Navigation
22
Ιούλ
location
Αθήνα
33oC
Αίθριος - καθαρός
27 Σεπ 2016

Φέτος θα ψωνίσουμε λιγότερο από ποτέ από τα σουπερ μάρκετ

σουπερ μάρκετ Επιχειρήσεις | Οικονομία

Ακόμη πιο δυσοίωνο φαίνεται το μέλλον των σουπερ μάρκετ καθώς αναμένεται περαιτέρω μείωση των πωλήσεων, με τις προβλέψεις αν επιβεβαιωθούν φέρνοντας την χειρότερη χρονιά των τελευταίων ετών για τον κλάδο των σούπερ μάρκετ και της βιομηχανίας τροφίμων.

Σύμφωνα με έρευνα του ΙΕΛΚΑ, οι προβληματισμοί των στελεχών επηρεάζονται κυρίως από τις μακροοικονομικές εξελίξεις στη χώρα και αφορούν τις μειωμένες πωλήσεις, τα οικονομικά προβλήματα του κοινού, τα λειτουργικά κόστη και τον υψηλό ΦΠΑ (από 13% σε 23% και φέτος στο 24%). Ο συνδυασμός όλων αυτών έχει οδηγήσει τις πωλήσεις σε κάμψη. Παρ’ όλ’ αυτά, οι επιχειρήσεις εξακολουθούν να αντιστέκονται καθώς, μεταξύ των άμεσων προτεραιοτήτων τους, είναι η ενίσχυση των πωλήσεων, η καινοτομία και η αναβάθμιση του δικτύου..

Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της 1ης κυλιόμενης επαναλαμβανόμενης τετραμηνιαίας έρευνας τάσεων στο λιανεμπόριο ταχυκίνητων αγαθών (FMCG) του ΙΕΛΚΑ, το 46% των στελεχών του κλάδου θεωρεί ότι την περίοδο Σεπτεμβρίου-Δεκεμβρίου 2016 οι πωλήσεις θα είναι μειωμένες σε σχέση με την περίοδο Μαΐου-Αυγούστου 2016. Το 34% αναμένει σχεδόν αμετάβλητες πωλήσεις και το 29% περιμένει αύξηση.

Συγκριτικά με το προηγούμενο έτος τα στελέχη έχουν πιο δυσοίωνες προβλέψεις με το 66%, δηλαδή 2 στους 3, να εκτιμούν ότι οι πωλήσεις το διάστημα Σεπτεμβρίου-Δεκεμβρίου 2016 θα είναι μειωμένες σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2015 και μάλιστα το 37% ότι θα είναι μειωμένες άνω του 5%.

Το εύρημα αυτό έχει ιδιαίτερη αξία καθώς στην εξεταζόμενη περίοδο περιλαμβάνεται και η περίοδος των εορτών, στην οποία παραδοσιακά πραγματοποιείται άνω του 10% των πωλήσεων του έτους για τον κλάδο. Βέβαια οι πωλήσεις στο λιανεμπόριο τροφίμων σχετίζονται άμεσα με την ψυχολογία των καταναλωτών και την ευρύτερη οικονομική κατάσταση. Αυτό φαίνεται και στις παρακάτω απαντήσεις. Άρα το πρόσημο μπορεί να αλλάξει θετικά αν υπάρξει μία βελτίωση σε μακροοικονομικό επίπεδο.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι απόψεις των στελεχών σε σχέση με βασικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εταιρείες τους. Συγκεκριμένα, βασικό πρόβλημα θεωρείται ο υψηλός ΦΠΑ με 57% με σημαντική διαφορά σε σχέση με το δεύτερο πρόβλημα των μειωμένων πωλήσεων. Σημειώνεται ότι πρόκειται για κυρίως εταιρείες τροφίμων, πολλά από τα προϊόντα των οποίων τον τελευταίο χρόνο άλλαξαν συντελεστή ΦΠΑ από το 13% στο 24%. Άλλα σημαντικά προβλήματα θεωρούνται οι αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες των πελατών τους κυρίως λόγω του κοινωνικο-οικονομικού περιβάλλοντος και της αρνητικής ψυχολογίας, η χαμηλή κερδοφορία και τα υψηλά κόστη λειτουργίας. Αξίζει να σημειωθεί ότι το 30% θεωρεί βασικό πρόβλημα τη μεγάλη γραφειοκρατία που αντιμετωπίζει (παρά τις όποιες βελτιώσεις που έγιναν τα τελευταία χρόνια), ενώ το 26% θεωρεί ότι σημαντικό πρόβλημα είναι οι Έλεγχοι Κεφαλαίων.

Πρώτη προτεραιότητα των επιχειρήσεων είναι η αύξηση των πωλήσεων (61%), παράλληλα με τη μείωση του κόστους λειτουργίας (49%) προκειμένου προφανώς να επιτευχθεί κερδοφορία. Σημαντικό εύρημα είναι τα σημαντικά ποσοστά που θεωρούν βασικές προτεραιότητες την καινοτομία σε προϊόντα και υπηρεσίες (37%), την αναβάθμιση του δικτύου (28%), την αύξηση της παραγωγικότητας (23%) και σε υπηρεσίες εξυπηρέτησης πελατών (22%).

Τέλος, όσον αφορά τις εκτιμήσεις των στελεχών για τις προτεραιότητες του καταναλωτή, η συντριπτική πλειοψηφία σε ποσοστό 81% θεωρεί ότι το ζητούμενο είναι οι χαμηλότερες τιμές, ενώ ακολουθούν η μείωση της σπατάλης και η αύξηση των προσφορών και προωθητικών ενεργειών.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

PolicePress
kinima_ypervasi