγεσίας στην RZD. Το καλοκαίρι, ο Βλάντιμιρ Γιακούνιν, ο οποίος ήταν υπέρ των επενδύσεων στην Ελλάδα, αποχώρησε από το τιμόνι της ρωσικής κρατικής εταιρείας. Ο Γιακούνιν, που ανήκει στο στενό περιβάλλον του Πούτιν, παραιτήθηκε τον Αύγουστο και αντικαταστάτης του ορίστηκε με διάταγμα της ρωσικής κυβέρνησης, ο Ολεγκ Μπελοζέροφ.

Ετσι, οι Ρώσοι αποφάσισαν πως δεν θα συνεχίσουν να συμμετέχουν στους διαγωνισμούς για το 100% του μετοχικού κεφαλαίου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ούτε για το 51% του ΟΛΘ αλλά ούτε και για το 100% της Rosco.

Η ημερομηνία υποβολής δεσμευτικών προσφορών για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει προγραμματιστεί να γίνει στις αρχές Δεκεμβρίου, όπως και για την Rosco, ενώ για τον ΟΛΘ τον Φεβρουάριο του 2016.

Στην τρέχουσα δεύτερη φάση του διαγωνισμού για τον ΟΛΘ είχαν προκριθεί οι APM Terminals, Deutsche Invest, η Duferco , η ICTS, η Mitsui, η P&O, η Yilport και η κοινοπραξία Rossiyskie Zheleznye Dorogi με την ΓΕΚ-Τέρνα

Για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ συμμετείχαν η RZD σε κοινοπραξία με την ΓΕΚ-Τέρνα και η ρουμανική Grup Feroviar Roma.

Άγνωστο παραμένει το εάν η ΓΕΚ-Τέρνα θα συνεχίσει μόνη της ή με άλλο εταίρο την συμμετοχή της στην διαδικασία.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

kinima_ypervasi