Navigation
23
Μαρ
location
Αθήνα
21oC
Αραιή συννεφιά
16 Οκτ 2015

Eurobank: H καταναλωτική δαπάνη βασικός πυλώνας ανάπτυξης στο β΄τρίμηνο

eurobank Τράπεζες

Σημαντική αύξηση 14,10% σημείωσε η πραγματική δαπάνη κατανάλωσης διαρκών αγαθών το δεύτερο τρίμηνο του 2015. Ωστόσο, μόλις το 1/5 από την αύξηση 3,24% της συνολικής πραγματικής καταναλωτικής δαπάνης των νοικοκυριών οφείλεται στην προαναφερθείσα μεταβολή, αναφέρει η Eurobank στο εβδομαδιαίο οικονομικό της δελτίο.

Όπως σημειώνει, τα υπόλοιπα 4/5 κατανέμονται στις κατηγορίες των ημιδιαρκών και μη διαρκών αγαθών και στις υπηρεσίες. Λόγω έλλειψης στοιχείων η συγκεκριμένη κατανομή δεν μπορεί να προσδιοριστεί.

Σύμφωνα με τους αναλυτές της τράπεζας, η αύξηση 3,24% της καταναλωτικής δαπάνης των νοικοκυριών αποτέλεσε τον βασικό πυλώνα αύξησης 1,73% του ΑΕΠ κατά το δεύτερο τρίμηνο του έτους. Επιπρόσθετη ενίσχυση προήλθε από τη δημόσια κατανάλωση και τις καθαρές εξαγωγές. Η Eurobank διευκρινίζει ότι η συγκεκριμένη επίδοση δεν ήταν αναμενόμενη κυρίως λόγω της ενίσχυσης του κλίματος αβεβαιότητας και της περαιτέρω μείωσης της ρευστότητας στο δεύτερο τρίμηνο του 2015.

Η Eurobank εκτιμά επίσης πως είναι μικρή η πιθανότητα να επαληθευτεί το σενάριο του προσχεδίου του κρατικού προϋπολογισμού για πληθωρισμό -0,5% το 2015. Όπως εξηγεί, η επιβεβαίωση του εν λόγω σεναρίου απαιτεί τη δημιουργία πληθωριστικών πιέσεων 2,5% το δ’ τρίμηνο.

Η αύξηση των συντελεστών ΦΠΑ σε πολλές κατηγορίες προϊόντων, ναι μεν δημιουργεί δυνάμεις για άνοδο του γενικού επιπέδου των τιμών, ωστόσο πολύ δύσκολα θα αντισταθμίσει τις αποπληθωριστικές πιέσεις που προκαλεί η ασθμαίνουσα εγχώρια ζήτηση και οι χαμηλές τιμές του πετρελαίου, εκτιμούν οι αναλυτές της τράπεζας.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

kinima_ypervasi