Navigation
21
Ιαν
location
Αθήνα
9oC
Αρκετά σύννεφα
13 Απρ 2016

Fiat 500 0.9 TwinAir- Καλό για την πόλη,αλλά ακριβό

fiat500 Τεχνολογία

Αν βάζαμε στο πλάι δύο ίδια σε ονομασία αυτοκίνητα, το Fiat 500, το γνωστό μας 500άρακι που «πρωταγωνίστησε» στις περισσότερες ιταλικές ταινίες, και το σημερινό 500άρακι θα βλέπαμε ότι δεν έχουν τίποτα κοινό αυτά τα αυτοκίνητα.Οι Ιταλοί έχουν ένα καλό. Θα πρέπει να το αναγνωρίσουμε. Σέβονται όλα τα ιταλικά προϊόντα. Και ένα από αυτά –από τα πολύ καλά της Ιταλίας–είναι η αυτοκινητοβιομηχανία της Fiat.

Όταν πριν από μερικές δεκαετίες κυκλοφόρησε, το αποκαλούσαμε απλά «500αράκι». Σήμερα το λέμε πάλι 500αράκι, αν και «φοράει» κινητήρα 900 cc.

Το δημοφιλές 500άρακι έχει διαχρονική γοητεία. Όταν βρίσκεται δίπλα σας, δεν περνάει απαρατήρητο.Ειδικά τώρα,που έχει και τον χαρακτηριστικό θόρυβο από τον προηγμένο δικύλινδρο 0.9 TwinAir βενζινοκινητήρα, Euro 6.

Το Fiat 500 είναι ένα μικρό αυτοκίνητο που προορίζεται για μετακινήσεις, κυρίως, στην πόλη. Μπορείς να κάνεις μεγάλο ταξίδι, αλλά θα είναι κάπως κουραστικό.

Πριν ξεκινήσουμε όμως τηνπαρουσίαση, να εξηγήσουμε γιατί είναι ακριβό. Το Fiat 0.9 TwinΑir στην έκδοση Lounge,με το ευνοϊκό μέτρο της απόσυρσης,κοστίζει 15.700 ευρώ. Αν το θέλουμε με δερμάτινα καθίσματα όπως αυτό της δοκιμής μας, τότε πρέπει ναπροσθέσουμε και άλλα 890. Η τιμή θα φτάσει τα 16.590 ευρώ.

Δεν λέω. Είναι όμορφο και γουστόζικο, αλλά για τα σημερινά δεδομένα τα 16.590 ευρώ δεν είναι και λίγα. Σίγουρα έχει πολλά αξεσουάρ και πολλά εξτρά και χρήσιμα γκατζετάκια.

Στον δρόμο

Έχουμε οδηγήσει τα τελευταία χρόνια αρκετές εκδόσεις από το μικρό Fiat. Το νέο Fiat με τον δικύλινδροTwinAir κινητήρα βενζίνης(875 κ. εκ.) αποδίδει 105 ίππους. Η αλήθεια είναι ότι μας άρεσε στον δρόμο.Η κύλισή του είναι υποδειγματική.

Αυτό που δεν μας άρεσε είναι ο αρχικός δισταγμός που έχει στο ξεκίνημα. Συνήθεια όμως είναι και κάθε οδηγός βρίσκει τη χρυσή τομή.

Στο ρελαντίέχει τραχύήχο. Και για τους φίλους της μουσικής αυτό είναι πρόβλημα. Το αυτοκίνητο που δοκιμάσαμε «κρύβει» νέες τεχνολογίεςμε την υπερτροφοδότηση από υπερσυμπιεστή υψηλής απόδοσης. Οι μηχανικοί ενσωμάτωσαν τηνπολλαπλήεισαγωγή στην κυλινδροκεφαλή και το πρωτότυπο σύστημα έλεγχου των βαλβίδων εισαγωγής MultiAir 2.Είπαμε, δεν πιάνεται. Έχει καλό γκάζι. Μας άρεσε στην εθνικήοδό και μας εντυπωσίασε στην πόλη. Και αυτό γιατί ο κινητήρας είναι ελαστικός στις χαμηλές και μεσαίες στροφές. Η ροπή του από τις 2.000 στροφές και πάνω είναι αρκετά καλή (145 Nm).

Πόσο καίει;Εξαρτάται από το πόσο βαρύ πόδι έχει ο κάθε οδηγός και με ποιο στιλ οδηγεί. Σύμφωνα με τις επίσημες εργοστασιακές μετρήσεις στην πίστα, οι Ιταλοί δίνουν 4,2 λίτρα στα 100 χλμ. Φυσικά, σε καμιά περίπτωση δεν πλησιάσαμε τις εργοστασιακές μετρήσεις. Σύμφωνα με τιςηλεκτρονικές ενδείξεις που είχαμε στο αυτοκίνητο της δοκιμής, δεν πέσαμε ποτέ κάτω από 7 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα. Βέβαια, για να πούμε την αλήθεια, στις εκκινήσεις βυθίζαμε το πεντάλ του γκαζιού στο πάτωμα.

Δεν ξεκινήσαμε ποτέ με διαθέσεις οικονομικής οδήγησης και σχεδόν πάνταήμαστανστο αυτοκίνητο τρεις ενήλικοι και όχι αδύνατοι. Αν πατούσαμε πιο γλυκά το γκάζι και κάναμε και σωστή χρήση τουStart/Stop, ενδεχομένως να πέφταμε και κάτω από τα 6.5/100 χλμ.

Το Fiat 500 έχει έναν πολύ καλό σε αίσθηση λεβιέ ταχυτήτων 6 σχέσεων. Οι ταχύτητες «κουμπώνουν» υποδειγματικά.Οι εκπομπές ρύπων (CO2) είναι στα 99 γρ./χλμ.

Άψογο στο εσωτερικό. Δείκτες, όργανα, ταμπλό. Σε όμορφη θέση και το σύστημα πολυμέσων Uconnect. Τα καθίσματα μπροστά και πίσω από καλό υλικό. Όλα δερμάτινα.

Ο οδηγός και ο συνοδηγός έχουν αρκετό χώρο. Οι πίσω επιβάτες όχι και τόσο.

Μικρό το αυτοκίνητο, μικρό και το πορτμπαγκάζ. Ο χώρος αποσκευών είναι 185 λίτρα.

Το παρόν κείμενο δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Παρασκήνιο 09/04

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

kinima_ypervasi