Navigation
25
Μαρ
location
Αθήνα
25oC
Αραιή συννεφιά
1 Μαρ 2016

Επιδεινώνεται το καταναλωτικό κλίμα στην Ελλάδα

Κατανάλωση Οικονομία

Η ύφεση που έχει βουλιάξει την ελληνική οικονομία έχει οδηγήσει τους Έλληνες στην «αποχή» από την κατανάλωση καθώς για ακόμη ένα μήνα υποχώρησε η καταναλωτική εμπιστοσύνη και υπήρξε επιδείνωση του οικονομικού κλίματος τον Φεβρουάριο σύμφωνα με το ΙΟΒΕ.

Συγκεκριμένα, τον Φεβρουάριο το οικονομικό κλίμα υποχώρησε στις 89 μονάδες έναντι 91,6 μονάδων τον Ιανουάριο και 98,9 μονάδων τον Φεβρουάριο του 2015.

Σύμφωνα με το ΙΟΒΕ, η πτώση είναι κυρίως, αποτέλεσμα των αισθητά μειωμένων προσδοκιών στις υπηρεσίες, αλλά και της επιδείνωσης της καταναλωτικής εμπιστοσύνης, η οποία πλέον διαμορφώνεται στο δυσμενέστερο επίπεδό της από τον Σεπτέμβριο του 2013. Αντίθετα, σε βιομηχανία, λιανικό εμπόριο και κατασκευές σημειώνεται μικρή βελτίωση.

Η καθυστέρηση στην ολοκλήρωση της αξιολόγησης, οι τριβές στην εφαρμογή των διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων και οι φορολογικές επιβαρύνσεις, ενισχύουν την αβεβαιότητα και αναχαιτίζουν τις επενδυτικές πρωτοβουλίες, προσθέτει το ΙΟΒΕ.

Ειδικά ως προς τους καταναλωτές, διευκρινίζει, αρχίζει να αξιολογείται αρνητικά και η διαχείριση της προσφυγικής κρίσης ως παράγοντας που επηρεάζει δυσμενώς τις προσδοκίες για το οικονομικό περιβάλλον. Αναλυτικότερα:

  • στη Βιομηχανία, οι προβλέψεις για την παραγωγή τους προσεχείς μήνες βελτιώνονται σημαντικά, το ισοζύγιο στις εκτιμήσεις για τα αποθέματα δεν μεταβάλλεται, ενώ οι αρνητικές εκτιμήσεις για τις παραγγελίες και τη ζήτηση αυξάνονται.
  • στις Υπηρεσίες, οι αρνητικές εκτιμήσεις για την τρέχουσα κατάσταση των επιχειρήσεων, όπως και οι αντίστοιχες για την τρέχουσα ζήτηση διευρύνονται, ενώ και στις προβλέψεις για τη βραχυπρόθεσμη εξέλιξη της ζήτησης, το σχετικό ισοζύγιο επιδεινώνεται.
  • στο Λιανικό Εμπόριο, οι εκτιμήσεις για τις τρέχουσες πωλήσεις είναι θετικές για πρώτη φορά μετά από αρκετούς μήνες, και οι αρνητικές προβλέψεις για τη βραχυπρόθεσμη εξέλιξή τους εξομαλύνονται, ενώ και τα αποθέματα αποκλιμακώνονται και παραμένουν σε χαμηλότερα για την εποχή επίπεδα.
  • στις Κατασκευές, η βελτίωση του κλίματος εκπορεύεται από την ελαφρά ενίσχυση στις προβλέψεις για το τρέχον επίπεδο εργασιών των επιχειρήσεων, αλλά κυρίως από την άνοδο του δείκτη προβλεπόμενης απασχόλησης.
  • στην Καταναλωτική Εμπιστοσύνη, η νέα κάμψη του δείκτη προέρχεται από την επιδείνωση στις προβλέψεις των νοικοκυριών, αφενός για την οικονομική τους κατάσταση το επόμενο 12μηνο, αφετέρου για την οικονομική κατάσταση της χώρας συνολικά.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

kinima_ypervasi