Navigation
21
Ιαν
location
Αθήνα
9oC
Αρκετά σύννεφα
27 Νοέ 2015

Για ποιο ναυτιλιακό κλάδο ήταν η χειρότερη χρονιά

Πλοια Οικονομία

Η χειρότερη χρονιά των τελευταίων επτά ετών είναι το 2015 για την αγορά ξηρού χύδην φορτίου, όπως προκύπτει από τη σύγκριση των εσόδων που έκανε ο ναυλομεσιτικός οίκος «G. Moundreas».

Αναλυτικότερα, όπως αναφέρει το Τhe SeaNation, στην ανάλυση του αναφέρει ότι το 2015 όµως, εκτός από την χρονιά που ο BDI έσπασε δύο φορές το ιστορικό χαµηλό του, χαρακτηρίζεται και η χρονιά που δεν επαληθεύτηκε η κυκλικότητα του δείκτη, όπου το τελευταίο τρίµηνο του έτους η αγορά παρουσιάζει ανοδική τάση αλλά και η χειρότερη χρονιά των τελευταίων επτά ετών, δηλαδή από το 2009 έως και σήµερα, αναφορικά µε τον ετήσιο µέσο όρο των ηµερησίων εσόδων (Trip Charter).

Είναι χαρακτηριστικό ότι έως τώρα, βάσει του ετήσιου µέσου όρου ηµερησίων εσόδων (Trip Charter), η χειρότερη χρονιά για τον κλάδο των πλοίων µεταφοράς ξηρού φορτίου ήταν το 2012 καθώς ο ετήσιος µέσος όρος ηµερησίων εσόδων(Trip Charter) τη χρονιά αυτή για τα Capes ήταν $ 7,090, για τα Panamax $ 7,544, για τα Supramax $ 9,022 και για τα Handysize στα $ 7,972.

Συγκρίνοντας τα έσοδα του 2012 µε τον έως τώρα µέσο όρο των ηµερησίων εσόδων (Trip Charter) για το 2015, διαπιστώνουµε ότι τα Capes βρίσκονται στα ίδια επίπεδα, τα έσοδα των Panamax είναι µειωµένα κατά 24,75% στα $ 5,677 την ηµέρα, των Supramax είναι µειωµένα κατά 24,84% στα $ 6,781 την ηµέρα και των Handysize µειωµένα κατά 29,36% στα $ 5,632 την ηµέρα, καθιστώντας έτσι την φετινή χρονιά, την χειρότερη των τελευταίων 7 ετών.

Αναφορικά µε τα δύο αυτά έτη, το 2012 και το 2015, να επισηµάνουµε ότι σύµφωνα µε επίσηµα στοιχεία από το IMF, το Παγκόσµιο ΑΕΠ το 2012 αναπτύχθηκε κατά 3,2% ενώ η πρόβλεψη για το 2015 είναι στο 3,1%.

Αντίστοιχα, βάσει στοιχείων του WTO, η ανάπτυξη του Παγκόσµιου Εµπορίου το 2012 έκλεισε στο 2% ενώ η πρόβλεψη για το 2015 κάνει λόγο για ανάπτυξη 2,8%.

Εν ολίγοις, το 2015 παρουσίασε τους ίδιους ρυθµούς Παγκόσµιας Ανάπτυξης µε το 2012 αλλά αυξηµένη ανάπτυξη του Παγκόσµιου Εµπορίου κατά 0,8% και παρ’ όλα αυτά είναι η χειρότερη χρονιά για τον κλάδο όσον αφορά τον µέσο όρο ηµερησίων εσόδων.

Τα ανωτέρω στοιχεία για το 2012 και το 2015, εν µέρει επιβεβαιώνουν ότι αφού η Παγκόσµια Ανάπτυξη κινήθηκε στα ίδια επίπεδα ενώ το Παγκόσµιο Εµπόριο φέτος παρουσίασε αύξηση, η πτώση της αγοράς του κλάδου µεταφοράς ξηρού φορτίου οφείλεται στην σωρευτική αύξηση του τονάζ.

Να σηµειώσουµε ότι από τις αρχές του 2009 έως και τις αρχές του 2105 τα πλοία µεταφοράς φορτίου σε DWT αυξήθηκαν κατά 81% περίπου, από τους 417,862 εκ. DWT στους 757,609 εκ. DWT. Από τις αρχές του 2012 έως και τις αρχές του 2015 η αύξηση ήταν της τάξης του 24% περίπου, από τους 611,454 εκ. DWT στους 757,609 εκ. DWT.

Για το 2015, από τον Ιανουάριο µέχρι και τις 20 Νοεµβρίου η αύξηση είναι στους 18,839 εκ. DWΤ δηλαδή περίπου 2,5% από τους 757,609 εκ. DWT στους 776,448 εκ. DWT.

Ο συνδυασµός της σωρευτικής αύξησης του τονάζ µε την ιδιαίτερα µετριοπαθή ανάπτυξη της Παγκόσµιας οικονοµίας και του Εµπορίου είναι οι κύριοι λόγοι για την σηµερινή και όπως όλα δείχνουν και για το 1ο εξάµηνο του 2016, αρνητική εικόνα της αγοράς.

Τέλος να σημειωθεί ότι την Παρασκευή 20 Νοεµβρίου, 2015, ο BDΙ έκλεισε στις 498 µονάδες το χαμηλότερο σημείο από την ίδρυση του. Τις επόμενες ημέρες σημείωσε μία μικρή άνοδο και πέρασε πάλι πάνω από τις 500 μονάδες.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

kinima_ypervasi